مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستور پخت برنج ژیرا

دستور العمل برنج جیرا به 2 روش - یکی به سبک خانگی برنج جیرا و دیگری به سبک رستوران. دستور العمل های فوق العاده ساده و سریع برای تهیه برنج جیرا نرم ، نچسب و خوش طعم هر بار . برنج جیرا یک غذای با طعم برنج هندی است که با پختن برنج باسماتی با گیوه ، زیره و سایر ادویه های معطر تهیه می شود. تهیه برنج جیرا یکی از ساده ترین آنهاست و فقط به تعداد انگشت شماری از مواد اولیه که اکثراً غذاهای اصلی شربت خانه هستند ، نیاز دارد.

 

یکی از غذاهایی که هنگام شام خوردن در خانه مردم هرگز نمی توانم آن را درست کنم این برنج Jeera است. در بیشتر مواقع من در مورد منوی شام با کمبود ایده درگیر هستم ، زیرا غذاهای ساده ای را که طعم خوشمزه و دلچسبی دارند انتخاب می کنم.

همچنین بعضی اوقات ادویه ها را زودتر از موعد به صورت گیاهی سرخ می کنم و قابلمه را آماده نگه می دارم تا در صورت نیاز به برنج داغ بتوانم برنج را تفت داده و آب بریزم.

اطلاعات بیشتر در مورد برنج جیرا

جیرا به زبان هندی به زیره اشاره می کند. از آنجا که از ژیرا عمدتا برای تهیه این ظرف برنجی استفاده می شود ، به برنج جیرا معروف است. غیر بومیان معمولاً آن را با نام برنج زیره می شناسند.

در آنجا ادویه های زیادی برای تهیه غذای روزمره هندی استفاده می شود. زیره سبز نه تنها در طعم دادن و افزودن بافت به غذاها بلکه در افزایش ارزشهای غذایی نقش اساسی دارد. این دانه های ریز منبع خوبی یا آهن ، روی ، مس و بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند.

زیره یا ژیرا دارای ارزش دارویی طبیعی است و بسیار بر روی سیستم هضم تأثیر می گذارد. بنابراین برنج جیرا بسیار مناسب است زیرا در هضم غذا کمک می کند ، به ویژه هنگامی که برای یک وعده غذایی سنگین برنامه ریزی می کنید.

برنج جیرا یکی از سفارشات بیشتر غذاهای برنج در رستوران های هند است . این غذا تقریباً با هر غذای محبوب دیگری مانند دال ماخانی ، مرغ کره ، کره پنیر پنیر ماسالا ، دم آلو ، کاری تخم مرغ و غیره خورده می شود.

این فقط با هر طرف مانند کاری ، دال یا حتی با خورشت بسیار خوب است.

2 روش تهیه دستور برنج جیرا

اصولاً برنج جیرا به 2 روش درست می شود. من هر دو دستور العمل را اینجا در این پست به اشتراک گذاشته ام. نحوه ساخت آنها در اینجا است:

1. دستور پخت یک برنج گلدان : این برای تهیه خانه خوب است زیرا تهیه آن حتی توسط تازه واردان و لیسانسه ها نیز سریع انجام می شود. در این روش ادویه ها به همراه زیره سبز در روغن گیاهی یا روغن روی حرارت ملایم معتدل می شوند تا معطر شوند. سپس برنج باسماتی همراه با ادویه ها سرخ شده و سپس با آب پخته می شود.

این روش تهیه برنج جیرا به سادگی طبخ برنج ساده است اما شما فقط مقداری ادویه به آن اضافه می کنید. مقداری برنج معطر ، کرکی و نچسب خواهید داشت که می توانید در کنار هر روز خود سرو کنید.

این ظرف یک قابلمه را می توانید در یک قابلمه معمولی ، زودپز سنتی یا قابلمه فوری درست کنید. من در کارت دستورالعمل زیر برای همه آنها دستورالعمل دارم.

2. دستور غذای برنج جیرا به سبک رستوران : این درست است وقتی که برنج از قبل پخته شده دارید و می خواهید با طعم دادن به آن استفاده کنید. این روش اغلب در رستوران های هند دنبال می شود زیرا برای آنها راحت است که برنج ساده باسماتی را به مقدار زیاد بپزند.

سپس برنج را در صورت لزوم معتدل کنید تا غذاهای مختلفی مانند برنج جیرا ، پولائو ، برنج سرخ شده ، برنج لیمو و غیره تهیه کنید.

