مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

طرز تهیه سمبر

دستور سامبار، طرز تهیه سمبر

 

دستور سامبار! با این دستور العمل آسان بهترین سمبار را در خانه درست کنید! سامبار ، یک عدس جنوبی و خورشت سبزیجات مخلوط خوراکی راحتی در بهترین حالت است. تهیه این غذای کلاسیک به قدری آسان است و آنقدر آسمانی است که بارها و بارها به آن روی خواهید آورد. این سمبار سنتی دلچسب ، فوق العاده خوش طعم و مملو از سبزیجات ، ادویه ها و گیاهان است. ناگفته نماند ، این ماده سالم ، پروتئینی است و شما را بیشتر سیر نگه می دارد. خدمت آن را با برنج،

اعتقاد بر این است که این غذای سنتی به دلیل داشتن مواد مغذی مغذی ، یک تغذیه کامل به بدن می رساند. بنابراین در اکثر خانوارهای هند جنوبی یک ماده اصلی است. سمبر همچنین یک غذای محبوب در مراکز tiffin و رستوران ها است ، و به عنوان یک غذای جانبی در وعده های غذایی سرو می شود ، به عنوان یک ترکیب صبحانه - idli sambar ، vada sambar و همچنین با dosa ، masala dosa سرو می شود و لیست ادامه دارد.

ما هندی ها عدس را تقریباً روزانه می خوریم زیرا منبع اصلی پروتئین است. بنابراین سمبار به عنوان بخشی از رژیم غذایی غنی از پروتئین در هند جنوبی به طور گسترده ای خورده می شود. از آنجا که انواع سبزیجات مخلوط نیز برای تهیه سمبهر استفاده می شود ، مواد مغذی متراکم می شود.

تبلیغات

این دستور العمل سمبار بسیار به قلب من نزدیک است زیرا من خاطرات خوبی از مادرم دارم که این گیاه را برای ما با سبزیجات و گیاهان خانگی درست کرده است. هنگامی که این کار را انجام دادید مطمئن هستم که عاشق این سامبار فوق العاده خوشمزه خواهید شد.

این سمر بهترین ترکیب با برنج دانه کوتاه است ، مقداری سبزیجات سرخ شده و پاپاد را در کنار هم می خورید وعده غذایی شما را تحسین می کنند. همچنین می تواند برای صبحانه همراه با idli ، dosa ، bonda ، pongal و حتی همراه با vada سرو شود.

اگر تازه با غذاهای جنوب هند آشنا هستید و تعجب می کنید

سمبر چیست؟

سامبار یک خورشت جنوبی هند است که با عدس ، سبزیجات مخلوط ، گل نارنگی ، گیاهان ، ادویه ها و پودر ادویه مخصوص معروف به پودر سامبر تهیه می شود.

این پودر ادویه کلید ساخت یک سمبار خوب است. انواع ادویه و عدس برای تهیه این پودر استفاده می شود. اکثر خانه های سنتی پودر sambhar masala خود را متناسب با جوانه های چشایی تهیه می کنند.

در دوران مدرن ، بسیاری از مردم ترجیح می دهند فروشگاه را خریداری کنند زیرا پودر خریداری شده مناسب است. من از خرید پودر ادویه اجتناب می کنم و ترجیح می دهم خودم را برای بهترین عطر و طعم درست کنم.

بیشتر اوقات من پودر فوری درست می کنم در حالی که دال می پزد چون هیچ چیز عطر و بوی پودر تازه و آسیاب شده سمبر را نمی زند.

در این پست من همچنین دستور پودر سمبار را به اندازه کافی برای این دستور سمبر به اشتراک گذاشته ام. بنابراین من پیشنهاد می کنم پودر sambhar را نیز تهیه کنید ، در حالی که شما دال را می پزید زیرا دارای طعم ، بهداشتی تر است و می دانید چه عواملی در آن ایجاد می شود.

اگر ترجیح می دهید یک یا دو ماه ذخیره کنید ، می توانید این پست را  نیز بررسی کنید . اگر پودر آن آماده باشد ، تهیه سبار سبزیجات در هر زمان که بخواهید خیلی سریع است.

