مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

یک ترشی واقعاً دلپذیر با طعم فلفل

یک ترشی واقعاً دلپذیر که باعث رضایت ما کسانی خواهد شد که دندان شیرین شلی داریم. من به دنبال یک دستور العمل ترشی واقعاً خوش طعم ، نه شیرین ، بلکه نه فقط تند بوده ام. نکته اصلی ، تنوع مواد تشکیل دهنده است ، نه فقط کاهش قند. فقط 24 ساعت در یخچال است و آنها برای میان وعده آماده هستند.


چک لیست مواد تشکیل دهنده


1 ¼ فنجان آب
1 ¼ فنجان سرکه سفید
2 قاشق چای خوری نمک ترشی
1 قاشق چایخوری کل دانه های فلفل تلی چری
1 قاشق چایخوری دانه خردل زرد
½ قاشق چای خوری دانه خردل قهوه ای
½ قاشق چای خوری شکر سفید
¼ قاشق چای خوری شله فلفل قرمز خرد شده ، یا بیشتر به مزه
6 عدد خیار ترشی
on پیاز سفید کوچک ، خلال شده
8 شاخه شوید تازه
1 حبه سیر ، کمی خرد شده


دستورالعمل چک لیست
مرحله 1


آب ، سرکه ، نمک ، دانه های فلفل ، دانه خردل زرد و قهوه ای ، شکر و پوسته های فلفل قرمز خرد شده را در قابلمه روی حرارت متوسط ​​ترکیب کنید. 5 تا 7 دقیقه تا زمانی که شکر و نمک حل شوند بپزید. اجازه دهید مخلوط خنک شود ، حدود 30 دقیقه.

گام 2


خیارها را به صورت نیزه ای خرد کرده و در یک ظرف شیشه ای با دهان بزرگ 1 لیتری بسته بندی کنید. برش های پیاز ، شاخه های شوید و سیر را اضافه کنید. مخلوط سرکه خنک شده را روی خیارها در شیشه بریزید تا کاملاً پوشانده شود. قبل از سرو با درپوش در بسته و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ترشی دوازده مخلوط ایتالیایی

یکی از مواردی که من در سفرهایمان به ایتالیا دوست دارم نمونه برداری از اقلام مختلفی است که اقوام شوهرم از باغ های خود نگهداری کرده اند. Finocchi (رازیانه) موجود در agrodolce (ترش-شیرین) یکی از آنهاست! می توان آن را به عنوان یک غذای فرعی (کنتورو) یا به عنوان همراه با یک لوبیا سرو کرد. شیشه ها را می توان تا 1 سال در یک مکان خشک و خنک نگهداری کرد. هر شیشه ای که مهر و موم نکرده باشد باید در یخچال قرار داده شود و ظرف 2 هفته مصرف شود.


مواد لازم :
  • پیاز رازیانه 1 پوندی ، هسته ای و برش خورده
  • 3 فنجان آب
  • 2 فنجان سرکه شراب سفید
  • نمک کوشر 1 قاشق غذاخوری
  • ½ فنجان شکر نیشکر توربینادو
  • ⅓ فنجان روغن زیتون بکر
  • 3 قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده خرد شده

دستورالعمل 
مرحله 1


2 شیشه را از نظر وجود ترک و حلقه ها بررسی کنید تا زنگ زدگی نداشته باشد و هر نوع نقص را دور بریزید. تا زمانی که رازیانه آماده شود ، در آب در حال جوش قرار بگیرید. درب ها و حلقه های جدید و استفاده نشده را در آب گرم و صابون بشویید.

گام 2


رازیانه خرد شده را در آبکش قرار دهید و خوب بشویید.

مرحله 3


آب ، سرکه و نمک را در قابلمه بزرگی ترکیب کرده و بجوشانید. رازیانه ، شکر ، روغن زیتون و پیاز کوهی را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شود. دوباره به جوش آورده و به مدت 3 دقیقه بپزید.

مرحله 4


رازیانه را با یک قاشق سوراخ دار از مایع پخته شده خارج کرده و درون شیشه های استریل شده قرار دهید. شیشه ها را با مایع داغ پخت و پز پر کنید و فضای سر 1/2 اینچی را بگذارید. قسمت بالای شیشه ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید. درب ظرف ها را بگذارید و محکم کنید.

مرحله 5


یک قفسه را در ته یک انبار بزرگ قرار دهید و نیمه راه را با آب پر کنید. با استفاده از یک نگهدارنده ، شیشه های پایین را با فاصله 2 اینچ در آب جوش بگذارید تا جوشانده شود. در آب جوش بیشتری بریزید تا شیشه ها حداقل 1 اینچ بپوشند. بگذارید تا جوش بیاید ، روی آن را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه آنرا پردازش کنید.

