مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

دستور کاری مرغ

دستور کاری مرغ برای مبتدیان . این پست مفصل در مورد نحوه تهیه کاری مرغ در خانه شما را در تهیه بهترین غذا با استفاده از منگنه های شربت خانه راهنمایی می کند. این یکی از ساده ترین مواردی است که حتی یک تازه کار یا یک لیسانس می تواند با نتیجه ای شگفت انگیز آشپزی کند. این ماده نه تنها طعم خوشمزه ای دارد بلکه با قطعات نرم ، لطیف و آبدار مرغ نیز بسیار طعم دار است. آن را با کره نان ، روتوی تنوری

من بزرگ شده ام و از انواع مختلف کاری مرغ هندی از مناطق مختلف استفاده می کنم ، زیرا مادر من علاقه زیادی به غذا دارد. ما می توانیم آنها را در آخر هفته با برنج و جوار روتی بخوریم.

بنابراین تهیه یک کاری مرغ خوب چیزی است که من از مادرم یاد گرفتم. من بسیاری از دستور العمل های کاری مرغ را در وبلاگ به اشتراک گذاشته ام که برای خانواده ام درست می کنم.

 

اما این پست در مورد کاری مرغ اساسی چیزی بود که فکر کردم برای تازه کارها مفید خواهد بود. من دستور العمل را بسیار ساده نگه داشته ام و از هیچگونه مواد فانتزی مانند کنسرو پوره گوجه فرنگی ، آب میوه یا هر نوع خامه استفاده نکرده ام. هیچ کار ترکیبی و سنگ زنی وجود ندارد.

بنابراین حتی اگر تازه کار هستید و فقط یک آشپزخانه اساسی راه اندازی کرده اید ، فقط کافی است پیش بروید و این دستور العمل را امتحان کنید. من مطمئن هستم که شما یک مرغ کاری عالی خواهید پخت!

کل غذا به آرامی پخته می شود ، همین باعث می شود این کاری مرغ به طور منحصر به فردی خوشمزه و خوش طعم شود.

طرز تهیه کاری مرغ

1. 2 قاشق غذاخوری روغن را در ظرف ته سنگین گرم کنید. وقتی روغن داغ شد ، اضافه کنید

  • 1 برگ کوچک بو (یا 1 شاخه برگ کاری)
  • قطعه دارچین 2 اینچ
  • 4 میخک
  • 3 هل سبز. (همه اینها اختیاری است اما توصیه می شود)

2. 1 فنجان پیاز خیلی ریز خرد شده و 1 فلفل سبز چیلی خرد شده را اضافه کنید. پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند. برای سرعت بخشیدن ، من در اینجا یک قاشق غذاخوری روغن دیگر استفاده کردم و این اختیاری است.

3. 1 قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل اضافه کنید. قبل از افزودن سیر زنجبیل مطمئن شوید که پیازها طلایی می شوند.

4. سیر زنجبیل را حدود 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که بوی خام کاملا از بین برود تفت دهید.

5. ½ فنجان گوجه فرنگی (خرد یا له شده یا پوره) اضافه کنید. همچنین ¼ قاشق چای خوری زردچوبه و ½ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید.

6. بعد سرخ کنید تا گوجه فرنگی کاملاً له شود و بوی خام آن از بین برود.

7. 1 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز و ¼ فنجان ماست مخلوط شده (کشک) را اضافه کنید. برای آگاهی از نکاتی در مورد چگونگی جلوگیری از شکافتن ماست در کاری ، بخش نکات زیر را بررسی کنید. برای جایگزینی ماست ، می توانید 12 عدد مغز بادام بادام یا بادام یا 3 قاشق غذاخوری دانه خشخاش سفید را به مدت 30 دقیقه در ½ فنجان آب داغ خیس کنید. آن را به یک خمیر صاف مخلوط کرده و در اینجا اضافه کنید.

8- روی شعله متوسط ​​تفت دهید تا مخلوط غلیظ شود و بوی خوبی به خود بگیرد. اختیاری - اگر پیاز چغندر را در کاری خود دوست ندارید ، آن را خنک کرده و با آب مخلوط کنید تا به یک پوره صاف برسد.

کاری مرغ با آهسته پخت و پز

9. مواد زیر را اضافه کنید

  • ½ کیلوگرم مرغ (حدود 1 پوند)
  • 1 قاشق چای خوری پودر گشنیز
  • 2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز خرد شده یا برگ نعناع خرد شده.

10. 3 تا 4 دقیقه تفت دهید یا تا زمانی که مرغ رنگ پریده شود.