سمبر چگونه ساخته می شود؟

روش های مختلفی برای ساخت سمبر وجود دارد. اما همانطور که اشاره کردم این دستور العمل مادرم است ، بنابراین من همین روش را درست می کنم و همیشه احساس می کنم هر قدم که در زیر به اشتراک می گذارم کلید افزایش طعم و مزه است.

  • اولین قدم این است که عدس را بپزید تا نرم و نرم شود. می توانید آنها را تحت فشار قرار دهید یا در قابلمه بپزید.
  • مرحله دوم این است که سبزیجات مخلوط را بپزید تا در آب زیادی آب شود.
  • سپس مرحله سوم این است که آب سبزیجات را با پودر سمبار بپزید.
  • دال بعدی مخلوط شده و مختلط می جوشد تا با طعم های شگفت انگیز مخلوط شود.
  • سرانجام ، خوی معطر انجام می شود تا آخرین حس و حال را به سامبر بدهد. این کار با سرخ کردن ادویه ها و گیاهان در گیاه خالص یا روغن انجام می شود و روی سمبهر پخته شده ریخته می شود.

 

طرز تهیه sambar - عکس های گام به گام

1. 3/4 فنجان تور دال را با 2 فنجان آب بپزید تا نرم و نرم شود. شما فقط می توانید از تور دال یا ترکیبی از تور دال ، مونگ دال و ماسور دال استفاده کنید. من از ½ cup toor dal و ¼ cup moong dal استفاده می کنم. طعم و مزه و سمبهر بستگی به نوع دلخواه دارد.

برای تهیه سمبار به سبک هتل ، از masoor dal و tur dal در مقادیر مساوی استفاده کنید. اگر در اجاق گاز فشار می پزید ، اجازه دهید 2 تا 4 سوت روی شعله متوسط ​​سوت بزند. برای پخت و پز در قابلمه فوری ، به مدت 9 دقیقه آن را بپزید. اگر اجاق گاز ندارید ، در قابلمه بپزید و در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید.

پس از آزاد شدن فشار ، دال را با دستگاه خرد کن سیب زمینی یا با ملاقه له کنید. دال باید نرم و کاملاً پخته باشد. که بافت خوبی به sambhar می بخشد. به طور سنتی آن را با یک ماشین چوب گیر له می کردند.

پودر ادویه درست کنید

2. در حالی که دال می پزد ، پودر سمبار را درست کنید. اگر پودر آماده دارید از این مرحله صرف نظر کنید. روی شعله متوسط ​​، 4 تا 5 عدد چیلی قرمز خشک ، 1 قاشق غذاخوری چانا دال و 1 قاشق چای خوری اوراد دال تفت دهید تا طلایی شود. سپس 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز را اضافه کنید تا سرخ شود و معطر شود. آن را در بشقاب بردارید.

تفت خشک ½ قاشق چایخوری دانه متی (دانه شنبلیله) تا زمانی که کمی تیره شود. شعله را کم کنید ، سپس ½ قاشق چای خوری زیره اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید تا معطر شود. همه آنها را خنک کرده و ریز پودر کنید. این را کنار بگذارید.

سبزیجات را آماده کنید

3. تمام سبزیجات مورد نظر خود را بشویید و خرد کنید. من به طور کلی از موسیر یا پیاز کوچک ، گوجه فرنگی ، چوب طبل ، بهندی (بامیه) و هویج استفاده می کنم.

  • 1 پیاز متوسط ​​(خرد شده) یا 12 تا 15 موسیر (پوست کنده)
  • 1 تا 2 درام گیاهی (برش خورده به 3 اینچ)
  • بامیه 2 تا 3 (bhindi) (قطعات 1 اینچی)
  • 1 هویج متوسط ​​(مکعب های 1 اینچ)
  • 1 گوجه فرنگی بزرگ (خرد شده یا خرد شده)
  • اختیاری - کدو تنبل قرمز (هر قطعه 2 قطعه تا 2 اینچ)
  • اختیاری - بادمجان / برنج (ربع یا ریز)

پختن سبزیجات برای سمر

4. 1 قاشق چای خوری روغن را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید. پیاز را به مدت یک دقیقه تفت دهید و سپس همه سبزیجات را اضافه کنید. 2 دقیقه تفت دهید و سپس stir تا قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز اضافه کنید هم بزنید (اختیاری). 5 فنجان آب بریزید و خوب هم بزنید.

