مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستور العمل موداک (با و بدون قالب)


دستور العمل موداک - موداک پیراشکی های شیرین و پر شیرینی است که به عنوان پراساد / naivedyam در طول توت گانش چاتورتی به لرد گانشا ارائه می شود. بعضی از افراد هر ماه اینها را برای puja chaturthi Sankasti درست می کنند. لرد گانشا عاشق موداک است از این رو او را موداکاپریا نیز می نامند ، یکی از 108 نامی که در گانشا اشتوترام ذکر شده است. Kudumu ، kadubu ، modakam یا kozhukattai نام های دیگر موداک هستند.

گانشا ، پسر لرد شیوا و الهه پرواثی ، خدای هندو خرد و خرد است. او به عنوان از بین بردن موانع زندگی مورد احترام است. از این رو بیشتر مردم حتی در روزهای عادی قبل از شروع برنامه روزمره نیز دعای خود را به لرد گانشا می خوانند.
Vinayaka chaturthi یا Ganesh chaturthi جشنواره ای است که تولد لرد گانشا را جشن می گیرد. گفته می شود که خداوند موداک را دوست دارد بنابراین اینها در هر خانه ای که این روز خاص را جشن می گیرد ساخته می شوند .
موداک چیست؟
موداک پیراشکی های جشن ماهاراشتریان است که از خمیر آرد برنج و یک ماده پر کننده نارگیل شیرین تهیه شده است. به طور سنتی این کوفته های شیرین دست ساز هستند ، پر می شوند و سپس بخارپز می شوند.
پر کردن آن با ظرافت پودر هل و گاهی حتی با جوز هندی طعم دار می شود.
Modaks همچنین در بسیاری از ایالت های دیگر با مواد پر کننده مختلف مانند جگری کنجد ، جگری چانا دال یا جگری بادام زمینی ساخته می شود. برخی از افراد نیز طبق سنت های خانوادگی خود چاشنی ها را درست می کنند.
در این پست پر کردن نارگیل نارگیل را نشان داده ام. این دستور 11 موداک بزرگ را درست می کند. اگر سنت ارائه 21 عدد به خداوند را دارید ، می توانید موداک های کوچکتر درست کنید یا به سادگی دستور العمل را دو برابر کنید.چگونه موداک را شکل دهیم
2 روش برای ساخت موداک وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از قالب و دیگری برای شکل دادن به آنها با دست است. ساخت موداک با استفاده از قالب بسیار آسان است. قالب های Modak در طول سال به راحتی در بازار هند یا فروشگاه های هند موجود است.
اگر در یک مکان کشوری زندگی می کنید که قالب در آن موجود نیست ، می توان آنها را به دنبال عکس های گام به گام من ساخت. من 2 روش برای ساخت آنها بدون کپک نشان داده ام.
من بسیاری از نکات را برای تهیه کامل پر کردن و خمیر کامل بعد از عکس های مرحله به مرحله به اشتراک گذاشته ام. همچنین می توانید فیلم را بررسی کنید.
 
 نحوه ساخت موداک (عکس های گام به گام)
1. یک تابه را با 1 قاشق چایخوری گرم کنید. من از دانه خشخاش استفاده نکرده ام اما بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند. اگر ترجیح می دهید استفاده کنید ، 1 قاشق غذاخوری دانه خشخاش سفید اضافه کرده و مدت کوتاهی آنها را روی شعله ملایم به مدت 30 تا 60 ثانیه سرخ کنید.

2. 2 فنجان یا 200 گرم نارگیل تازه رنده شده اضافه کنید.

3. بعد ¾ به 1 فنجان ژاگرا اضافه کنید. من از 1 فنجان (150 گرم پودر جاگی) استفاده کردم. اگر شیرینی کمتری را ترجیح می دهید ، می توانید ¾ فنجان اضافه کنید.