من این روش تهیه برنج جیرا به سبک رستوران را در عکس های گام به گام نشان داده ام - روش 2

برنج ژیرا را با آن سرو کنید

 

تهیه - یک گلدان برنج

1. 1½ فنجان برنج باسماتی را چند بار بشویید تا آب آن پاک شود. سپس آن را حداقل به مدت 20 دقیقه خیس کنید. همچنین می توانید دستورالعمل های موجود در بسته را دنبال کنید. آبکش کنید و کنار بگذارید.

2. در یک قابلمه یا اجاق گاز 2 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن را گرم کنید. ادویه های کامل زیر را اضافه کنید:

  • 1 برگ بو
  • قطعه دارچین 2 اینچ
  • 4 میخک
  • 4 هل سبز
  • 2 قاشق چایخوری جیرا (دانه های زیره).
  • 1 رشته گرز (جاویتری) (اختیاری). همچنین می توانید از تمام ادویه ها صرف نظر کنید و فقط از ژیرا استفاده کنید اما سایر طعم ها را از دست خواهید داد.

3. آنها را با شعله متوسط ​​تا کم تفت دهید تا جیرا خوب برشته شود و بوی خوبی بگیرد. این مرحله کلیدی است که عطر و طعم ژیرا را به وجود می آورد.

4. اختیاری - همچنین می توانید 1 عدد پیاز نازک و 1 عدد فلفل دلمه ای سبز را اضافه کنید. اوایل من از پیاز استفاده می کردم ، در این اواخر من شروع به کنار گذاشتن آنها کردم زیرا بچه های من پیاز را با برنج ژیرا ترجیح نمی دهند.

برخی از افراد از فلفل قرمز نیز استفاده می کنند. اگر دوست دارید می توانید اکنون از آنها استعفا داده و استفاده کنید. در صورت استفاده از پیاز ، آنها را تفت دهید تا طلایی شوند و کاراملی شوند.

طرز تهیه دستور برنج جیرا

5. برنج باسماتی آبکش شده را اضافه کنید.

6. به مدت 2 تا 3 دقیقه روی شعله زیاد سرخ کنید. به شدت هم نزنید که دانه های برنج شکسته شود. این مرحله به کرکی نگه داشتن ژیرا برنج کمک کرده و از پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

7. آب را اندازه بگیرید و بریزید. اگر در زودپز درست می کنید ، 2½ فنجان بریزید. اگر در قابلمه می پزید ، 3 فنجان بریزید. سپس ½ تا oon قاشق چای خوری نمک اضافه کرده و هم بزنید. آب را بچشید و نمک را در صورت نیاز تنظیم کنید.

تبلیغات

 

8. بپوشانید و روی شعله زیاد برای 1 سوت بپزید.

در صورت پخت و پز در قابلمه ، روی آن را بپوشانید و روی حرارت ملایم بپزید تا تمام آب جذب شده و برنج جیر کاملاً پخته شود. اجاق گاز را خاموش کرده و گلدان را حداقل به مدت 15 دقیقه سرپوشیده نگه دارید تا برنج به خوبی انجام شود.

9. وقتی فشار به طور طبیعی آزاد شد ، درب ظرف را باز کنید. برنج جیرا را با چنگال به آرامی کرک کنید. در صورت تمایل می توانید کمی ghee نیز اضافه کنید.

10. آن را با کاری یا دال مورد علاقه خود سرو کنید.

تبلیغات

 

نکاتی برای تهیه بهترین برنج جیرا

برنج جیرای کاملاً پخته شده باید کرکی ، نچسب و معطر باشد. برای اینکه بهترین کار را انجام دهید نکات زیر را دنبال کنید:

1. انتخاب برنج : همیشه از برنج باسماتی قدیمی با بهترین کیفیت استفاده کنید زیرا کلید تهیه برنج ژیرای معطر است. دانه های برنج پیر نشاسته ای کمتری دارند ، پس از پخت و پز له نشوید. اگر برنج باسماتی ندارید می توانید از هر نوع برنجی که نشاسته کمتری داشته باشد استفاده کنید.

2. آماده سازی برنج : برنج را چند بار در آب زیاد بشویید. آن را سه بار آبکشی می کنم. این امر به خلاص شدن از شر نشاسته اضافی دانه های برنج کمک می کند و باعث چسبناک نبودن برنج می شود. از استفاده از دانه ها بدون شستشوی کامل و حتی اگر به صورت ارگانیک رشد کرده اند ، خودداری کنید.