مرحله 6


شیشه ها را با دستگاه شیشه بلند کنید و بگذارید روی حوله آشپزخانه ، با فاصله چند اینچ ، به مدت 12 تا 24 ساعت بماند. مرکز هر درب را با انگشت فشار دهید تا اطمینان حاصل کنید که درب به بالا یا پایین نمی رود. حلقه ها را برای نگهداری برداشته و به مدت 1 هفته در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ترشی فلفل جالوپینو خوشمزه و آسان

یک دستورالعمل سریع و آسان برای فلفل دلمه ای خوشمزه! شوهر من اینها را دوست دارد و بسته به سلیقه شخصی میزان سیر نیز قابل تنظیم است. ما زیاد استفاده می کنیم زیرا طرفداران بسیار زیادی سیر ترشی هستیم. همچنین می توانید فلفل دلمه ای را جایگزین jalapenos ، گل کلم را به جای هویج قرار دهید یا پیاز کوچک اضافه کنید. ترشی حدود 6 هفته در یخچال نگهداری می شود.

 

  • 2 فنجان سرکه سفید
  • ½ فنجان روغن زیتون
  • 2 هویج ، خرد شده به اندازه لقمه
  • 16 عدد فلفل جلاپنو تازه ، خرد شده
  • 1 عدد سیر ، پوست کنده یا بیشتر برای طعم
  • 2 قاشق غذاخوری دانه های فلفل سیاه کامل
  • 2 قاشق غذاخوری گشنیز آسیاب شده
  • 2 قاشق غذاخوری نمک کوشر
  • 2 قاشق غذاخوری دانه خردل کامل
  • 2 قاشق چایخوری برگ آویشن
  • دستورالعمل چک لیست

مرحله 1


سرکه سفید و روغن زیتون را در یک گلدان ترکیب کنید. جوش بیاورید. هویج اضافه کنید تا زمان نرم شدن ، حدود 10 دقیقه بپزید. ژالاپنوس ، سیر ، دانه های فلفل دلمه ای ، گشنیز ، نمک ، دانه خردل و آویشن را بهم بزنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه نرم شود و جالاپنوس نرم شود.

گام 2


مخلوط jalapeno را در 2 شیشه بریزید ، مطمئن شوید که jalapenos کاملا در مخلوط سرکه غوطه ور شده است. حدود 1 ساعت خنک کنید. روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور تهیه برنج هویج

برنج هویج - دستور العمل ساده ، سالم ، خوشمزه و سریع برنج هویج برای روزهای شلوغ. می توان آن را برای یک وعده غذایی سریع درست کرد و همچنین در جعبه ناهار نیز به خوبی مناسب است. این برنج هویج را می توانید با هویج رنده شده یا هویج ریز خرد شده تهیه کنید تا مطابق میل شما یا راحتی شما باشد.

این برنج را می توان به دو روش تهیه کرد ، هر دو نسخه را به اشتراک می گذارد. روش دوم را می توان در زودپز ساخت.

این برنج هویج به قدری طعم دار است که واقعاً دیگر نیازی به کناره ندارید. 

تبلیغات

 

من این برنج هویج را اغلب برای جعبه ناهار مدرسه بچه هایم درست می کنم. آنها آن را دوست دارند و بیشتر اوقات به پایان می رسند. به غیر از هویج ، این بار از مقداری بادام هندی استفاده کردم. گاهی اوقات برای اضافه کردن تنوع ، آن را با نخود سبز یا ذرت شیرین نیز درست می کنم.

خلاقیت خود را به خرج دهید و با پودرهای ادویه مختلف مانند گارم ماسالا ، پودر کاری ، ماسالای pav bhaji masala ، vangi حمام یا پودر حمام bisi bele امتحان کنید.

 

روش 1 - آماده سازی

1. 1 فنجان برنج را چند بار خوب بشویید و آن را به صورت دندانپزشکی بپزید. برنج را له نکنید. اگر در قابلمه پخت و پز کردید ، 2 فنجان آب بریزید و برنج آبکش شده و آبکش شده را اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و روی حرارت ملایم بپزید تا کاملاً پخته شود.

2. اگر مستقیماً در زودپز پخت و پز می کنید ، برای 1 سوت فشار دهید. از همان مقدار آب که به طور مرتب می پزید ، استفاده کنید. برنج باید دانه دار باشد و در اینجا لزج نباشد. این را کاملاً خنک کنید.

طرز تهیه برنج هویج

3. 1 قاشق غذاخوری روغن یا کره را در یک تابه گرم کنید. در صورت استفاده از بادام هندی ، آنها را تا زمانی که طلایی شوند سرخ کرده و در بشقاب بردارید. کل ادویه ها را اضافه کنید:

  • 1 برگ کوچک بو یا 1 برگ شاخه برگ کاری
  • ½ قاشق چای خوری دانه های زیره
  • 2 هل سبز (اختیاری)
  • دارچین 1 اینچی (اختیاری)
  • 2 میخک (اختیاری)

4. وقتی ادویه جات پراکنده می شود ، 1 عدد پیاز خرد شده یا خرد شده را اضافه کنید. تفت دهید تا کمی طلایی یا قهوه ای شوند.

5. بعد 1 قاشق چای خوری رب سیر زنجبیل یا 2 حبه سیر خرد شده خوب اضافه کنید. تفت دهید تا حدود 60 دقیقه بوی سیر خوب شود.

