مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستور تهیه برنج هویج

برنج هویج - دستور العمل ساده ، سالم ، خوشمزه و سریع برنج هویج برای روزهای شلوغ. می توان آن را برای یک وعده غذایی سریع درست کرد و همچنین در جعبه ناهار نیز به خوبی مناسب است. این برنج هویج را می توانید با هویج رنده شده یا هویج ریز خرد شده تهیه کنید تا مطابق میل شما یا راحتی شما باشد.

این برنج را می توان به دو روش تهیه کرد ، هر دو نسخه را به اشتراک می گذارد. روش دوم را می توان در زودپز ساخت.

این برنج هویج به قدری طعم دار است که واقعاً دیگر نیازی به کناره ندارید. 

تبلیغات

 

من این برنج هویج را اغلب برای جعبه ناهار مدرسه بچه هایم درست می کنم. آنها آن را دوست دارند و بیشتر اوقات به پایان می رسند. به غیر از هویج ، این بار از مقداری بادام هندی استفاده کردم. گاهی اوقات برای اضافه کردن تنوع ، آن را با نخود سبز یا ذرت شیرین نیز درست می کنم.

خلاقیت خود را به خرج دهید و با پودرهای ادویه مختلف مانند گارم ماسالا ، پودر کاری ، ماسالای pav bhaji masala ، vangi حمام یا پودر حمام bisi bele امتحان کنید.

 

روش 1 - آماده سازی

1. 1 فنجان برنج را چند بار خوب بشویید و آن را به صورت دندانپزشکی بپزید. برنج را له نکنید. اگر در قابلمه پخت و پز کردید ، 2 فنجان آب بریزید و برنج آبکش شده و آبکش شده را اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و روی حرارت ملایم بپزید تا کاملاً پخته شود.

2. اگر مستقیماً در زودپز پخت و پز می کنید ، برای 1 سوت فشار دهید. از همان مقدار آب که به طور مرتب می پزید ، استفاده کنید. برنج باید دانه دار باشد و در اینجا لزج نباشد. این را کاملاً خنک کنید.

طرز تهیه برنج هویج

3. 1 قاشق غذاخوری روغن یا کره را در یک تابه گرم کنید. در صورت استفاده از بادام هندی ، آنها را تا زمانی که طلایی شوند سرخ کرده و در بشقاب بردارید. کل ادویه ها را اضافه کنید:

  • 1 برگ کوچک بو یا 1 برگ شاخه برگ کاری
  • ½ قاشق چای خوری دانه های زیره
  • 2 هل سبز (اختیاری)
  • دارچین 1 اینچی (اختیاری)
  • 2 میخک (اختیاری)

4. وقتی ادویه جات پراکنده می شود ، 1 عدد پیاز خرد شده یا خرد شده را اضافه کنید. تفت دهید تا کمی طلایی یا قهوه ای شوند.

5. بعد 1 قاشق چای خوری رب سیر زنجبیل یا 2 حبه سیر خرد شده خوب اضافه کنید. تفت دهید تا حدود 60 دقیقه بوی سیر خوب شود.

تبلیغات

 

6. 1 فنجان هویج رنده شده یا ریز خرد شده را اضافه کرده و مدتی تفت دهید. اگر از نخود سبز یا ذرت استفاده می کنید می توانید اکنون آنها را اضافه کنید. در صورت استفاده از ذرت از بلال ، ابتدا باید جوشانده شود تا نرم شود و سپس در اینجا استفاده کنید. اگر از ذرت یا نخود فرنگی منجمد استفاده می کنید ، فقط آنها را بشویید و استفاده کنید.

7. نمک کمی بپاشید و روی شعله ملایم بپزید تا کمی نرم شود.

افزودن پودرهای ادویه

8. سپس اضافه کنید

  • ¼ تا p قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز (برای کودکان کاهش یابد)
  • ¾ قاشق چای خوری garam masala
  • 2 قاشق غذاخوری برگ نعنا یا برگ گشنیز (ریز خرد شده). همه چیز را خوب مخلوط کرده و یک دقیقه تفت دهید.

تبلیغات

 

9. ظرف را بپوشانید و با شعله ملایم به مدت 1 تا 2 دقیقه آن را بپزید. این به سبزیجات کمک می کند تا طعم ها را به خوبی جذب کنند. اکنون این مخلوط کمی مرطوب است ، این از خشک شدن برنج جلوگیری می کند حتی اگر چند ساعت در جعبه ناهار نگهداری شود.

10. اجاق گاز را خاموش کنید. برنج پخته و خنک شده را اضافه کنید ، نمک و آب لیمو را بپاشید. من از روغن زیتون بسیار بکر نیز استفاده می کنم.

11. همه چیز را خوب مخلوط کنید. تست را بچشید و در صورت لزوم نمک یا آب لیمو بیشتری اضافه کنید. در صورت استفاده بادام هندی سرخ شده را اضافه کنید.

برنج هویج را می توانید با یک رایتا ساده یا یک کاسه کشک ساده نیز سرو کنید. برای جعبه ناهار ، من با یک تفت ساده سبزیجات بسته بندی می کنم. این بار نوشیدنی بچه شیرین فلفل دلمه ای بود .

روش 2 - برنج هویج در اجاق گاز

یک روش گلدان. قابل تهیه در زودپز یا قابلمه
این روش فقط با هویج خرد شده کارایی خوبی دارد. همچنین می توانید از نخود فرنگی و ذرت استفاده کنید. دستورالعمل های مشابهی که باید تا مرحله 6 از دستورالعمل های مرحله به مرحله دنبال کنید.

1 و یک فنجان آب اضافه کنید و آن را بجوشانید. نمک را در صورت نیاز تنظیم کنید. برنج خیس خورده و آبکش شده را به آب جوش اضافه کنید.

بپزید تا برنج تمام شود. در صورت پخت و پز در زودپز ، آن را بپزید تا آب تقریباً بخار شود. در حالی که برنج هنوز نمناک است ، درب اجاق را بپوشانید و روی شعله بسیار ملایم به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید.

وقتی فشار آزاد شد ، درب ظرف را باز کنید .برنج هویج آماده است ، مقداری برگ خرد شده گشنیز را بپاشید.

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)