3. خیساندن برنج : حداقل 20 دقیقه برنج را خیس کنید. برای دستورالعمل ها و زمان خیساندن بسته را ارجاع دهید. دانه های برنج باسماتی که خیلی خوب خیس خورده اند ، دانه های بلند و کرکی خوب گسترش می یابند و می پزند.

4. سرخ کردن جیرا : جیرا را به همراه سایر ادویه جات ترشی جات و کره به خوبی با شعله ملایم به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا رایحه آن خارج شود. این یک مرحله کلیدی دیگر برای تهیه برنج جیرای خوش طعم است. سرخ کردن ادویه ها طعم و رایحه کل ظرف را بالا می برد.

5. سرخ کردن برنج: برای تهیه برنج جیرا همیشه برنج آبکش شده را به همراه ادویه ها روی شعله متوسط ​​تا زیاد سرخ کنید. در حین سرخ کردن زیاد هم نزنید زیرا ممکن است دانه های برنج شکسته شود. این باعث می شود که برنج جیر پخته شده معطر باشد.

6. پیاز : استفاده از پیاز در دستور العمل کاملاً اختیاری است. بله آنها برخی از طعم ها را اضافه می کنند اما می توان از آنها چشم پوشی کرد زیرا باعث کاهش زمان آماده سازی و پخت می شود.

7. ادویه ها : جیرا یا زیره اصلی این دستور العمل است ، اما ادویه هایی مانند هل ، برگ بو ، میخک ، دارچین و گرما عطر و طعم برنج جیرا را به میزان قابل توجهی بالا می برد. بنابراین من همیشه اینها را اضافه می کنم. اگر آنها را ندارید ممکن است از آنها اجتناب کنید و آنها را بسازید.

تغییرات

من در آشپزخانه ام با ظروف مختلف آزمایش زیادی می کنم زیرا پسران کوچکم حوصله مکرر خوردن همان ظروف را دارند. اگرچه انواع زیر برنج جیرا بسیار غیر معمول است ، اما آنها همیشه یک راه سریع برای شستن شام در کمترین زمان بوده اند.

این تغییرات نسبت به یک برنج معمولی جیرای مغذی تر هستند به علاوه باعث می شوند که وقتی وقت ندارید ، یک غذای کناری دیگر را بپزید. این ایده ها از من است و بخشی از دستور العمل برنج ژیرا نیست.

اگر مثل من در آشپزخانه تجربه دارید ، این تغییرات را امتحان کنید:

1. می توانید از یک روش گلدان استفاده کنید و برنج سبزیجات درست کنید. بعد از سرخ کردن ادویه ها مقداری سبزیجات مخلوط به قابلمه اضافه کنید. این شبیه  اما با عطر و بوی ملایم تری همراه است زیرا در اینجا از سیر زنجبیل و نعناع استفاده نمی شود. به علاوه طعم و مزه کاملا متفاوت است.

2. برنج جیرای سبک رستوران دوم را می توان به راحتی به برنج جیرای تخم مرغ سوخاری تبدیل کرد. همین کار را می توان با ماهی و میگو درست کرد. برای تهیه این فقط تخم مرغ ها یا میگوهای ترشی یا ماهی را سرخ کنید تا طلایی شوند. کنار بگذار

سپس ادویه ها را تفت دهید تا خوشبو شوند. سپس برنج را اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید. من این کار را چندین بار با هر 3 نفر ساخته ام و از اینکه چقدر خوب شده است متعجب شدم.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور العمل آلو متی

Aloo methi یک غذای جانبی خوشمزه هندی است که با سیب زمینی ، برگ شنبلیله و ادویه جات درست می شود. Aloo کلمه هندی "سیب زمینی" و methi کلمه برگ شنبلیله است. این غذای ساده همزن اصلی در بسیاری از خانه های هند به خصوص در زمستان ها که فصل گیاهان شنبلیله مناسب است ، یک ماده اصلی است. Aloo methi فقط با چند ماده اولیه درست می شود و تهیه آن بسیار آسان است.

آن را به عنوان یک وعده در وعده غذایی هندی خود با برنج ، پوره یا روتی سرو کنید. جدا از این ، من اینها را هم داخل روتی می گذارم و می پیچم تا رول شود زیرا بچه هایم اینگونه دوست دارند. این رولهای کاتی همچنین بدون خیس شدن در جعبه ناهار مدرسه / دفتر خوب نگهداری می شوند. الو را کمی له می کنم و می غلتم

 

 

 

 

همچنین با برنج طعم دار مانند برنج لیمویی ، برنج جیرا ، برنج قهوه ای یا باگارا همراه است. یک الو متی خوش ساخت بسیار خوشمزه و خوش طعم است. مهم نیست که چطور این غذا را سرو می کنید با هر چیزی طعم بسیار خوبی خواهد داشت.