تبلیغات

 

6. 1 فنجان هویج رنده شده یا ریز خرد شده را اضافه کرده و مدتی تفت دهید. اگر از نخود سبز یا ذرت استفاده می کنید می توانید اکنون آنها را اضافه کنید. در صورت استفاده از ذرت از بلال ، ابتدا باید جوشانده شود تا نرم شود و سپس در اینجا استفاده کنید. اگر از ذرت یا نخود فرنگی منجمد استفاده می کنید ، فقط آنها را بشویید و استفاده کنید.

7. نمک کمی بپاشید و روی شعله ملایم بپزید تا کمی نرم شود.

افزودن پودرهای ادویه

8. سپس اضافه کنید

  • ¼ تا p قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز (برای کودکان کاهش یابد)
  • ¾ قاشق چای خوری garam masala
  • 2 قاشق غذاخوری برگ نعنا یا برگ گشنیز (ریز خرد شده). همه چیز را خوب مخلوط کرده و یک دقیقه تفت دهید.

تبلیغات

 

9. ظرف را بپوشانید و با شعله ملایم به مدت 1 تا 2 دقیقه آن را بپزید. این به سبزیجات کمک می کند تا طعم ها را به خوبی جذب کنند. اکنون این مخلوط کمی مرطوب است ، این از خشک شدن برنج جلوگیری می کند حتی اگر چند ساعت در جعبه ناهار نگهداری شود.

10. اجاق گاز را خاموش کنید. برنج پخته و خنک شده را اضافه کنید ، نمک و آب لیمو را بپاشید. من از روغن زیتون بسیار بکر نیز استفاده می کنم.

11. همه چیز را خوب مخلوط کنید. تست را بچشید و در صورت لزوم نمک یا آب لیمو بیشتری اضافه کنید. در صورت استفاده بادام هندی سرخ شده را اضافه کنید.

برنج هویج را می توانید با یک رایتا ساده یا یک کاسه کشک ساده نیز سرو کنید. برای جعبه ناهار ، من با یک تفت ساده سبزیجات بسته بندی می کنم. این بار نوشیدنی بچه شیرین فلفل دلمه ای بود .

روش 2 - برنج هویج در اجاق گاز

یک روش گلدان. قابل تهیه در زودپز یا قابلمه
این روش فقط با هویج خرد شده کارایی خوبی دارد. همچنین می توانید از نخود فرنگی و ذرت استفاده کنید. دستورالعمل های مشابهی که باید تا مرحله 6 از دستورالعمل های مرحله به مرحله دنبال کنید.

1 و یک فنجان آب اضافه کنید و آن را بجوشانید. نمک را در صورت نیاز تنظیم کنید. برنج خیس خورده و آبکش شده را به آب جوش اضافه کنید.

بپزید تا برنج تمام شود. در صورت پخت و پز در زودپز ، آن را بپزید تا آب تقریباً بخار شود. در حالی که برنج هنوز نمناک است ، درب اجاق را بپوشانید و روی شعله بسیار ملایم به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید.

وقتی فشار آزاد شد ، درب ظرف را باز کنید .برنج هویج آماده است ، مقداری برگ خرد شده گشنیز را بپاشید.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور تهیه تخم مرغ بریونی با برنج باسماتی

دستور تهیه Egg dum biryani - Hyderabadi egg dum biryani با برنج باسماتی ، ادویه ها ، گیاهان ، ماست و زعفران درست شده است. Biryani یک اختراع شگفت انگیز از مغول ها است و به دلیل رایحه ، عطر و طعم و طعم بی نظیر آن در سراسر جهان مورد علاقه قرار گرفته است. این بریانی تخم مرغ حیدرآبادی یکی از مورد علاقه های ما در خانه است و بسیار خوشمزه است.

این بریانی تخم مرغ حیدرآبادی ممکن است افزودنی خوبی برای مهمانی یا منوی آخر هفته شما باشد. بله ، بسیار آسان است و حتی یک مبتدی نیز می تواند بدون مشکل این کار را انجام دهد.

ما تخم مرغ را به هر شکلی دوست داریم و من اغلب روش هایی را پیدا می کنم که شام ​​خود را با تخم مرغ ساده کنم. کاری تخم مرغ ، بورجی تخم مرغ ، املت اغلب برای شام در آنجا هستند.

تبلیغات

 

بعضی اوقات برای شام یک بریانی تخم مرغ سریع یک قابلمه درست می کنم. من هم اگر مقداری شیر نارگیل داشته باشم این بریان تخم مرغ را به سبک کرالا درست می کنم.
اما این تخم مرغ حیدرآبادی dum biryani چیزی است که من هنگام برنامه ریزی برای یک وعده غذایی خاص انتخاب می کنم.

آن می رود تا به خوبی با ساده raita یا shorba .

 

طرز تهیه بریانی تخم مرغ هیدرآبادی

1. تخم مرغ را به سختی بجوشانید ، پوسته ها را خارج کنید. با چنگال به طور تصادفی سوراخ کنید یا بر روی 3 تخم مرغ برش بزنید. آنها را کنار بگذارید.

