مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستور تهیه برنج گوجه فرنگی

برنج گوجه فرنگی یک ظرف قابلمه ساده ، تند ، خوش طعم و خوشمزه است که با برنج ، گوجه فرنگی ، ادویه جات و گیاهان تهیه می شود. این برنج گوجه ای را می توانید در زودپز یا قابلمه درست کنید. اگر می خواهید از برنج سفید باقیمانده یا پخته شده استفاده کنید.

 

برنج گوجه فرنگی را می توانید از هر طرف تهیه کنید زیرا به تنهایی بسیار خوش طعم و خوش طعم است. با این وجود مقداری سالاد سبزیجات ، کشک ، ریتا یا پاپاد مکمل وعده غذایی شما خواهد بود. برای دوست داشتن بچه ها ، می توانید گوجه فرنگی را پوره کرده و استفاده کنید.

برنج گوجه فرنگی چیست؟

برنج گوجه فرنگی یک غذای ساده برنج جنوبی هندی است که با مقدار زیادی گوجه فرنگی و ادویه تهیه می شود. این یک غذای سنتی نیست بنابراین هر خانه یا منطقه ای روش خاص خود را برای تهیه آن دارد.

همانطور که از نام آن مشخص است این برنج گوجه فرنگی تنها با استفاده از گوجه فرنگی تهیه می شود و از سبزیجات به جز پیاز استفاده نمی شود. اما می توانید از انواع سبزیجات مانند نخود فرنگی ، سیب زمینی و غیره و حتی تکه های سویا یا تخم مرغ آب پز شده به خوبی استفاده کنید.

روش های ساخت

این برنج گوجه فرنگی جنوب هند را می توانید در یک زودپز ، گلدان معمولی یا گلدان فوری درست کنید. من همه روش ها را در اینجا به اشتراک گذاشته ام.

من تهیه روش تهیه گام به گام برنج گوجه فرنگی را در زودپز نشان داده ام. در این ویدئو من ساختن آن را در گلدان نشان داده ام. من همچنین دستورالعمل های روش گلدان فوری را در کارت دستورالعمل گنجانده ام.

 

طرز تهیه برنج گوجه فرنگی (عکس های گام به گام)

1. 1½ فنجان برنج را چند بار خیلی خوب بشویید تا آب آن صاف شود. در صورت تمایل برنج را خیس کنید تا آماده سازی به پایان برسد. بعداً برنج را کاملاً آبکش کرده و کنار بگذارید.

2. 1 پیاز متوسط ​​را نازک بشویید و ورقه ورقه کنید و یا آنها را خرد کنید. همچنین 1 عدد چیلی سبز (اختیاری) شکاف دهید. 2 تا 3 گوجه فرنگی متوسط ​​را آبکشی و خرد یا پوره کنید. من از حدود 1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده (200 گرم) استفاده می کنم. همچنین می توانید قبل از خرد کردن ، آنها را لغو کنید.

3. زنجبیل نیم اینچی و 2 حبه سیر را رنده یا خرد کنید تا 1 قاشق غذاخوری خمیر درست کنید. کنار بگذار اختیاری - 12 عدد مغز بادام هندی را تقسیم کرده و کنار بگذارید.

4. 2 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن را به یک زودپز یا قابلمه اضافه کنید. بادام هندی را اضافه کنید و آنها را سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. آن را در بشقاب بردارید. شعله را کم تنظیم کنید. 1 اینچ دارچین ، 3 میخک ، 1 برگ بو ، 3 عدد هل و oon قاشق چای خوری زیره اضافه کنید. اگر برگ بو ندارید می توانید از برگ های کاری استفاده کنید. اگر تمام این ادویه جات را ندارید ، فقط از آنها صرف نظر کنید.

5. 1 پیاز خرد شده یا خلال شده و فلفل قرمز را اضافه کنید. شروع به تفت دادن آنها کنید. اگر بچه خانه دارید ، از چیلی سبز رد شوید.

6. وقتی پیازها طلایی شدند ، 1 قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل را فقط برای چند ثانیه تفت دهید.

7. 1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده ، oon قاشق چای خوری زردچوبه و ½ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه تفت دهید.