تبلیغات

 


1. برگهای متی را از ساقه ها بکشید و آنها را به یک قابلمه بزرگ آب اضافه کنید. آنها را چند بار کاملاً در آب کافی بشویید. من همیشه مقداری نمک می پاشم و سرکه اسپری می کنم تا از شر باقی مانده آفت کش ها خلاص شوم. کاملاً روی آبکش خالی کنید. وقتی آماده پخت هستید ، آنها را تقریباً خرد کنید.

در همین حال 250 گرم سیب زمینی را پوست بگیرید و خرد کنید و به قطعات 1 اینچی خرد کنید. آنها را به یک کاسه آب اضافه کنید. این به آلو کمک می کند تا سریعتر بپزد / سرخ شود. کنار بگذار

2. یک تابه را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید. اگر روغن خردل دارید می توانید از آن استفاده کنید. دانه های زیره را اضافه کنید و بگذارید تا پراکنده شوند.

3. 2 حبه سیر خرد شده یا زنجبیل ¾ اینچی اضافه کنید.

4. فلفل قرمز خرد شده یا خرد شده را اضافه کنید. در دستورالعمل من از پودر فلفل قرمز استفاده نشده است ، بنابراین در صورت نیاز برای گرم کردن ، از فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید. در صورت استفاده ، هینینگ بپاشید.

تبلیغات

 

5. سپس سیب زمینی های مکعبی را از آب خارج کرده و در اینجا اضافه کنید. ¼ قاشق چای خوری زردچوبه را بپاشید. خوب مخلوط کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه روی یک محیط سرخ کنید. روی آن را بپوشانید و بپزید تا سیب زمینی تقریباً چنگال نرم شود. اگر سیب زمینی خیلی خشک است ، مقداری آب بپاشید تا زودتر بپزد.

6. سپس ½ قاشق چایخوری گارم ماسالا و ½ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کنید.

7. برگ های متی خرد شده را اضافه کنید. من از پودر چیلی قرمز استفاده نکرده ام. گرما فقط از فلفل قرمز است.

تبلیغات

 

8- در آخر سرخ کنید تا برگها خوب پژمرده شوند و عطر و بویی خوب بدست آورید.

ملو را با برنج یا روتی سرو کنید.

نکات حرفه ای
  • فقط از برگها استفاده کنید و از ساقه ها استفاده نکنید زیرا طعم تلخی دارند. از خرد کردن برگهای متی خودداری کنید. تقریباً آنها را خرد کنید.
  • بسیاری از افراد برگ ها را آبکشی و فشرده می کنند بنابراین برخی از آب های تلخ از برگ خارج می شوند. من این کار را نمی کنم چون برگهایی که استفاده می کنیم خیلی تلخ نیستند.
  • می توانید برگهای بیشتری را متناسب با سلیقه خود اضافه کنید. من معمولاً مقدار زیادی اضافه نمی کنم زیرا aloo methi می تواند طعم تلخی داشته باشد.
  • بسیاری از مردم از روغن خردل برای سرخ کردن استفاده می کنند زیرا رایحه خوبی به آن می بخشد. برای عطر و طعم می توانید از هر نوع روغن یا حتی گیوه استفاده کنید.
  • به طور کلی آلو سرخ می شود تا نرم شود و سپس برگهای متی اضافه می شود. اما اگر سیب زمینی شما خیلی قدیمی است و مدت زیادی طول می کشد تا سرخ شود ، می توانید آن را بجوشانید و یا برای مدتی در کوره کباب کنید و سپس با خوک و برگ متی سرخ کنید.
  • سیب زمینی های مکعبی را در حین آماده سازی برگ های متی در آب خیس کنید. سیب زمینی مقداری رطوبت را جذب کرده و سریعتر در ماهیتابه را هم می زند.
  • اگر برگ متی تازه ندارید ، می توانید از مات کاسوری استفاده کنید اما طعم آن متفاوت خواهد بود. برای این دستور می توانید از 3 تا 4 تایل در ثانیه استفاده کنید.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

آلو پنیر

Aloo paneer - به اشتراک گذاری سریع دستور العمل aloo paneer که می تواند در کمتر از 20 دقیقه تهیه شود. این فقط به عنوان یک غذای فرعی با هر نوع برنج یا روتی مناسب است. برای تهیه این ماسالا آلو پنیر ، ما به سیب زمینی آب پز احتیاج نداریم ، بنابراین در وقت زیادی صرفه جویی کنید.