تبلیغات

5. وقتی آب گلدان داغ شد ، با ملاقه مقداری آب گرم برداشته و آن را در یک کاسه کوچک بریزید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری تمر هندی (به اندازه یک لیمو کوچک) و 1 قاشق غذاخوری ژاگرا (اختیاری) اضافه کنید. کنار بگذارید تا خیس بخورد.

6. وقتی سبزیجات به صورت دندانی پخته می شوند ، اضافه کنید

  • ¼ قاشق چای خوری زردچوبه
  • پودر سامبار از مرحله 2. (یا 1 تا 2 قاشق غذاخوری فروشگاه خریداری شده)
  • ¾ قاشق غذاخوری نمک
    3 تا 5 دقیقه بپزید. ما معمولاً تا زمانی که سبزیجات نرم و پخته شوند و دانه های طبل نرم شوند ، می پزیم.

7. گل مروارید را له کرده و آب گل نارنگی را به سامبر بریزید. من ترجیح می دهم گل مروارید را فیلتر کنم تا تفاله آن خارج شود. همه گل مایل به قرمز را به یکجا اضافه نکنید. می توانید مقدار کمی در کاسه نگه دارید و در صورت لزوم بعداً اضافه کنید.

تبلیغات

8. دال له شده را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حالا آن را بچشید و در صورت لزوم نمک و آب گل نارگیل بیشتری اضافه کنید. اگر احساس می کنید خیلی ضخیم است ممکن است آب گرم بیشتری اضافه کنید. دیگه اضافه نمی کنم

9. آن را به جوش بیاورید. برگ های گشنیز خرد شده را اضافه کنید.

تعدیل

10. در یک تابه کوچک 1 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن بریزید. هنگامی که غزه داغ شد ، ½ قاشق چایخوری خردل ، oon قاشق چای خوری زیره (اختیاری) ، 1 دانه خرچنگ متی و 1 تا 2 عدد گل سرخ خشک خرد شده اضافه کنید. دانه خردل به زودی ظاهر می شود ، سپس 1 برگ شاخه برگ کاری به آن اضافه کنید. وقتی برگ های کاری ترد شدند ، 1/8 قاشق چای خوری هینگ را بپاشید.

11. خوی را به سمبر گرم بریزید. بگذارید سمبار 2 تا 3 دقیقه بجوشد تا رایحه خوبی داشته باشد. بعضی از افراد ترجیح می دهند بعد از افزودن چاشنی بیشتر جوش نزنند. شما می توانید هر آنچه را که دوست دارید انتخاب کنید.

عکس های گام به گام در سال 2012 ارسال شده است. من از زمانی که یک کودک نوپا در خانه داشتم بدون پودر چیلی قرمز درست کردم. اگر بچه های کوچکی دارید ، پودر فلفل قرمز را کاملاً کنار بگذارید.

سمبار گرم را با برنج یا بی مایه سرو کنید.

