مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستور تهیه پودر چوتن

پودر چوتنی معروف به chutney pudi پودر بادام زمینی ادویه ای است که به عنوان چاشنی در جنوب هند سرو می شود. با برنج ، idli ، dosa یا upma خورده می شود. به طور سنتی این پودر ادویه فقط با گرم بو داده یا گرم سرخ شده تهیه می شود که در دستور العمل های چاتنی استفاده می شود. در بیشتر خانواده های تلوگو و کانادا که همیشه صحبت می کنند 

 

این پودر بادام زمینی را می توان حتی با برنج ساده و یک عروسک غلیظ یا با برنج ماست میل کرد. یک قاشق غذاخوری از این podi به همراه صبحانه هند جنوبی به میزان زیادی پروتئین برای کودکان در حال رشد و همچنین برای بزرگسالان نیز کمک می کند.

همچنین وقتی نمی توانید برای صبحانه خود دودی تازه تهیه کنید ، کنارگذاشتن است.

تبلیغات

هر خانواده نسخه مخصوص خود را از تهیه این پودر چتنی متناسب با سلیقه خود دارد. برخی فقط از گرم بوجود آمده و نارگیل استفاده می کنند و از بادام زمینی استفاده نمی شود.

این همان پودر بادام زمینی است که در خانه مادرم درست می شود. بادام زمینی پایه این را تشکیل می دهد و از گرم سرخ شده برای جلوگیری از بیرون آمدن روغن از مخلوط بادام زمینی هنگام کوبیدن استفاده می شود.

می توانید مقدار مواد را متناسب با ذائقه خود تنظیم کنید ، مانند افزایش یا کاهش سیر و فلفل قرمز.

طرز تهیه پودر چاتنی

1. من با تمیز کردن و دور ریختن سنگهای بادام زمینی ، گرم بو داده و زیره سبز شروع می کنم.

2. بادام زمینی را خشک کنید تا معطر و طلایی شود. سپس گرم سرخ شده را اضافه کرده و 1 دقیقه دیگر تفت دهید. اینها را در بشقاب برداشته و خنک کنید.

3. 1 قاشق چایخوری اضافه کنید. به همان ظرف روغن بریزید و آن را گرم کنید. 2 تا 3 برگ کاری و 8 تا 10 عدد چیلی قرمز خشک اضافه کنید. آنها را سرخ کنید تا ترد شوند. سپس زیره و سیر را اضافه کنید. به مدت 30 تا 60 ثانیه هم بزنید. ما ترجیح می دهیم اینجا سیر را تفت ندهیم. فقط برای ماندگاری سرخ می شود.

4. تمام مواد را خنک کنید. برگ های کاری ، چیلی های قرمز ، سیر و زیره را به یک ظرف آسیاب اضافه کنید. چرخ کنید تا پودر صاف شود.

5. بقیه مواد و نمک را به شیشه اضافه کنید. کناره ها را خراشیده و همه چیز را خوب مخلوط کنید. آنها را فقط خرد کنید تا مخلوط شوند. از آسیاب زیاد خودداری کنید زیرا بادام زمینی شروع به آزاد سازی روغن می کند و کل آن به یک توده تبدیل می شود.

پودر بادام زمینی را در شیشه محکم هوا نگهداری کنید. حدود 2 تا 3 ماه در دمای اتاق تازه نگه داشته می شود.

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  • ▢1 فنجان بادام زمینی
  • ▢⅓ فنجان گرم سرخ شده (گرم بو داده یا نارگیل خشک شده)
  • ▢8 تا 10 عدد چیلی قرمز خشک کشمیری (یا 1 قاشق غذاخوری پودر چیلی قرمز کشمیری)
  • ▢1 تا 3 شاخه برگ کاری (اختیاری)
  • ▢2 تا 3 حبه سیر کوچک
  • ▢1 قاشق چایخوری روغن

تبلیغات

 

دستورالعمل ها
  • بادام زمینی را روی شعله متوسط ​​تفت دهید تا طلایی و ترد شود. وقتی معطر شدند ، گرم سرخ شده یا نارگیل خشک شده به آن اضافه کنید.

  • یک دقیقه دیگر تفت دهید و آن را در بشقاب برداشته و خنک کنید.

  • 1 قاشق چایخوری روغن بریزید و آن را گرم کنید. برگ های کاری و چیلی های قرمز خشک را اضافه کنید. آنها را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا ترد شوند. سپس شعله را کم کنید و زیره و سیر را اضافه کنید. فقط 30 ثانیه هم بزنید.

  • حرارت را خاموش کنید و بگذارید تا خنک شوند.

  • بعد از خنک شدن ، برگ های کاری ، سیر ، فلفل قرمز و زیره را به یک چرخ یا شیشه ادویه اضافه کنید و یک پودر صاف درست کنید.

  • سپس بادام زمینی ، گرم سرخ شده و نمک. چرخ را در فواصل کوتاه 30 تا 50 ثانیه اجرا کنید و کناره ها را خراش دهید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز به خوبی مخلوط شده است. از زیاد آسیاب کردن خودداری کنید ، در این صورت بادام زمینی باعث آزاد شدن روغن می شود.

  • تست را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

  • در شیشه محکم هوا نگهداری شود. حدود 2 تا 3 ماه تازه نگه داشته می شود.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۱:۳۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)