حتی می توانید از نخود فرنگی ، پیازچه ، اسفناج ، فلفل دلمه ای بیشتر استفاده کنید. با استفاده از آمچور یا کاسوری متی یا حتی پاشیدن دانه های کنجد می توانید طعم های اضافی اضافه کنید

 

حتی می توانید با استفاده از پوره گوجه فرنگی یا شیر نارگیل غلیظ ، یک سس گوساله فوری یا نیمه خشک آلو پنیر تهیه کنید.

در بیشتر مواقع بچه ها انتظار تنوع دارند و بعضی اوقات ایده های من تمام می شود. اما همیشه تعجب کنید که تهیه غذا برای بچه ها آسان است.

.

بعضی اوقات من کمی چتنی سبز را لک می زنم و این پنیر آلو را در روتی پر می کنم تا رول های کاتی درست کنم.

من از ماسالای کوچک گارم استفاده کرده ام تا ظرف را به آرامی ادویه بزنم. در صورت تمایل از پودر ادویه دیگری مانند پودر pav bhaji masala یا sambhar استفاده کنید.

معمولاً ترجیح می دهم سیب زمینی ها را سرخ کنم اما در صورت داشتن می توانید از سیب زمینی های پخته شده یا بخار پز نیز استفاده کنید. همچنین برای تقویت تغذیه این کار را با یک مشت اسفناج خرد شده امتحان کنید.

 مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  • ▢1 فنجان مکعب پنیر
  • ▢2 عدد سیب زمینی ، مکعب های ریز و درشت
  • ▢1 فلفل دلمه ای خرد شده
  • ▢½ تا 3/4 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز
  • ▢½ تا 3/4 قاشق چایخوری garam masala
  • ▢½ قاشق چایخوری رب سی زنجبیل
  • ▢زردچوبه 1 خرچنگ
  • ▢1 شاخه برگ کاری یا برگ بو (اختیاری)
  • ▢sp قاشق چایخوری زیره
  • ▢1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن
  • ▢نمک به مزه

تبلیغات

 

دستورالعمل ها
  • سیب زمینی ها را به مکعب های ریز خرد کنید و بگذارید تا در آب استفاده شوند.

  • در یک تابه روغن را گرم کنید ، زیره ، برگ بو را اضافه کنید ، اجازه دهید آنها پراکنده شوند ، رب سیر زنجبیل را اضافه کنید. سرخ کنید تا رایحه خوبی بدست آورید

  • سیب زمینی و زردچوبه را اضافه کنید ، 2 تا 3 دقیقه تفت دهید. آنها را بپوشانید و بپزید تا نرم و لطیف شوند ، در صورت نیاز آب بپاشید و بپزید. سیب زمینی ها باید کاملاً پخته شوند

  • فلفل دلمه ای ، پنیر ، نمک ، چیلی قرمز ، ماسالای گارم را اضافه کنید. حدود یک دقیقه سرخ کنید. روی آن را بپوشانید و فقط برای یک تا دو دقیقه بپزید تا همه چیز خوب مخلوط شود.

  • بلافاصله به یک کاسه سرو منتقل کنید تا نرمی aloo paneer را حفظ کند

 

در صورت تمایل به تهیه طعم دهنده می توانید از آمچور و ماسوری کاسوری استفاده کنید برای تهیه نسخه نیمه خشک یا گاوی ، می توانید ماسالای ماخانی یا شیر نارگیل یا پوره گوجه فرنگی تهیه کنید. در صورت استفاده از شیر نارگیل باید در انتها به آن اضافه شود ، در غیر این صورت سس گوجه فرنگی دلمه به نظر می رسد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ترشی زنجبیل ژاپنی

زنجبیل ترشی در ژاپنی gari یا amazu shoga نامیده می شود. با سوشی یا ساشیمی سرو می شود و بین انواع مختلف سوشی خورده می شود. این به تمیز کردن جوانه های چشایی و افزایش طعم دهنده ها کمک می کند. همچنین با Century Eggs - یک غذای خوشمزه چینی - عالی است. زنجبیل ترشی تهیه شده را می توانید به رنگ صورتی یا سفید در اکثر بازارهای آسیا پیدا کنید اما ترجیح دادم خودم تهیه کنم و با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارم.