2. برنج را حدود 20 تا 25 دقیقه بشویید و خیس کنید. آب را تخلیه کنید. 5 فنجان آب را به جوش آورده ، چند هل سبز ، نصف قاشق چایخوری اضافه کنید. شاهی ژیرا و برنج به آب جوش. تا ال دونته بپزید.

کاملاً پخته شده اما دانه دار و سفت. در زیر برنج پخته شده برای این دستورالعمل خوب کار نمی شود ، از آنجا که تخم مرغ مانند گوشت یا سبزیجات رطوبت آزاد نمی کند ، برنج در طی فرآیند دم کردن بیشتر پخته نمی شود. برنج را در آبکش آبکش کنید. این را کنار بگذارید.

3. در صورت استفاده از پیاز سرخ شده آماده می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. در یک تابه روغن داغ کنید ، پیازهای نازک را اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود. اینها را کنار یک بشقاب بگذارید. نیمی از روغن را نیز در یک کاسه کوچک کنار بگذارید. اجاق گاز را خاموش کنید زیرا اکنون تابه بسیار داغ خواهد شد.

4. یک پیمانه زعفران را در 3 قاشق غذاخوری خیس کنید. شیر گرم آب کیورا را نیز کنار بگذارید.

5. اجاق گاز را روشن کنید. ادویه های کامل را به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید تا صدا کنند.

6. رب سیر زنجبیل ، چیلی سبز را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خام آن گرفته شود.

7. پودر چیلی قرمز و ماسالای بریانی اضافه کنید. سریع هم بزنید.

تبلیغات

 

8. ماست ، نمک و برگ های نعناع را اضافه کنید. هم بزنید و بپزید.

9. تخم مرغ و 3/4 قسمت از پیاز سرخ شده را اضافه کنید.

10. هم بزنید و روی شعله متوسط ​​بپزید تا آب گوشت غلیظ شود. شیره باید ضخیم و یکنواخت از یک قوام روان باشد. اجاق گاز را خاموش کرده و ظرف را از مشعل دور کنید ، در غیر این صورت آب گوشت بیشتر پخته می شود و ممکن است مقدار آن کاهش یابد.

تبلیغات

 

11. برنج را در هندی یا گلدان بچینید.

12. مخلوط تخم مرغ را به طور مساوی روی برنج لایه لایه کنید. مقدار آن کمتر است ، اما سعی کنید آن را به طور مساوی پخش کنید.

13. دوباره روی برنج لایه کنید.

14. این مرحله اختیاری است. اگر دوست دارید بریانی تخم مرغ ادویه دار با تخم مرغ سوخاری داشته باشد ، من این را پیشنهاد می کنم همان ظرف را دوباره روی اجاق بگذارید و آن را با روغنی که قبلاً کنار گذاشته بودیم گرم کنید. تخم مرغ ها را کمی سرخ کنید. پودر چیلی قرمز ، کمی نمک و ماسالای بریانی یا ماسالای گارم اضافه کنید.

15. تخمها را تلنگر کنید. اجاق گاز را خاموش کنید. زیاد سرخ نکنید.

تبلیغات

 

16- شیر زعفران را روی برنج بریزید ، مقدار باقی مانده پیاز سرخ شده ، چند برگ نعناع و گشنیز را اضافه کنید. تخمها را به آرامی به بریانی منتقل کنید ، همچنین روغن ادویه را از ظرف بریزید. روغن را به برنج بریزید و نه به تخم مرغ.

17. قابلمه را بپوشانید. می توانید از یک فویل آلومینیومی برای مهر و موم گلدان استفاده کنید یا یک پارچه مرطوب نیز به خوبی کار می کند. درپوش آن را بگذارید. من فقط با استفاده از یک درپوش محکم و سنگین جلو رفتم. یک تاوا یا یک تابه را گرم کنید ، وقتی داغ شد ، این قابلمه را روی ظرف گرم قرار دهید و شعله را روی کم بگذارید.

آن را به مدت 10 دقیقه بپزید. خاموش کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر استراحت کند. اگر طاووت ندارید ، می توانید از هر تشت یا قابلمه ته سنگین استفاده کنید. هر تابه از جنس استنلس استیل یا چدن نیز به خوبی کار می کند. من از تشتک فشار ضد زنگ استفاده کرده ام. از تاوا نچسب استفاده کنید زیرا پوشش آسیب می بیند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

برنج سیب زمینی

دستور پلوائو سیب زمینی یا پلوائو سیب زمینی - یک دستورالعمل آسان آلائو پولائو ، مناسب برای جعبه ناهار یا یک وعده غذایی سریع مخصوصاً در زمان موسمی ، به اشتراک بگذارید . می توان آن را فقط در 30 دقیقه درست کرد و بیشتر شبیه یک پولیائوی سریع است که کمی ادویه جات هندی در آن دیده می شود. دستور العمل های سیب زمینی یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان است ، بنابراین باید جعبه مدرسه بچه ها را امتحان کنید.

 

برنج سیب زمینی کاملاً شبیه حمام ماسالای سبزیجات من است که با گل کلم درست می شود ، اما پودر ادویه ای که در اینجا استفاده می شود یک ماسالای گارم پنجابی ساده است. می توانید از هر نوع ماسالای خوش طعم گارم یا حتی پودر ماسالای بریانی استفاده کنید.