4. هم بزنید و با شعله متوسط ​​شروع به پخت و پز می کنیم. بسته به نوع ژاگ ممکن است این مخلوط پس از مدتی به حالت عادی درآید. پخت را ادامه دهید تا تمام رطوبت اضافی بخار شود و شروع به خشک شدن کند. پودر هل و جوز هندی را اضافه کنید (اختیاری). از پخت بیش از حد خودداری کنید. برای آگاهی بیشتر ویدیو را بررسی کنید. اجاق گاز را خاموش کنید. این را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود.
خمیر درست کردن
5. 1 فنجان آب را در قابلمه یا تابه بریزید. 1 پیمانه نمک و 1 قاشق چایخوری غلاف را به آب اضافه کنید. آن را به جوش آورید.

تبلیغات
 
6. شعله را کم کنید ، 1 فنجان آرد (150 گرم) اضافه کنید و سریع خوب مخلوط کنید.

7. آرد به مخلوط کلوچه تبدیل می شود.

8. اجاق گاز را بپوشانید و خاموش کنید. از اجاق گاز خارج کنید و بگذارید تا در حرارت باقیمانده بخارپز شود. در حالی که این امر خنک می شود ، بخار و یک سبد شما آماده می شود. می توانید سبد بخارپز را چرب کنید یا یک پارچه ماسلین پهن کنید.

تبلیغات
 
9. وقتی مخلوط کمی داغ شد ، مخلوط را به یک کاسه گسترده منتقل کنید. اجازه ندهید کاملاً خنک شود. مخلوط نرم و خشک خواهد شد. در صورت نیاز کمی آب گرم یا گرم بپاشید و آن را به یک خمیر صاف و بدون ترک و چسبناک ورز دهید. من حدود 2 قاشق غذاخوری آب گرم استفاده می کنم. برای آگاهی از بافت مناسب ، فیلم را بررسی کنید.

10. مخلوط را به 11 قسمت تقسیم کنید. اگر از قالب استفاده می کنید ، متناسب با اندازه قالب خود تقسیم کنید. اگر توپ کوچک دارید ، می توانید 16 توپ درست کنید. با قالب بزرگتر فقط 9 بدست می آورید. من نمی توانم عدد دقیق را بدهم چون قالب ها در اندازه های مختلف هستند. هر کدام را ورز دهید تا توپ نرم شود. آنها را با یک پارچه مرطوب بپوشانید.
طرز تهیه موداک بدون کپک
11. یک توپ بگیرید ، انگشتان خود را در یک کاسه آب فرو کنید. با استفاده از انگشت شست خود یک فرورفتگی در مرکز ایجاد کنید. با انگشتان شست و جلو با استفاده از هر دو دست ، خمیر را به صورت دورانی پخش کنید.

انگشتان خود را در حین کار روی آب قرار دهید. اگر خمیر چسبناک شد می توانید به جای آب از گلدان استفاده کنید.روش 1
12. به یک پوره گرد یکنواخت نیاز داریم. لبه ها باید نازک تر از مرکز باشند. با کمک انگشت شست و انگشت اشاره خیلی کم خمیر را خرد کنید تا در قسمت خارجی آن چین ایجاد شود. با فاصله نیم تا 3/4 اینچ می توانید تا حد امکان پلیسه درست کنید. 1 تا 1.5 قاشق غذاخوری قرار دهید. مخلوط جگری نارگیل خنک شده در مرکز.

13. تمام چین ها را به آرامی جمع کرده و شکل خوبی را ببندید. آنها را روی یک سبد بخارپز یا پارچه مرطوب که روی یک سبد بخار قرار گرفته است کنار بگذارید. (تصویر زیر را بررسی کنید). به یاد داشته باشید که موداک ها را با یک پارچه مرطوب پوشانده اید.

تبلیغات
 روش 2 - ساخت موداک
14. همچنین می توانید ابتدا از خمیر برنج یک شکل فنجان درست کنید و سپس خمیر کمی را در کناره ها بگیرید تا چین ایجاد کند. پر کردن را در وسط قرار دهید.