عناصر

 

  • چک لیست مواد تشکیل دهنده
  • 8 اونس ریشه جوان زنجبیل تازه ، پوست کنده شده
  • 1 قاشق چای خوری نمک دریا
  • 1 فنجان سرکه برنج
  • ⅓ فنجان شکر سفید

دستورالعمل چک لیست
مرحله 1


زنجبیل را به صورت تکه ای خرد کرده و درون ظرف قرار دهید. نمک دریا را بپاشید ، هم بزنید تا پوش شود و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند. زنجبیل را به یک شیشه تمیز منتقل کنید.

گام 2


در قابلمه ، سرکه برنج و شکر را با هم هم بزنید تا شکر حل شود. بجوشانید ، سپس مایع در حال جوش را روی قطعات ریشه زنجبیل در شیشه بریزید.

 

مرحله 3


اجازه دهید مخلوط خنک شود ، سپس درب ظرف را گذاشته و حداقل به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. خواهید دید که در عرض چند دقیقه مایع کمی مایل به صورتی می شود. نگران نباشید زیرا این واکنش سرکه برنج است که باعث تغییر می شود. فقط سرکه برنج با کیفیت می تواند این کار را انجام دهد! برخی از زنجبیل های ترشی تجاری رنگ قرمز دارند. تکه های زنجبیل را برای سرو به صورت ورقه های نازک کاغذی برش دهید.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ترشی لبو را اینطور درست کنید

این دستور سالها پیش توسط همسر سالخورده کشاورز به من داده شد و یکی از دستورالعملهای کنسرو سالانه "باید" باشد. اگر مقدار زیادی چغندر دارید ، فقط نمک را تکرار کنید تا چغندر شما تمام شود! لذت بردن!

 

چک لیست مواد تشکیل دهنده

 

  • 10 پوند چغندر کوچک تازه ، ساقه برداشته می شود
  • 2 فنجان شکر سفید
  • نمک ترشی 1 قاشق غذاخوری
  • 1 عدد سرکه سفید
  • ¼ فنجان میخک کامل

دستورالعمل چک لیست
مرحله 1


چغندر را در یک گلدان بزرگ با آب قرار دهید تا روی آن را بپوشاند. بجوشانید و بپزید تا نرم شود ، حدود 15 دقیقه بستگی به اندازه چغندر دارد. اگر چغندر بزرگ است ، آنها را به چهار چهارم برش دهید. تخلیه ، با ذخیره 2 فنجان آب چغندر ، خنک و پوست آن را بگیرید.

 

گام 2


شیشه ها و درب ظرف ها را با حداقل 10 دقیقه غوطه وری در آب جوش استریل کنید. هر شیشه را با چغندر پر کنید و به هر شیشه چندین میخک کامل اضافه کنید.

 

مرحله 3


در یک قابلمه بزرگ ، شکر ، آب چغندر ، سرکه و نمک ترشی را مخلوط کنید. سریع بجوشانید. آب نمک داغ را روی چغندرها در شیشه ها ریخته و درپوش آنها را ببندید.

مرحله 4


یک قفسه را در ته یک انبار بزرگ قرار دهید و نیمه راه را با آب پر کنید. بگذارید روی حرارت زیاد بجوشد ، سپس با استفاده از یک نگهدارنده شیشه ها را با احتیاط داخل گلدان پایین بیاورید. یک فاصله 2 اینچی بین شیشه ها بگذارید. در صورت لزوم آب جوش بیشتری بریزید تا سطح آب حداقل 1 اینچ از بالای شیشه ها باشد. آب را کاملا بجوشانید ، قابلمه را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه آنرا پردازش کنید.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ترشی آووکادو به روش اسپانیایی

آووکادوهای نارس کمی در آب نمکی ترشی و ملایم و کمی شیرین ترشی می خورند. اینها برای تهیه در کنار همبرگر ، هات داگ یا غذای Tex-Mex مورد علاقه شماست. آنها اضافه کردن مضطرب به سالاد نیز! اینها بسیار اعتیاد آور هستند. من بیشتر از خریدن آووکادوی نارس خریداری می کنم. من از آب نمک بارها و بارها استفاده می کنم. با افزودن بیشتر آووکادو و اجازه دادن به آنها برای 24 ساعت استراحت قبل از مصرف ، می توان از آب نمک استفاده مجدد کرد. اینها در یخچال حدود 5 روز دوام می آورند.