تبلیغات

نکات حرفه ای
  • پودر ادویه معروف به پودر سمبار کلید اصلی یک غذای خوشمزه و خوش طعم است. بنابراین پودری را که قصد استفاده از آن را دارید ، به خوبی انتخاب کنید. من همچنین یک پودر sambhar فوری را در این پست به اشتراک گذاشته ام. اگر پودر آماده دارید می توانید از آن استفاده کنید. تنظیم کنید که مطابق با میل شما باشد ، من پیشنهاد می کنم از پودر mtr استفاده کنید اگر نمی توانید تازه را برای دستور تهیه کنید. این یکی از مارک های محبوب هند جنوبی است.
  • ترکیبی مناسب از سبزیجات نیز مهم است. از سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید. سبزیجاتی مانند برنج ، کدو بطری و خیار طعم غذا را تغییر می دهند. بنابراین از سبزیجاتی که فکر می کنید متناسب با جوانه های چشایی شماست استفاده کنید. من به طور کلی هیچ یک از آنها را اضافه نمی کنم.
  • ما معمولاً سبزیجات را به صورت نرم می پزیم تا طعم سبزیجات به ما بدهد. این باعث می شود سامبار خوشمزه و خوش طعم شود.
  • من از انواع تمر هندی استفاده می کنم . اگر ترجیح می دهید از کنسانتره استفاده کنید ، پس با طعم شور و ترش تر ، با احتیاط استفاده کنید. تمر هندی را فقط پس از پخته شدن سبزیجات به سمبهر اضافه کنید در غیر این صورت ترش مانع از پخت خوب سبزیجات می شود.
  • برگ گشنیز یا گشنیز گیاه دیگری است که برای طعم دادن به سامبار بسیار مورد نیاز است. ما معمولاً تنوع کمتری از برگ گشنیز را ترجیح می دهیم زیرا آنهایی که دارای برگ های بزرگتر هستند بیشتر ترکیبی هستند و عطر خوبی ندارند.
  • سمبر غالباً ضخیم اما از قوام ریختن ساخته می شود. با خیال راحت آب را به دلخواه اضافه کنید تا به قوام مورد علاقه شما برسد. سمبار tamilnadu بسیار ضخیم تر از sambar ساخته شده در آندرا و کارناتاکا است.
  • نکات تعدیل
  • به طور سنتی سمبر با قارچ معتدل می شد . با این حال مناطق مختلف از چربی های مختلف استفاده می کنند. در تامیلنادو از روغن کنجد استفاده می شود. در کرالا از روغن نارگیل استفاده می شود. اما ghee طعم بسیار برتر از هر یک از اینها را می دهد.
  • برگ های تازه کاری ، برای خواندن سمبهر ضروری است زیرا عطر و بوی منحصر به فردی به آن می بخشد. با این وجود اگر در کشوری زندگی می کنید که برگ های کاری در آن موجود نیست ، در صورت تمایل از آنها رد شوید. من پیشنهاد نمی کنم از برگهای کاری کاری خشک استفاده کنید زیرا آنها طعم عجیبی می دهند.
  • نکاتی برای یخچال sambar

    اگر قصد دارید sambar را برای چند روز به اندازه کافی خوب کنید. سپس از معتدل شدن کل sambhar جلوگیری کنید. فقط سمبار را خنک کنید و آنرا به قسمتهای کوچک جدا کرده و در یخچال قرار دهید.

    هر زمان که لازم بود ، سمبار را گرم کنید تا شروع به خوب حباب زدن کند. سپس خوی تازه ایجاد کرده و آن را بریزید. سمر شما با طعم تازه و خوشمزه

    از ذخیره کل سمبار در یک قابلمه خودداری کنید زیرا هر وقت ذره ذره از آن طعم می گیرید طعم آن کم می شود.

    اگر تازه شروع به آشپزی می کنید ، پیشنهاد می کنم همه یادداشت ها و نکات را بخوانید تا از این دستور سامبار هند جنوبی بهترین استفاده را ببرید. در یخچال به مدت 2 روز خوب است. من نکاتی را در مورد نحوه یخچال گذاشتن در انتهای پست به اشتراک گذاشته ام.

    سوالات

    آیا می توانم سمبار را بدون پودر سمبار درست کنم؟

    بله شما می توانید سمبار را بدون پودر سمبار تهیه کنید. اگرچه عطر و طعم آن یکسان نخواهد بود ، اما هنوز هم طعم خوبی دارد. برای ایجاد دوباره طعم های مشابه ، مقدار مواد معتدل را دو برابر کنید.

    از چه چیزی می توانم به جای پودر سمبر استفاده کنم؟

    یک جایگزین نزدیک برای پودر سامبار ، پودر راسام است. از آنجا که هر دو این پودرها از ادویه های یکسانی استفاده می کنند ، احتمالاً سمبار شما حتی با پودر راسام نیز طعم خوشمزه می دهد. همان مقدار پودر راسام را به جای پودر سمبار جایگزین کنید.

    چگونه طعم ترش را از سمبر بدست می آورید؟

    استفاده زیاد از گل نارنگی می تواند سمبار شما را خیلی ترش کند. مقداری ژاگرا ، پودر sambar بیشتر ، پودر چیلی قرمز و نمک اضافه کنید تا ترشی موجود در sambar پایین بیاید. گزینه دیگر افزودن دال پخته و له شده بیشتر است. همچنین قوام را با افزودن آب بیشتر تنظیم کنید.