11. روی آن را بپوشانید و با شعله ملایم حدود 3 تا 4 دقیقه بپزید تا مرغ طعم های آن را جذب کند. در همین حال ، 1 فنجان آب را در قابلمه جداگانه گرم کنید. همچنین می توانید آب را به مدت 1 دقیقه در یک فنجان مایکروویو کنید.

12. hot تا ¾ فنجان آب گرم یا در صورت نیاز بریزید. استفاده از آب سرد اغلب گوشت را سخت و سفت می کند.

13. اطمینان حاصل کنید که فقط به اندازه کافی آب پوشانده اید تا مرغ پوشانده شود. روی آن را بپوشانید و روی حرارت کم تا متوسط ​​بپزید تا نرم شود. حدود 10 دقیقه برای من طول کشید. این ممکن است بسته به سن مرغ یا اندازه قطعات متفاوت باشد. در دمای بالا طبخ نکنید.

14- در آخر بررسی کنید که آیا مرغ با خاراندن آن با چنگال انجام شده است یا نه. باید نرم باشد و به راحتی از استخوان بیفتد. کاری را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. همچنین اگر احساس می کنید ادویه کاری کم طعم است ، ½ قاشق چای خوری ماسالای دیگر گارم اضافه کنید.

وقتی کاری به قوام دلخواه رسید اجاق را خاموش کنید. مقداری برگ گشنیز برای تزیین اضافه کنید. تا زمانی که سرو کنید روی آن را پوشانده نگه دارید.

کاری مرغ را به همراه برنج ، جیرا ، برنج یا چاپاتی سرو کنید. همچنین یک گوه ساده یا پیازچه برای رفتن در کنار آن داشته باشید.

تبلیغات

 

کاری معتبر هندی استفاده نمی کند
  • کنسرو پوره گوجه فرنگی
  • پودر کاری
  • نشاسته ذرت یا
  • هر نوع آبله یا آب گوشت

بنابراین در این دستورالعمل از هیچ یک از مواد ذکر شده در بالا استفاده نشده و یک کار مرغ هندی واقعی همراه با طعم و مزه عالی به شما می دهد.

نکاتی برای تهیه بهترین کاری مرغ

1. انتخاب مرغ
می توانید این کاری را با مرغ بدون استخوان یا استخوان دار درست کنید. اما مرغ که استخوان در آن وجود دارد ، با ترشح آب میوه از استخوان به کاری ، بهترین کاری را به همراه دارد. بنابراین مرغ استخوانی کاری را نیز اضافه می کند بدون اینکه مواد غلیظ کننده اضافه کند.

بیشتر خانوارهای سنتی هند از کل مرغی که در اندازه های مساوی بریده می شود استفاده می کنند. کاری با تمام قطعات - ران ها ، سینه ها و غیره ساخته می شود. اما اگر خوش ذوق باشید می توانید از هر آنچه دوست دارید استفاده کنید.

2. ادویه های کامل
برای شروع من کل ادویه ها را مانند برگ بو ، دارچین ، میخک و هل معتدل می کنم. اگر اینها را ندارید ممکن است از آن چشم پوشی کنید. اما عطر و طعم کل ادویه ها بسیار شدیدتر از پودرهای آسیاب شده است ، بنابراین من از آنها استفاده می کنم.

3. Garam masala - پودر ادویه آسیاب شده
Garam masala یک ترکیب ادویه هندی است که با تفت دادن خشک ادویه ها و کوبیدن آنها تهیه می شود. برای این دستور کاری مرغ به یک پودر ادویه بسیار خوب نیاز دارید.

. با این حال می توانید از هر فروشگاه پودر خریداری شده با کیفیت و معطر نیز استفاده کنید.

جایگزین: جایگزین مناسب ماسالای گارم ، پودر کاری است. دوباره می توانید از مارک محبوب چیزی خوب انتخاب کنید. اما لطفا توجه داشته باشید که یک پودر کاری از نظر عطر و ادویه همان پودر ماسالای گارم را ندارد.

4. پیاز و گوجه فرنگی
من در اینجا از پیاز و گوجه خرد شده استفاده کرده ام. بعضی از مناطق با رنده کردن یا پوره کردن از آنها استفاده می کنند. با این حال انتخاب شماست.

5. تقویت کننده یا غلیظ کننده طعم به
طور سنتی کاری مرغ بدون هیچ عامل ضخیم کننده تهیه می شد. برای افزایش طعم و مزه ، یکی از موادی مانند نارگیل ، ماست ، رب آجیل یا خمیر دانه های خشخاش استفاده شد.