عناصر

 

  • دستور العمل اصلی 4 وعده ارائه می دهد
  • چک لیست مواد تشکیل دهنده
  • 1 ¼ فنجان سرکه سفید مقطر
  • 1 فنجان آب فیلتر شده
  • ½ فنجان شکر سفید
  • 1 قاشق چای خوری نمک سنگ
  • 1 قاشق چایخوری دانه خردل قهوه ای
  • 1 قاشق چای خوری شوید تازه خرد شده
  • ½ قاشق چای خوری دانه های فلفل سیاه کامل
  • ½ قاشق چای خوری تکه های فلفل هبانرو
  • 2 عدد فلفل هبانرو
  • 1 حبه سیر ، کمی خرد و نصف شده
  • 2 عدد آووکادوی نارس ، پوست کنده و خرد شده به هشتم

دستورالعمل چک لیست
مرحله 1


سرکه و آب را در قابلمه ترکیب کنید. شکر و نمک را هم بزنید. دانه خردل ، شوید ، دانه های فلفل ، و تکه های فلفل هبانرو را اضافه کنید. بجوشانید. هم بزنید تا شکر و نمک حل شوند. از روی حرارت بردارید تا دمای اتاق خنک شود ، حدود 15 دقیقه.

گام 2


فلفل هابانرو و حبه سیر را بین 2 شیشه کنسرو تقسیم کنید. برش های آووکادو را به طور مساوی بین شیشه ها تقسیم کنید.

مرحله 3


مخلوط سرکه را هم بزنید تا به طور مساوی چاشنی را پرداخت کنید. داخل شیشه ها بریزید. درها را ببندید و در یخچال قرار دهید. خنک شوید تا زمانی که طعم ها ترکیب شوند ، حدود 24 ساعت.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

شلغم ترشی افزودنی عالی برای بسیاری از غذاها

سرانجام شلغم دست کم گرفته و مغفول مانده به صحنه می آید. آه آن خوبی ترد ، فوشیا! یک ماده اصلی در خاورمیانه ، شلغم ترشی افزودنی عالی برای بسیاری از غذاها یا به تنهایی فوق العاده است. این دستور 2 عدد شلغم ترشی به ارزش کوزه میسون ارائه می دهد ، اما من توصیه می کنم بیش از کمتر تهیه کنید زیرا نیاز به برنامه ریزی قبلی تا 1 هفته دارد.

چک لیست مواد تشکیل دهنده
  • 2 شلغم ، پوست کنده و خرد شده به گوه های 1/2 اینچی
  • 1 چغندر کوچک ، نازک برش خورده
  • 2 حبه سیر ، خرد شده
  • 1 فنجان سرکه سفید مقطر
  • 1 فنجان آب
  • 1 قاشق چایخوری شکر سفید
  • نمک دریا 1 قاشق چایخوری

دستورالعمل چک لیست
مرحله 1


شلغم ، چغندر و سیر را بین دو ظرف 16 اونسی میسون تقسیم کنید.

گام 2


سرکه ، آب ، شکر و نمک را در قابلمه ترکیب کرده و بجوشانید. به مدت 2 دقیقه بجوشانید. از روی حرارت برداشته و روی شلغم بریزید ، 1/2 اینچ فضا در بالا بگذارید. شیشه ها را ببندید و به مدت 1 هفته در یخچال قرار دهید.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

آلبالو ترشی خوشمزه

نه تنها آلبالو ترشی خوشمزه به دست می آورید ، بلکه راهی آسان برای تبدیل سرکه به رنگ قرمز تیره افسانه ای با طعمی مزه ای است که برای هر نوع لباس پوشیدن مناسب و چشم نواز است. به علاوه می توانید گیلاس را به سالاد اضافه کنید.

چک لیست مواد تشکیل دهنده

 

  • 1 فنجان آلبالو ، بدون حفره
  • ½ قاشق چای خوری نمک
  • 1 فنجان سرکه سفید با کیفیت خوب ، یا در صورت لزوم
  • همه مواد لازم را به لیست خرید اضافه کنید

دستورالعمل چک لیست
مرحله 1


آلبالوها را بشویید و آبکش کنید ، آنها را روی یک ظرف پخت فلزی قرار دهید و به مدت 1 ساعت در آفتاب قرار دهید تا مطمئن شوید کاملاً خشک هستند.

گام 2


گیلاس ها را در یک شیشه استریل شده و درب پلاستیک قرار دهید. نمک اضافه کنید در سرکه بریزید تا شیشه پر شود. درب ظرف را محکم ببندید و برای رسیدن به طعم و رنگ ، 3 تا 4 هفته کنار بگذارید. در یخچال قرار دهید.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ترشی با تخمیر و بدون استفاده از سرکه

این ترشی های سبک دلی به سبک قدیمی کاملاً با تخمیر و بدون استفاده از سرکه ایجاد می شوند. این دستور غذایی مقداری تولید می کند که ظرف شیشه ماسون نیم گالن را پر می کند. اگر دوست دارید ، به دلیل جذابیت بصری قرمز (و تندی) چند عدد فلفل غیر سنتی شیلی د آربول اضافه کنید!