 

طرز تهیه دستور پلوائو یا آلو پولائو سیب زمینی

1. بدون اینکه آن را له دار کنید شسته و بپزید. من به طور کلی برای تهیه ظروف برنج متنوع ، برنج را با آب زیادی در یک ظرف قابلمه می پزم. بعد از پخت و خنک شدن برنج را در آبکش خالی کنید.

2. در حالی که برنج پخته ، پوست و مکعب سیب زمینی را بسیار کوچک کرده و به آب اضافه کنید. مکعب ها کوچکتر ، سریعتر برشته می شوند. پیازها را ورقه ورقه کنید.

3. روغن را در یک ظرف پهن گرم کنید ، ادویه های خشک را اضافه کرده و تفت دهید تا شروع به صدا کردن کند

4. سیر یا زنجبیل و پیازهای خرد شده را اضافه کنید. تفت دهید تا پیازها نرم شوند. یک تا دو دقیقه سرخ نکنید در غیر این صورت بعداً سوخته می شوند.

5. سیب زمینی را اضافه کرده و تفت دهید تا خوب پخته و بو داده شود. در آن زمان پیازها نیز مانند پیازهای سرخ شده ای می شوند که ما برای بریانی استفاده می کنیم.

پودرهای ادویه را برای تهیه پالائو سیب زمینی تهیه کنید

6. پودر چیلی قرمز ، ماسالای گارم ، زردچوبه ، نعناع و نمک را بپاشید. همه چیز را خوب مخلوط کنید تا معطر شود.

7. این مرحله اختیاری است ، برای پیگیری اگر سیب زمینی شما هنوز پخته نشده است. آب خیلی کمی اضافه کنید و هم بزنید. روی آن را بپوشانید و بپزید تا سیب زمینی ها پخته شوند. دیگر نباید رطوبت باقی بماند و قبل از رفتن به مرحله بعدی باید مخلوط نسبتاً خشک شود.

8- برنج پخته شده را سریع به ظرف اضافه کنید در غیر این صورت ماسالا می سوزد. خوب مخلوط کنید. برنج سیب زمینی را با یک سالاد ساده رایتا یا سبزیجات سرو کنید.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور پولی هورا

دستور پولی هورا با عکس گام به گام. Pulihora یک غذای محبوب برنج است که با گل نارنگی ، برنج ، ادویه های معتدل و برگ کاری درست می شود. همچنین به عنوان chintapandu pulihora شناخته می شود. این یکی از اساسی ترین غذاهایی است که در جشنواره های آندرا تهیه می شود.

 

همه اینها معمولاً در خانه های سنتی در طول جشنواره ها و حتی در روزهای عادی ساخته می شوند. Pulihora همچنین در معابد محبوب است و به عنوان prasadam به فدائیان ارائه می شود. pulihora به سبک معبد نه تنها بسیار خوش طعم بلکه خوشمزه است.

تبلیغات

 

تهیه پولیوهورا در خانه ساده است و حتی توسط یک تازه کار نیز تهیه می شود. من chintapandu pulihora را بیشتر در طول جشنواره ها درست می کنم و خیلی نادر برای یک ناهار آخر هفته که سبزیجاتم تمام می شود درست می کنم.

 

چگونه پولیوهورا درست کنیم

1. برای تهیه پودر خردل (اختیاری) - دانه خردل را به یک تابه اضافه کنید و آنها را گرم کنید. زیاد سرخ نکنید ممکن است تلخ شود. آن را برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود. یا می توانید از دانه کنجد استفاده کنید. خشک آنها را در ظرف تفت دهید تا شروع به پاشیدن کنند. آنها را خاموش و خنک کنید. یک پودر خوب درست کنید. این را کنار بگذارید.

2. خیساندن تمر هندی : تمر هندی را بشویید و خیسانده و با فشار دادن خمیر غلیظ درست کنید. فیلتر برای از بین بردن سنگ و آوار. این را کنار بگذارید.

3. برنج را بدون اینکه لوس شود ، بپزید. من برنج را در زودپز به مدت 1 سوت مستقیم می پزم. برنج را روی یک صفحه پهن پخش کنید و نمک ، زردچوبه و روغن بپاشید. کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

پولی هورا

4. به یک تابه روغن اضافه کنید و آن را گرم کنید. خردل ، چانا دال ، اوراد دال و بادام زمینی را اضافه کنید. بادام زمینی ها را سرخ کرده تا طلایی و معطر شوند. سپس برگ های کاری ، زنجبیل ، فلفل قرمز و فلفل قرمز اضافه کنید. همه چیز را خوب تفت دهید تا برگ های کاری ترد شوند.

5. خمیر تمر هندی ، جاجری ، پودر و نمک بیشتری اضافه کنید و آن را بپزید تا مخلوط غلیظ شود.

5. هنگامی که مخلوط روغن را ترک کرد اجاق گاز را خاموش کنید.

تبلیغات

 

6. پودر خردل را بپاشید. سپس مخلوط پولی هورا را روی آن اضافه کنید. برنج را خوب مخلوط کنید.