8. روی بعدی را بپوشانید و بپزید تا گوجه فرنگی له شود. ½ به 1 قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز و ¾ به 1 قاشق چای خوری ماسالای گارم اضافه کنید. اگر بچه دارید خانه پودر فلفل قرمز را به نصف قاشق چای خوری بریزید.

 

9. تفت دهید تا ماسالای گوجه فرنگی نرم و نرم شود. در حال حاضر نباید بوی خام گوجه فرنگی وجود داشته باشد و ماسالا از کناره های قالب خارج می شود.

10. در صورت تهیه اجاق گاز تحت فشار ، 2½ فنجان آب بریزید و آن را خوب هم بزنید. در صورت لزوم بررسی کرده و نمک بیشتری اضافه کنید. آن را به جوش آورید. اگر در قابلمه پخت و پز می کنید 3 فنجان بریزید.

11. برنج آبکش شده را اضافه کنید.

تبلیغات

 

12. خوب مخلوط کنید. با درپوش بپوشانید. با حرارت متوسط ​​بپزید و اجازه دهید یک بار سوت بزند. اگر در قابلمه می پزید ، روی حرارت ملایم بپزید تا تمام آب جذب شود و برنج تمام شود.

13. وقتی فشار به طور طبیعی آزاد شد ، درب ظرف را باز کنید و برنج گوجه فرنگی را نرم کنید. اگر دوست دارید برنج آل دندانه باشد ، اجازه ندهید فشار به خودی خود پایین بیاید. وقتی اجاق گاز هنوز تحت فشار است ، با بلند کردن سوت با کفگیر چوبی ، آن را آزاد کنید. اجازه دهید 5 دقیقه استراحت کنید.

برنج گوجه فرنگی را با چنگال پر کنید. وقتی درجه حرارت کمی پایین آمد ، می توانید مقداری آب لیمو را فشرده کرده و برگ گشنیز را اضافه کنید. با آجیل بادام هندی سرخ شده تزئین کنید.

 

 نکات حرفه ای

برنج : برای خلاص شدن از نشاسته ، برنج را چند بار خوب بشویید. حداقل 30 دقیقه آن را خوب خیس کنید. این 2 مرحله مانع از لزج و لزج شدن برنج گوجه فرنگی می شود. می توانید از هر نوع برنجی که در دست دارید استفاده کنید.

برنج گوجه فرنگی هند جنوبی در واقع با برنج دانه کوتاه درست می شود اما من از باسماتی استفاده کرده ام.

آب : نسبت برنج به آب برای پختن برنج به صورت کرکی و غیر چسبناک بسیار مهم است. در اینجا نسبت های برنج باسماتی آورده شده است.

برای 1½ فنجان برنج باسماتی
2 ½ فنجان آب برای زودپز
3 فنجان برای قابلمه معمولی
2 فنجان برای قابلمه فوری

ادویه جات : از ادویه جات ترشی جات مانند برگ بو ، دارچین ، زیره ، ژیرا و هل استفاده کرده ام. فقط می توانید از آنچه که ندارید صرف نظر کنید.

 برنج گوجه فرنگی با برنج از قبل پخته شده

مراحل 2 تا 9 را در کارت دستورالعمل دنبال کنید. مقداری از این ماسالا را کنار بگذارید. سپس فقط برنج پخته شده خنک شده را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و در صورت نیاز ماسالای بیشتری اضافه کنید.

سوالات

چگونه برنج گوجه فرنگی درست کنیم؟

خو و گوجه فرنگی گوجه فرنگی را در قابلمه به پایان برسانید و آن را با برنج آبکش شده و به پلوپز انتقال دهید. همان روشی را بپزید که برنج معمولی خود را می پزید.

آیا می توانم کل ادویه ها را در دستور غذا حذف کنم؟

آره. از آنها صرف نظر کنید اما برای تهیه ظرف از یک ماسالای خوب گارم استفاده کنید. این طعم از ادویه های آسیاب شده در این دستور تهیه می شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از پودر معطر خوبی استفاده می کنید

با برنج گوجه فرنگی چه بخوریم؟

رایتا یا ماست ساده با این برنج گوجه فرنگی مطابقت دارد.

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)