عناصر


چک لیست مواد تشکیل دهنده
½ آب گالن
خیارهای 2 پوندی کربی
1 فنجان آب شیر
⅓ فنجان نمک کوشر
5 حبه سیر تازه یا بیشتر به طعم میل کنید
1 دسته شوید تازه ، ساقه های اصلاح شده
3 عدد فلفل دلمه ای شیلی د آربول (اختیاری)


دستورالعمل چک لیست
مرحله 1


1/2 گالن آب را در یک ظرف بزرگ یا گلدان بریزید. شل را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت بماند تا کلر محلول از آن خارج شود.

 

گام 2


خیارهای ترد را با نگهداری در یخچال یا خیساندن در آب بسیار سرد به مدت 1 ساعت در اختیار داشته باشید.

مرحله 3


1 فنجان آب را در قابلمه بجوشانید. نمک را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شود. کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله 4
خیارها را در آب سرد بشویید و شکوفه هایی که ممکن است به آنها بچسبد را از بین ببرید. خیارهای بزرگ را از طول بچرخانید. خیارهای متوسط ​​را از طول به دو نیم کنید. خیارهایی به اندازه درخت خربزه را کامل بگذارید.

مرحله 5
حبه های سیر را پوست بگیرید و به آرامی خرد کنید ، اما آنها را به صورت تکه تکه و خرد نکنید.

مرحله 6
آب نمک خنک شده را در یک ظرف 1/2 گالنی میسون بریزید. خیار ، سیر ، شوید و فلفل دلمه ای خشک را که به صورت زیبایی چیده شده اضافه کنید. خیارها را محکم بسته بندی کنید. با ترشی کوچک می شوند. شیشه را با آب دکلره پر کنید تا زمانی که خیار فقط پوشانده شود تا از رقیق شدن بیش از حد آب نمک جلوگیری کنید.

مرحله 7
شیشه را آزادانه بپوشانید و در دمای اتاق کنار بگذارید. ظرف را اگر خیلی پر است روی ظرف بچینید تا دریبل هایش گرفته شود. 12 تا 24 ساعت به ترشی ها زمان دهید تا تخمیر شروع شود. وقتی به مرحله ترشی که ترجیح می دهید: جدید ، نیمه ترش یا ترش ، آنها را در آب نمک و کاملاً پوشانده شده در یخچال قرار دهید. بیش از حد علامت گذاری نکنید ، زیرا خنک شدن سرعت را کاهش می دهد ، اما متوقف نمی شود.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

تربچه ترشی عطر و طعم خوبی به بسیاری از چیزها می دهد

تربچه ترشی عطر و طعم خوبی به بسیاری از چیزها می دهد ، از جمله سالاد ، کاسه رشته ، رشته تاکو و ساندویچ های بریزی. آنها حتی به تنهایی عالی هستند! آنها با ادویه ها و ادویه های مختلف به راحتی قابل تنظیم هستند. اینها در عرض چند دقیقه آماده می شوند ، اما طعم فقط یک شبه بهتر می شود. آنها هرچه بیشتر بنشینند سایه ای دوست داشتنی از رنگ صورتی به خود می گیرند. برای برش سریع و یکنواخت از دستگاه برش دهنده ماندولین استفاده کنید. برای چندین هفته نگه دارید


عناصر

 

  • دستور العمل اصلی 4 وعده ارائه می دهد
  • چک لیست مواد تشکیل دهنده
  • 10 تربچه ، خلال نازک
  • ⅔ فنجان سرکه شراب سفید
  • ⅓ فنجان آب
  • 1 قاشق غذاخوری شکر سفید
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • غلاف انیسون 1 ستاره
  • oon قاشق چای خوری دانه زیره
  • ½ قاشق چای خوری دانه های فلفل سیاه

دستورالعمل چک لیست


مرحله 1
برش های تربچه را درون ظرفی به اندازه یک پیمانه درب دار قرار دهید.

گام 2
سرکه و آب را در یک قابلمه کوچک غیر واکنشی روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. شکر و نمک را بزنید تا حل شود. از روی حرارت برداشته و غلاف بادیان ستاره ای ، زیره و دانه های فلفل سیاه را اضافه کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه کمی خنک شود.

مرحله 3
مایعات را روی تربچه بریزید. روی آن را بپوشانید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود ، سپس در یخچال قرار دهید



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)