Chintapandu pulihora آماده است .
دستور العمل های مرتبط ،
برنج گوجه فرنگی شیر نارگیل برنج پودینا برنج قیسی


 

نکاتی برای بهبود خوب

1. برنج را به صورت دانه ریز بپزید و له نشده باشد. اگر برنج را خیلی نرم یا مایه دار بپزید ، به pulihora خوبی نخواهید رسید. برنج سالخورده بهتر است زیرا لازم است برنج را دانه دار بپزید. متناسب با سن برنج از آب استفاده کنید. برنج تازه برداشت شده فقط 1.5 فنجان آب برای هر فنجان برنج نیاز دارد.

2. همیشه تفاله تمر هندی را بشویید ، خیس کنید و فیلتر کنید. معمولاً تمر هندی دارای گرد و غبار و ذرات ناخواسته زیادی است ، بنابراین حداقل یک بار قبل از استفاده آن را بشویید. پس از خیس شدن ، آن را از فیلتر عبور دهید. این کمک می کند تا از فیبر و تفاله ناخواسته خلاص شوید.

3. برای تهیه پولیوهورا به سبک معبد ، کمی پودر خردل یا پودر کنجد اضافه کنید. اما این اختیاری است از هر دو استفاده نکنید زیرا باعث تلخ شدن ظرف می شود. من معمولاً چند پوند از این پودر تهیه می کنم و در یخچال نگه می دارم زیرا تهیه آن فقط کمی سخت است.

4- اگر برای پیشکش به خدا پولیوهورا درست می کنیم ، پس از مصرف چیلی و زنجبیل صرف نظر می کنیم. برای گرما برخی از افراد حتی فلفل خرد شده را اضافه می کنند



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور تهیه برنج کاشمیری

کشمیری پولائو یک غذای یک قابلمه قابلمه از غذاهای کشمیری است که با برنج باسماتی معطر ، ادویه کامل ، آجیل ، میوه های خشک ، زعفران و میوه های تازه درست می شود. این غذای معطر در رستوران های هند محبوب است و در هر موقعیتی نوشیدن بسیار عالی است. از زمانی که من این کار را برای اولین بار کردم ، پولائو کشمیری مورد علاقه بچه های ما در خانه بود. این یکی از بهترین کلاه های کلاسیک است که تمام خانواده شما آن را دوست دارند. نه تنها بچه ها بلکه بزرگسالانی که طعم های ملایم و شیرین را دوست دارند مطمئنا عاشق این ظرف برنج می شوند.

پالائو کشمیری در شیر آغشته به زعفران و ادویه های ملایم طبخ می شود. با آجیل و میوه های تازه مانند انار ، آناناس و تکه های سیب تزئین شده است.

ما شاهد تغییرات زیادی در کشمیری پولو ، به ویژه در رستوران ها هستیم. یکی از انواع محبوب ، دستور تهیه zarda کشمیری است ، که مدتی به اشتراک می گذارد.

تبلیغات

 

تعداد کمی حتی از طعم دهنده برنج جدا از زعفران از گلاب یا گلبرگ تازه استفاده می کنند.

من اغلب یک رایتای انار ساده درست می کنم تا با این پولائو بروم. مقداری دانه انار به همراه پودر زیره ، نمک به ماست مخلوط شده اضافه کنید. انار ریتا آماده سرو است.

 

طرز تهیه پولامو کشمیری به سبک رستورانآماده سازی

1. 3 قاشق غذاخوری را گرم کنید. رشته های زعفران را شیر و خیس کنید. این را کنار بگذارید.

2. قلمه را اضافه کرده و آجیل را سرخ کنید تا کمی طلایی شود. کشمش را اضافه کرده و تفت دهید. این را کنار بگذارید.

3. به همان ماهیتابه ، کمی گرانول بیشتری اضافه کنید و پیازهای خرد شده را سرخ کنید تا طلایی شود. اینها را نیز با آجیل کنار بگذارید.

4. ادویه ها را به همراه رازیانه خرد شده اضافه کنید. تفت دهید تا ادویه جات خوشبو شود.

طرز تهیه پولاموی کشمیر

5. برنج خیس خورده و آبکش شده ، نمک و 1/2 قاشق غذاخوری را اضافه کنید. قاری حدود 3 تا 4 دقیقه سرخ کنید. تفت دادن برنج در گیاهی همراه با ادویه ها عطر و بوی خوبی به پولمای کشمیر می دهد.

تبلیغات

 

6. شیر و آب زعفران بریزید. برنج را هم بزنید و بپزید تا تمام شود. درست قبل از پوشاندن گلدان ، گلاب یا گلبرگ بپاشید.

در صورت استفاده از زودپز ، در هنگام تبخیر آب درب ظرف را ببندید ، اما برنج هنوز نمناک است.

شعله را کم کرده و به مدت 3 تا 5 دقیقه آن را بپزید. اجاق گاز را خاموش کنید. نگذارید اجاق گاز سوت بزند. اگر از برنج معمولی استفاده می کنید ، بگذارید یک بار سوت بزند.

7. وقتی فشار پایین می آید. درب ظرف را باز کنید و برنج را کرک کنید.