15. سپس لبه ها را به هم متصل کنید. اما اولین روش نشان داده شده برای مبتدیان نسبتاً آسان است.

16. اگر روش های بالا را دشوار می دانید ، می توانید این روش را امتحان کنید. همچنین می توانید مانند کادوبو یا کرنجی شکل دهید. پوره درست کنید ، مخلوط نارگیل نارگیل را روی یک نیمه قرار دهید.
17. با نیمه دیگر بپوشانید. با فشار دادن هر دو لبه با انگشتان مرطوب (انگشتان خود را در آب فرو ببرید) مهر و موم کنید. کمی خمیر را از لبه ها جمع کنید تا یک پایان خوب داشته باشد. همچنین می توانید از چنگال چرب استفاده کنید تا طرحی زیبا ارائه دهد. موداکام ها را با پارچه مرطوب پوشانده و نگه دارید.

تبلیغات
 
18. این موداکهای دست ساز قبل از بخارپز بودن بود.
با قالب
19. قالب خود را با گری چرب کنید.

20. قالب را ببندید و یک گلوله خمیر را داخل آن نگه دارید. خمیر را به کناره های قالب فشار داده و در مرکز آن جا ایجاد کنید.

21. پر کردن نارگیل را به آرامی فشار دهید.

22. موداک را با خمیر اضافی که بیرون می آید مهر و موم کنید. یا می توانید دهانه را با خمیر بیشتری ببندید. قالب را باز کرده و موداک را با احتیاط بردارید. همیشه بخاطر داشته باشید که باید آنها را با پارچه مرطوب پوشانده تا زمانی که بخار بخورند.
بخار موداک
23. روی شعله متوسط ​​، 1.5 تا 2 فنجان آب در یک بخار آب جوش بیاورید. سبد بخار را چرب کنید یا یک پارچه نخی نازک را در یک کاسه گشاد یا یک سبد بخار پهن کنید.

24. موداک را در سبد قرار داده و به مدت 10 دقیقه بخارپز کنید. قبل از بخار دادن مقداری زعفران روی آنها پاشیدم. خاموش و مدتی استراحت کنید.

موداک بخارپز را به لرد گانشا پیشنهاد دهید.