    آیا سامبر وگان است؟

    بله ، اگر از روغن به جای گیاه غلیظ استفاده کنید ، سمبار وگان است. به طور سنتی از غزه استفاده می شود زیرا رایحه سمبار را افزایش می دهد و به هضم غذا کمک می کند.

    آیا سامبر فاقد گلوتن است؟

    بله اگر از hing / asafoetida بدون گلوتن استفاده کنید فاقد گلوتن است. آرد گندم به اکثر فروشگاه هایی که آسافوتیدا خریداری کرده اند اضافه شده است. بنابراین برای تهیه sambar بدون گلوتن به دنبال هینگ بدون گلوتن باشید.

    از کدام دال برای تهیه سمبر استفاده می شود؟

    اکثر خانوارهای سنتی هند جنوبی برای تهیه سامبر فقط از نخودهای تور دال / تووار دال یا آراهار دال یا خرد شده کبوتر استفاده می کنند. اما معمولاً مراکز tiffin و رستوران ها از مخلوط تور و ماسور دال برای کاهش هزینه استفاده می کنند.

    من همیشه از مخلوط تور دال و مونگ دال استفاده می کنم. این یک انتخاب شخصی است و شما می توانید با نسبت های مختلف رقص های مختلف آزمایش کنید یا به تنهایی از تور دال استفاده کنید.

    در طول تابستان ها ، بعضی از مردم برای تهیه سمبار از ماهون دال استفاده می کنند زیرا ماه دال برای بدن خنک می شود. گرمای بدن را کاهش می دهد و روی شکم نیز سبک است.

    مونگ دال رایحه ای غلیظ ، خامه ای و خوشمزه به سمبار می دهد.

    از جمله انواع عدس ، مواد مغذی مختلفی به بدن می رسند. بنابراین آزمایش عدس های مختلف را در نظر بگیرید.

    از کدام سبزیجات در سمر استفاده می شود

    یک دستورالعمل معمولی سامبار در جنوب هند نیاز به بسیاری از سبزیجات مانند کدو تنبل ، کدو بطری ، چوب طبل ، بادمجان ، خیار ، انگشت خانم ، سیب زمینی شیرین ، پیاز و گوجه فرنگی دارد.

    انتخاب سبزیجات براساس علاقه شخصی صورت می گیرد و اختیاری است. هر سبزیجات طعم و مزه متفاوتی می بخشد.

    با این وجود می توان یک سامبار اساسی را فقط با موسیر و گوجه فرنگی تهیه کرد. اما گنجاندن طیف گسترده ای از سبزیجات باعث افزایش طعم و مزه می شود.

    در اینجا سبزیجاتی که می توان در sambar قرار داد ، آورده شده است.

    • موسیر یا پیاز کوچک تا متوسط
    • گوجه فرنگیها
    • بامیه - انگشت خانمها - bhindi
    • طبل سبزی - (مورینگا)
    • نخود فرنگی
    • هویج
    • کدو تنبل طلایی
    • برینجال - گیاه تخم مرغ - بینگان
    • خیار زرد

    ما در خانه حتی از اسفناجی به نام پالاکورا (پالاک) استفاده می کنیم که طعم بسیار خوبی می دهد.

    تغییرات

    غذاهای هندی بسیار متنوع است و هر منطقه روش خاص خود را برای تهیه غذاهای مشابه دارد. سامبار از این امر مستثنی نیست و از بسیاری جهات در جنوب هند تهیه می شود.

    Udupi sambar یکی از محبوب ترین انواع sambhar است که همه آن را دوست دارند. یافتن کسی که این تنوع را دوست نداشته باشد دشوار است. این مورد در تجدیدنظرهای Udupi بسیار محبوب است. این غذا به همراه tiffins معروف به صبحانه سرو می شود.

    Arachuvitta sambar یکی دیگر از انواع محبوب ساخته شده با خمیر تازه و بو داده sambhar است.

    Varutharacha sambhar نوع دیگری از کرالا است.

    Andhra sambar یکی از موارد کاملاً منحصر به فرد و متفاوت از این نسخه ها است زیرا از سبزیجات بسیار غیرمعمولی مانند خیار زرد ، کدو بطری و کدو استفاده می شود.

     



    برچسب: ،
    امتیاز:
     
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۱:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)