8. برنج را به ظرف سرو منتقل کنید.

 

9. با پیاز سرخ شده ، آجیل ، کشمش و میوه های خرد شده تزئین کنید. کشمیری پولائو آماده سرو است.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

برنج کلم (برنج سرخ شده کلم)

دستور پخت کلم - یک برنج سرخ شده بسیار ساده که فقط از کلم و نخود استفاده می شود. طعم این کلم کلم با طعم های بسیار خوب کلم سرخ شده و سیر بسیار خوشمزه است. بدون استفاده از سس ، این واقعاً هرکسی را با عطر و طعم و طعم بی نظیری که از کلم سرخ شده نرم و ترد حاصل می شود متعجب می کند.

بعضی اوقات غذای خود را به غیرمعمول ترین روش ها می پزم و این یکی از آنهاست. با این کار شما به چیز دیگری احتیاج ندارید. اگر تخم مرغ می خورید ، می توانید از آن استفاده کنید.

من این کار را اغلب در خانه با استفاده از کلم به تنهایی و بدون هیچ گونه سبزیجات دیگری انجام می دهم زیرا در واقع به هیچ گونه افزودنی دیگری احتیاج ندارد. این بار از نخود سبز استفاده کردم تا کمی رنگارنگ شود و بتوان از آن چشم پوشی کرد.

تبلیغات

 

اگر مقداری برنج پخته و خنک داشته باشید ، تهیه این برنج کلم سریع است. من معمولاً آن را تازه و خنک می پزم.

می توانید برنج را در اجاق گاز یا قابلمه بپزید. لطفا توجه داشته باشید که برنج پخته شده باید به صورت دندانه ای یا دانه ای باشد و نرم و نرم نباشد.

 

طرز تهیه برنج سرخ شده با کلم

1. کلم را به چهار چهارم برش دهید و حدود 10 تا 15 دقیقه در آب گرم نمک بپاشید. آنها را چندین بار در آب شیرین بشویید. آب را کاملاً تخلیه کنید. هسته و قطعات سخت را بردارید.

برش ها را خرد کرده و سپس به دلخواه خرد کنید. یک غذاساز کار را راحت می کند ، اگر یکی از آن را دارید می توانید از آن استفاده کنید. برای تهیه یک برنج سرخ شده خوب ، اطمینان حاصل کنید که در کلم خرد شده آب قطره ای وجود ندارد در غیر این صورت آب وهوایی می شود. این را کنار بگذارید.

2. برنج را با شستشو ، خیسانده و بپزید و کاملاً سرد کنید. بیش از حد نپزید و برنج را له کنید.

3. روغن زیتون را به یک ووک یا تابه داغ اضافه کنید. اگر ووک ندارید از یک ظرف پهن استفاده کنید ، ممکن است یک ظرف کوچک گزینه خوبی برای سرخ کردن کلم نباشد.

4. چیلی و سیر شکاف خورده شده را اضافه کنید. تفت دهید تا بوی سیر خوب شود. من همچنین یک انیسون کوچک ستاره ای و یک رشته گرز اضافه می کنم ، آنها طعم بسیار خوبی به برنج می دهند. برای اینکه گرما طعم ملایم برنج داشته باشد به اندازه کافی از چیلی استفاده کنید.

5. اطمینان حاصل کنید که شعله روی زیاد قرار گرفته است. وقتی سیر معطر شد ، کلم و نخودفرنگی را اضافه کنید. اگر دوست دارید از پیاز استفاده کنید ، می توانید ابتدا آن را اضافه کرده و تفت دهید تا صورتی شود.

6. 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید. سرکه اضافه کنید.

7. سرخ کردن را ادامه دهید تا کلم کمی طلایی و لطیف و در عین حال ترد شود. این فقط 2 تا 3 دقیقه طول می کشد. الان کلم بوی خیلی خوبی می دهد.

تبلیغات

 

8. سس سویا بریزید (اختیاری). برنج را اضافه کنید ، نمک و فلفل بپاشید.

9. همه چیز را خوب مخلوط کرده و به مدت 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید. اگر برای جعبه ناهار درست می کنید ، پیشنهاد می کنم زیاد سرخ نکنید. فقط یک دقیقه سرخ کردن کافی است.

برنج سرخ شده کلم خوشمزه آماده است.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

سیب زمینی بریانی یک غذای خوش طعم و خوشمزه

دستورالعمل Aloo dum biryani که به سبک حیدرآبادی طبخ می شود. سیب زمینی بریانی یک غذای خوش طعم و خوشمزه است که با برنج باسماتی ، ادویه جات ، سیب زمینی و گیاهان تهیه می شود. معمولاً بریانی با مرغ یا گوشت گوسفندی درست می شود و مورد علاقه بسیاری است. این aloo biryani به طرز حیرت انگیزی خوشمزه است و اگر گیاه خوار باشید دوست خواهید داشت.

انواع مختلف بریانی گیاهخواری وجود دارد اما این یکی از طعم غنی با رایحه عالی ادویه جات است. سیب زمینی ها تمام طعم های ماریناد را جذب می کنند و طعم بسیار خوشمزه ای از سبزیجات مخلوط معمولی مانند هویج ، لوبیا و نخود فرنگی دارند.