نکات حرفه ای
آرد: نسبت آب - 1 فنجان آرد برنج برای تهیه یک خمیر کامل معمولاً به کمی بیش از 1 فنجان آب نیاز دارد. ممکن است بیشتر طول بکشد اما کمتر نباشد. بنابراین 1 فنجان آرد به 1 فنجان آب جوش اضافه کنید ، مخلوط کنید و استراحت کنید. در حین ورز دادن 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب گرم یا گرم بیشتری بپاشید تا خمیر یکدستی بدست آید.
مقدار آب مورد نیاز به نوع آرد برنج بستگی دارد.
ورز دادن خمیر به درستی با آب گرم یا گرم به اندازه کافی نکته اصلی داشتن پوشش نرم موداک است. بنابراین در صورت لزوم با خیال راحت آب بیشتری بپاشید و مراقب باشید مقدار زیادی اضافه نکنید. بعد از ورز دادن خمیر آرد برنج باید نرم و بدون ترک باشد.
خمیر را همیشه با پارچه مرطوب پوشانده تا زمانی که تمام شود. این از خشک شدن و ترک خوردن خمیر هنگام فرم دهی جلوگیری می کند.
عیب یابی خمیر
خمیر هنگام شکل گیری موداک ترک می خورد : این بدان معنی است که خمیر خشک است و به رطوبت بیشتری احتیاج دارد. مقداری آب گرم بپاشید و خمیر را ورز دهید.
دوغ چسبناک است: اگر دستورالعمل را به درستی دنبال کنید بعید است چسبناک بودن خمیر باشد. خمیر چسبناک به این معنی است که رطوبت بیشتری در خمیر وجود دارد ، 1 قاشق چای خوری آرد برنج را به خمیر بپاشید و دوباره خوب ورز دهید.
نکاتی برای تهیه چاشنی
جاگی و نارگیل تازه را بپزید تا مخلوط تقریباً خشک شود. هنگام بخار دادن موداک ها ، رطوبت زیاد مخلوط باعث بیرون آمدن نان ذوب شده می شود.
نکاتی برای شکل دادن به موداک
خمیر برنج را خیلی نازک پخش نکنید زیرا پوشش آن شکسته می شود. شکل دادن به modak با دست نیاز به تمرین دارد. بنابراین اگر مبتدی هستید ابتدا با یک دسته کوچکتر سعی کنید.
انتخاب مواد تشکیل دهنده
آرد برنج : برای تهیه موداک ، آرد برنج خوب و صاف مورد نیاز است. این کیفیت آرد است که بافت موداک شما را تعیین می کند. با آرد خوب آنها صاف و بدون ترک می شوند. اکثر فروشگاه های مواد غذایی هند آنها را حمل می کنند و حتی برخی از مارک ها یک نوع خاص را با عنوان آرد موداک یا آرد kozhukattai به فروش می رسانند.
اگر در مورد خرید آرد فروشگاه تردید دارید ، فقط برای اطمینان از خوب بودن آن آرد را الک کنید.
ما مودک را با آرد خانگی درست می کنیم. تهیه آرد برنج در خانه مدتی طول می کشد زیرا برنج باید خیسانده ، آبکش شود و سپس در چرخ آسیاب شود. سپس سرانجام الک می شود.
نارگیل ماده اصلی برای تهیه مواد پر کننده است. اگر برای prashad / bhog یا naivedyam درست می کنیم ، یک نارگیل تازه خرد می کنیم و سپس آن را می تراشیم. با این حال ممکن است از نارگیل منجمد یا تازه استفاده کنید.
جاگری تنها شیرین کننده ای است که من برای تهیه موداک استفاده می کنم. اما اگر در کشوری زندگی می کنید که در دسترس نیست ، در صورت تمایل از شکر قهوه ای روشن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از جاگی استفاده می شود که پاک از سنگ ، آوار یا گرد و غبار باشد. می توانید ذرات گرد و غبار را با دست چیده و هنگام رنده کردن آن را دور بریزید.
 مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
فیلینگ شیرین▢2 فنجان نارگیل رنده شده (تازه یا منجمد) (200 گرم)▢1 فنجان ژاگرا رنده شده یا پودر شده (125 تا 150 گرم)▢4 هل سبز پودر شده (½ قاشق چای خوری)▢⅛ قاشق چای خوری پودر جوز هندی (اختیاری) 
برای پوشش خارجی▢1 فنجان آرد برنج ( آرد خوب) (150 گرم ، مراجعه کنید به یادداشت ها)▢1 فنجان آب (2 تا 3 قاشق غذاخوری بیشتر برای ورز دادن)▢نمک 1 پیمانه 
برای چرب کردن
تبلیغات
 دستورالعمل ها
تهیه شیرینی شیرین برای موداک▢
1 قاشق چای خوری گیوه را به یک تابه داغ اضافه کنید.▢
جاگی و نارگیل را با هم تفت دهید تا هر دو خوب مخلوط شوند و مخلوط غلیظ شود. بیش از حد نپزید. در ظرف نباید رطوبت اضافی وجود داشته باشد. (برای دانستن سازگاری فیلم را بررسی کنید)▢
