مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستور تهیه تخم مرغ بریونی با برنج باسماتی

دستور تهیه Egg dum biryani - Hyderabadi egg dum biryani با برنج باسماتی ، ادویه ها ، گیاهان ، ماست و زعفران درست شده است. Biryani یک اختراع شگفت انگیز از مغول ها است و به دلیل رایحه ، عطر و طعم و طعم بی نظیر آن در سراسر جهان مورد علاقه قرار گرفته است. این بریانی تخم مرغ حیدرآبادی یکی از مورد علاقه های ما در خانه است و بسیار خوشمزه است.

این بریانی تخم مرغ حیدرآبادی ممکن است افزودنی خوبی برای مهمانی یا منوی آخر هفته شما باشد. بله ، بسیار آسان است و حتی یک مبتدی نیز می تواند بدون مشکل این کار را انجام دهد.

ما تخم مرغ را به هر شکلی دوست داریم و من اغلب روش هایی را پیدا می کنم که شام ​​خود را با تخم مرغ ساده کنم. کاری تخم مرغ ، بورجی تخم مرغ ، املت اغلب برای شام در آنجا هستند.

تبلیغات

 

بعضی اوقات برای شام یک بریانی تخم مرغ سریع یک قابلمه درست می کنم. من هم اگر مقداری شیر نارگیل داشته باشم این بریان تخم مرغ را به سبک کرالا درست می کنم.
اما این تخم مرغ حیدرآبادی dum biryani چیزی است که من هنگام برنامه ریزی برای یک وعده غذایی خاص انتخاب می کنم.

آن می رود تا به خوبی با ساده raita یا shorba .

 

طرز تهیه بریانی تخم مرغ هیدرآبادی

1. تخم مرغ را به سختی بجوشانید ، پوسته ها را خارج کنید. با چنگال به طور تصادفی سوراخ کنید یا بر روی 3 تخم مرغ برش بزنید. آنها را کنار بگذارید.

2. برنج را حدود 20 تا 25 دقیقه بشویید و خیس کنید. آب را تخلیه کنید. 5 فنجان آب را به جوش آورده ، چند هل سبز ، نصف قاشق چایخوری اضافه کنید. شاهی ژیرا و برنج به آب جوش. تا ال دونته بپزید.

کاملاً پخته شده اما دانه دار و سفت. در زیر برنج پخته شده برای این دستورالعمل خوب کار نمی شود ، از آنجا که تخم مرغ مانند گوشت یا سبزیجات رطوبت آزاد نمی کند ، برنج در طی فرآیند دم کردن بیشتر پخته نمی شود. برنج را در آبکش آبکش کنید. این را کنار بگذارید.

3. در صورت استفاده از پیاز سرخ شده آماده می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. در یک تابه روغن داغ کنید ، پیازهای نازک را اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود. اینها را کنار یک بشقاب بگذارید. نیمی از روغن را نیز در یک کاسه کوچک کنار بگذارید. اجاق گاز را خاموش کنید زیرا اکنون تابه بسیار داغ خواهد شد.

4. یک پیمانه زعفران را در 3 قاشق غذاخوری خیس کنید. شیر گرم آب کیورا را نیز کنار بگذارید.

5. اجاق گاز را روشن کنید. ادویه های کامل را به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید تا صدا کنند.

6. رب سیر زنجبیل ، چیلی سبز را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خام آن گرفته شود.

7. پودر چیلی قرمز و ماسالای بریانی اضافه کنید. سریع هم بزنید.

تبلیغات

 

8. ماست ، نمک و برگ های نعناع را اضافه کنید. هم بزنید و بپزید.

9. تخم مرغ و 3/4 قسمت از پیاز سرخ شده را اضافه کنید.

10. هم بزنید و روی شعله متوسط ​​بپزید تا آب گوشت غلیظ شود. شیره باید ضخیم و یکنواخت از یک قوام روان باشد. اجاق گاز را خاموش کرده و ظرف را از مشعل دور کنید ، در غیر این صورت آب گوشت بیشتر پخته می شود و ممکن است مقدار آن کاهش یابد.

تبلیغات

 

11. برنج را در هندی یا گلدان بچینید.

12. مخلوط تخم مرغ را به طور مساوی روی برنج لایه لایه کنید. مقدار آن کمتر است ، اما سعی کنید آن را به طور مساوی پخش کنید.

13. دوباره روی برنج لایه کنید.

14. این مرحله اختیاری است. اگر دوست دارید بریانی تخم مرغ ادویه دار با تخم مرغ سوخاری داشته باشد ، من این را پیشنهاد می کنم همان ظرف را دوباره روی اجاق بگذارید و آن را با روغنی که قبلاً کنار گذاشته بودیم گرم کنید. تخم مرغ ها را کمی سرخ کنید. پودر چیلی قرمز ، کمی نمک و ماسالای بریانی یا ماسالای گارم اضافه کنید.

15. تخمها را تلنگر کنید. اجاق گاز را خاموش کنید. زیاد سرخ نکنید.

تبلیغات

 

16- شیر زعفران را روی برنج بریزید ، مقدار باقی مانده پیاز سرخ شده ، چند برگ نعناع و گشنیز را اضافه کنید. تخمها را به آرامی به بریانی منتقل کنید ، همچنین روغن ادویه را از ظرف بریزید. روغن را به برنج بریزید و نه به تخم مرغ.

17. قابلمه را بپوشانید. می توانید از یک فویل آلومینیومی برای مهر و موم گلدان استفاده کنید یا یک پارچه مرطوب نیز به خوبی کار می کند. درپوش آن را بگذارید. من فقط با استفاده از یک درپوش محکم و سنگین جلو رفتم. یک تاوا یا یک تابه را گرم کنید ، وقتی داغ شد ، این قابلمه را روی ظرف گرم قرار دهید و شعله را روی کم بگذارید.

آن را به مدت 10 دقیقه بپزید. خاموش کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر استراحت کند. اگر طاووت ندارید ، می توانید از هر تشت یا قابلمه ته سنگین استفاده کنید. هر تابه از جنس استنلس استیل یا چدن نیز به خوبی کار می کند. من از تشتک فشار ضد زنگ استفاده کرده ام. از تاوا نچسب استفاده کنید زیرا پوشش آسیب می بیند.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)