مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

سیب زمینی بریانی یک غذای خوش طعم و خوشمزه

دستورالعمل Aloo dum biryani که به سبک حیدرآبادی طبخ می شود. سیب زمینی بریانی یک غذای خوش طعم و خوشمزه است که با برنج باسماتی ، ادویه جات ، سیب زمینی و گیاهان تهیه می شود. معمولاً بریانی با مرغ یا گوشت گوسفندی درست می شود و مورد علاقه بسیاری است. این aloo biryani به طرز حیرت انگیزی خوشمزه است و اگر گیاه خوار باشید دوست خواهید داشت.

انواع مختلف بریانی گیاهخواری وجود دارد اما این یکی از طعم غنی با رایحه عالی ادویه جات است. سیب زمینی ها تمام طعم های ماریناد را جذب می کنند و طعم بسیار خوشمزه ای از سبزیجات مخلوط معمولی مانند هویج ، لوبیا و نخود فرنگی دارند.

به طور سنتی dum biryani را در گلدان های سفالی درست می کردند و با خمیر مهر و موم می کردند. سپس بریانی را با شعله کم و بخار را به دام انداختند. این مرحله تمام طعم های ادویه ها ، گیاهان و ماریناد را قفل می کند. هر نوع بریانی طبخ و احمق بسیار خوش طعم و خوشمزه ما می شود چه گیاهی باشد و چه گوشتی.

تبلیغات

 

نکاتی برای تهیه آلو بریانی
  • برای تهیه بریانی از برنج باسماتی قدیمی یا برنج keema یا برنج جیراگا سامبا استفاده کنید. انواع دیگر برنج برای تهیه بریانی مناسب نیستند.
  • همیشه از گلدان ته سنگین برای ساختن بریانی استفاده کنید در غیر این صورت خطر سوختن بریانی در ته آن وجود دارد.
  • قبل از افزودن به ماریناد ، از سرخ کردن یا جوشاندن سیب زمینی خودداری کنید. این مرحله پختن کامل سیب زمینی را تضمین می کند. پختن سیب زمینی با ماده ای اسیدی مانند ماست اغلب از پخت نرم آن جلوگیری می کند. آنها همچنین بسیار طولانی می شوند.
  • بریانی همیشه با غنچه تهیه می شود که رایحه غذا را افزایش می دهد. اما اگر ترجیح نمی دهید از روغن استفاده کنید.
  • اگر به دنبال یک الو بریانی ساده هستید ، می توانید هرکدام از این دستور العمل های گیاهی برگی را دنبال کنید و به راحتی سازگار شوید و یک الو بریانی ساده بسازید.

    آماده سازی

    1. سیب زمینی ها را در 3 قاشق غذاخوری گیاهی روی شعله متوسط ​​تا کم تفت دهید. سیب زمینی ها باید تقریباً پخته شوند ، در غیر این صورت در آلو بریانی پخته نمی شوند. در همان ماهیتابه ، برش های پیاز را سرخ کنید تا پیاز سرخ شده درست شود. روی حرارت متوسط ​​پیازها را سرخ کنید تا رنگ آنها طلایی و قهوه ای شود. سپس آنها را درون بشقاب بردارید.

    2. کشک ، پودر چیلی ، رب سیر زنجبیل ، نمک و ماسالای بریانی را به یک کاسه مخلوط اضافه کنید. نمک و ادویه را به اندازه کافی مخلوط کرده و بررسی کنید. سپس سیب زمینی سرخ شده و پیاز سرخ شده را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. حداقل برای 30 دقیقه تا یک ساعت کنار بگذارید.

    3. حداقل 30 دقیقه برنج را بشویید و خیس کنید. آنها را تخلیه کنید. 4 فنجان آب را بجوشانید ، ادویه ها را اضافه کنید (برای برنج) ، 1 قاشق غذاخوری روغن ، نمک و برنج باسماتی خیسانده را اضافه کنید.

    4. آنقدر بپزید تا برنج 90٪ پخته شود و آب اضافی آن را در آبکش تخلیه کنید.

    طرز تهیه الو بریانی

    5- قیر یا روغن باقیمانده را در ظرف نچسب حرارت دهید. فلفل قرمز ، برگ بو ، میخک ، دارچین ، انیسون ستاره ای و شاهی جیرا را اضافه کنید. تفت دهید تا ادویه جات ترش شود.

    تبلیغات

     

    6. مخلوط مارین شده را به همراه سیب زمینی اضافه کنید و بپزید تا سیب زمینی کاملاً نرم شود.

    7. در صورت نیاز می توانید کم کم آب بپاشید تا سیب زمینی بپزد. سیب زمینی ها را تا حدی له نکنید که بپزند. با سوراخ کردن یک چاقوی نوک تیز ، بررسی کنید که آیا سیب زمینی کاملاً پخته شده است. در پایان این مرحله باید آب گوشت غلیظ رها شود. شعله را بجوشانید.

    8. روی پیاز سیب زمینی را با گشنیز و برگ نعناع بالا بریزید.
    9. یک لایه برنج را به طور یکنواخت پخش کنید.

    تبلیغات

     

    9. پیاز سرخ شده ، برگ گشنیز و برگ نعناع را بپاشید.
    10. شیر زعفران را به طور یکنواخت در همه قسمت ها بریزید.

    11. درب قابلمه یا گلدان سفالی را ببندید و مطمئن شوید درب آن از نوع هوایی نیست ، بخار خارج نشود.

    12. این تابه / قابلمه را روی یک طوای تخت داغ قرار دهید. من از تاوا دوسای قدیمی استفاده کردم. به مدت 10 تا 12 دقیقه روی شعله بسیار کم بپزید. این به جلوگیری از سوختن بریانی در زیر کمک می کند.

    13. هنگامی که شعله خاموش شد. قابلمه را بدون باز کردن درب برای 15 دقیقه کنار بگذارید و سپس آن را سرو کنید. الو دام بریانی را با رایتا
    سرو کنید .

     



    برچسب: ،
    امتیاز:
     
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)