پودر هل و جوز هندی را اضافه کنید. اجاق گاز را خاموش کرده و این را کاملاً خنک کنید.
خمیر درست کردن▢
1 فنجان آب را همراه با نمک و غلاف به جوش آورید.▢
شعله را کم تنظیم کنید ، سپس آرد را اضافه کرده و مخلوط خوبی ایجاد کنید. در این مرحله از خمیر که به نظر خشک و شکننده است ، چشم پوشی کنید.▢
اجاق گاز را خاموش کرده و قابلمه را بپوشانید. کنار بگذارید و بگذارید خمیر در حرارت باقیمانده بخار شود. استراحت کنید تا درجه حرارت کمی پایین بیاید.▢
در حالی که این مخلوط هنوز کمی داغ است ، آن را روی خمیر نرم و نچسب و در عین حال صاف بدون ترک ورز دهید. این ترکیب خشک به نظر می رسد بنابراین کمی آب گرم یا گرم بپاشید و ورز دهید. من در این مرحله حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری می پاشم. (عکس های ویدیویی یا گام به گام را بررسی کنید)▢
خمیر را تقسیم کنید تا 11 توپ به اندازه مساوی درست شود. توپ ها را با پارچه ای مرطوب پوشانده و نگه دارید تا تمام ساخت موداک تمام شود.▢
قبل از شروع ساخت موداک ، اطمینان حاصل کنید که پر کننده نارگیل کاملاً سرد شده است. هر توپ را به کف دست خود برده و آنها را صاف و یک توپ نرم و بدون ترک دهید.
طرز تهیه موداک با قالب▢
قالب را کمی با گری چرب کنید. قالب را ببندید و یک گلوله خمیر را داخل آن نگه دارید. با انگشت خود فشار دهید تا خمیر به سمت کناره های قالب پخش شود.▢
سپس نارگیل شیرین را پر کرده و موداک را با دقت مهر و موم کنید. (تصاویر ویدئویی یا گام به گام را بررسی کنید). قالب را باز کرده و موداک را به یک سبد بخار چرب منتقل کنید.
طرز تهیه موداک دست ساز▢
یک توپ بردارید و در مرکز آن فرورفتگی ایجاد کنید. انگشتان خود را در آب فرو کنید.▢
با حرکت دورانی شروع به پخش خمیر کنید تا با استفاده از انگشت شست و سبابه روی هر دو دست ، یک دیسک نازک ایجاد کنید. ▢
خمیر کمی را در قسمت خارجی دیسک خرج کنید تا چین در فاصله ½ تا ¾ اینچ ایجاد شود. (به تصاویر بالا مراجعه کنید) ▢
در صورت شکستن لبه ها ، انگشتان خود را مدام در آب فرو برده و خمیر را مرطوب کنید.▢
1 تا 1 قاشق غذاخوری مخلوط نارگیل را در مرکز آن قرار دهید.▢
تمام چین ها را جمع کرده و با دقت به آنها بپیوندید. در صورت نیاز انگشتان را مرطوب کرده و به آنها بپیوندید.
بخارپز شدن▢
بعد همه موداک ها را در یک سبد بخار چرب قرار دهید. می توانید از چربی زدن صرف نظر کنید و فقط یک پارچه مرطوب را در سبد بخار پهن کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری زعفران بپاشید.▢
یک سه پایه را در بخارپز یا گلدان قرار دهید. 1½ فنجان آب بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا جوش بیاید. سبد بخار را داخل آن قرار داده و موداک ها را به مدت 10 دقیقه بخارپز کنید.▢
چند قطره گیوه روی موداک ها بریزید. آنها را به لرد گانشا پیشنهاد دهید و به عنوان پرشاد خدمت کنید.
تبلیغات
 یادداشت
اطمینان حاصل کنید که از آرد خوب و خوب با کیفیت استفاده می کنید همچنین می توانید آرد تازه خود را در خانه تهیه کنید.تهیه آرد برنج برای موداک3/4 تا 1 فنجان برنج خام را حداقل 2 ساعت در آب بشویید و خیس کنید. برنج را در آبکش خالی کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند.روی پارچه پنبه ای بمالید و به مدت 30 تا 40 دقیقه در هوا خشک یا خشک کنید. وقتی برنج کمی مرطوب شد ، آنها را در مخلوط کن پودر کنید.آن را از طریق الک خوب آرد الک کنید. آرد را در سینی خشک کنید تا کاملاً خشک شود. ممکن است چند ساعت طول بکشد.ظرف 2 هفته در یخچال قرار دهید و استفاده کنید.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۱:۳۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)