به طور سنتی dum biryani را در گلدان های سفالی درست می کردند و با خمیر مهر و موم می کردند. سپس بریانی را با شعله کم و بخار را به دام انداختند. این مرحله تمام طعم های ادویه ها ، گیاهان و ماریناد را قفل می کند. هر نوع بریانی طبخ و احمق بسیار خوش طعم و خوشمزه ما می شود چه گیاهی باشد و چه گوشتی.

تبلیغات

 

نکاتی برای تهیه آلو بریانی
  • برای تهیه بریانی از برنج باسماتی قدیمی یا برنج keema یا برنج جیراگا سامبا استفاده کنید. انواع دیگر برنج برای تهیه بریانی مناسب نیستند.
  • همیشه از گلدان ته سنگین برای ساختن بریانی استفاده کنید در غیر این صورت خطر سوختن بریانی در ته آن وجود دارد.
  • قبل از افزودن به ماریناد ، از سرخ کردن یا جوشاندن سیب زمینی خودداری کنید. این مرحله پختن کامل سیب زمینی را تضمین می کند. پختن سیب زمینی با ماده ای اسیدی مانند ماست اغلب از پخت نرم آن جلوگیری می کند. آنها همچنین بسیار طولانی می شوند.
  • بریانی همیشه با غنچه تهیه می شود که رایحه غذا را افزایش می دهد. اما اگر ترجیح نمی دهید از روغن استفاده کنید.
  • اگر به دنبال یک الو بریانی ساده هستید ، می توانید هرکدام از این دستور العمل های گیاهی برگی را دنبال کنید و به راحتی سازگار شوید و یک الو بریانی ساده بسازید.

    آماده سازی

    1. سیب زمینی ها را در 3 قاشق غذاخوری گیاهی روی شعله متوسط ​​تا کم تفت دهید. سیب زمینی ها باید تقریباً پخته شوند ، در غیر این صورت در آلو بریانی پخته نمی شوند. در همان ماهیتابه ، برش های پیاز را سرخ کنید تا پیاز سرخ شده درست شود. روی حرارت متوسط ​​پیازها را سرخ کنید تا رنگ آنها طلایی و قهوه ای شود. سپس آنها را درون بشقاب بردارید.

    2. کشک ، پودر چیلی ، رب سیر زنجبیل ، نمک و ماسالای بریانی را به یک کاسه مخلوط اضافه کنید. نمک و ادویه را به اندازه کافی مخلوط کرده و بررسی کنید. سپس سیب زمینی سرخ شده و پیاز سرخ شده را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. حداقل برای 30 دقیقه تا یک ساعت کنار بگذارید.

    3. حداقل 30 دقیقه برنج را بشویید و خیس کنید. آنها را تخلیه کنید. 4 فنجان آب را بجوشانید ، ادویه ها را اضافه کنید (برای برنج) ، 1 قاشق غذاخوری روغن ، نمک و برنج باسماتی خیسانده را اضافه کنید.

    4. آنقدر بپزید تا برنج 90٪ پخته شود و آب اضافی آن را در آبکش تخلیه کنید.

    طرز تهیه الو بریانی

    5- قیر یا روغن باقیمانده را در ظرف نچسب حرارت دهید. فلفل قرمز ، برگ بو ، میخک ، دارچین ، انیسون ستاره ای و شاهی جیرا را اضافه کنید. تفت دهید تا ادویه جات ترش شود.

    تبلیغات

     

    6. مخلوط مارین شده را به همراه سیب زمینی اضافه کنید و بپزید تا سیب زمینی کاملاً نرم شود.

    7. در صورت نیاز می توانید کم کم آب بپاشید تا سیب زمینی بپزد. سیب زمینی ها را تا حدی له نکنید که بپزند. با سوراخ کردن یک چاقوی نوک تیز ، بررسی کنید که آیا سیب زمینی کاملاً پخته شده است. در پایان این مرحله باید آب گوشت غلیظ رها شود. شعله را بجوشانید.

    8. روی پیاز سیب زمینی را با گشنیز و برگ نعناع بالا بریزید.
    9. یک لایه برنج را به طور یکنواخت پخش کنید.

    تبلیغات

     

    9. پیاز سرخ شده ، برگ گشنیز و برگ نعناع را بپاشید.
    10. شیر زعفران را به طور یکنواخت در همه قسمت ها بریزید.

    11. درب قابلمه یا گلدان سفالی را ببندید و مطمئن شوید درب آن از نوع هوایی نیست ، بخار خارج نشود.

    12. این تابه / قابلمه را روی یک طوای تخت داغ قرار دهید. من از تاوا دوسای قدیمی استفاده کردم. به مدت 10 تا 12 دقیقه روی شعله بسیار کم بپزید. این به جلوگیری از سوختن بریانی در زیر کمک می کند.

    13. هنگامی که شعله خاموش شد. قابلمه را بدون باز کردن درب برای 15 دقیقه کنار بگذارید و سپس آن را سرو کنید. الو دام بریانی را با رایتا
    سرو کنید .

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)