به خانه در هند ، مادر من همیشه از خمیر دانه های خشخاش برای کاری مرغ استفاده می کرد. از آنجا که دانه های خشخاش در کشوری که من زندگی می کنم وجود دارد ، من در اینجا یا از ماست یا رب بادام هندی استفاده می کنم.

بنابراین اگر مخلوط کن ندارید از ماست تازه استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

استفاده از ماست در کاری

بیشتر اوقات ماست غلیظ و آب پنیر کمتری در کار تقسیم نمی شود اما به دلایل ناشناخته ممکن است گاهی اتفاق بیفتد. بنابراین اگر می خواهید جلوی آن را بگیرید این نکات به شما کمک می کند.

  • کافی است آن را با چنگال بزنید تا یکدست شود. ابتدا ماست را با افزودن 2 قاشق چایخوری ماسالا گوجه فرنگی پیاز (که در دستور تهیه شده است) به آن ملایم کنید. خوب مخلوط کنید ده شعله را کم کنید و ماست را در ماهیتابه بریزید.
  • ماستی که ترش نیست و آب پنیر کمتری دارد در این دستورالعمل به خوبی کار می کند. بنابراین می توانید از ماست یونانی یا حتی ماست خانگی استفاده کنید.
  • اگر ماست شما خیلی آب دار است و آب پنیر زیادی دارد ، کافی است آن را در یک پارچه پنیر صاف کرده و سپس استفاده کنید. همیشه مقدار زیادی آب پنیر ماست را در کاری مرغ تقسیم می کند.
 

خاصیت این کاری مرغ ، پخت آهسته است. عجله نکنید و عجله نکنید تا سریع پخت و پز را تمام کنید. یک غذای پخته شده آهسته ارزش تلاش را دارد زیرا در طعم و مزه کاملاً برجسته است.

ظرفی که با شعله زیاد تهیه می شود فقط یک کاری هات کیک به شما ارائه می دهد و نه غذایی که واقعاً دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.

 آیا می توانم این کاری مرغ را خامه ای کنم؟

بله شما می توانید با اضافه کردن 4 قاشق چای خوری خامه یا شیر نارگیل غلیظ به انتهای آن ، این کاری مرغ را خامه ای کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  •  
  • ▢2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن
  • ▢1 فنجان پیاز (3 پیاز متوسط) (ریز خرد شده)
  • ▢شکاف 1 تا 2 عدد فلفل قرمز (از خوردن ادویه کمتری صرف نظر کنید)
  • ▢½ فنجان گوجه فرنگی (2 گوجه فرنگی متوسط ​​، پوره یا ریز خرد شده)
  • ▢¼ فنجان ماست (جایگزین با 12 بادام هندی یا 3 قاشق غذاخوری دانه خشخاش ، یادداشت ها را ارجاع دهید)
  • ▢نمک ½ تا p قاشق چای خوری (در صورت لزوم تنظیم کنید)
  • ▢½ تا 1 فنجان آب گرم (یا شیر نارگیل)
  • ▢2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز یا برگ نعناع ریز خرد شده

پودرهای ادویه (یا در صورت لزوم از پودر کاری استفاده کنید)

  • ▢¼ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • ▢1 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز یا پاپریکای دودی (sp قاشق چایخوری برای ادویه کمتر)
  • ▢1 قاشق چای خوری پودر گشنیز

ادویه جات کامل (اگر ندارید از آن صرف نظر کنید)

  • ▢1 برگ بو یا 1 برگ شاخه برگ کاری
  • ▢4 میخک
  • ▢قطعه دارچین 2 اینچ
  • ▢3 هل سبز

تبلیغات

 

دستورالعمل ها

آماده سازی

  • ابتدا روغن را در یک تابه عمیق گرم کنید ، سپس ادویه جات ترشی جات کامل را اضافه کنید - برگ بو ، دارچین ، میخک و هل سبز. آنها را سرخ کنید تا فقط یک دقیقه رایحه بگیرید.

  • پیاز و چیلی خرد شده را اضافه کنید. تفت دهید تا پیازها به رنگ طلایی عمیق در بیایند. 

  • بعد خمیر سیر زنجبیل را اضافه کنید و تفت دهید تا رایحه خوبی به شما دست یابد. این فقط حدود یک دقیقه طول می کشد. 

  • سپس گوجه فرنگی ، زردچوبه و نمک را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و بپزید تا گوجه نرم و نرم شود.

  • ماست (یا خمیر بادام هندی) ، پودر چیلی قرمز ، ماسالای گارم و پودر گشنیز بریزید.

  • روی حرارت ملایم بپزید تا مخلوط بوی خوبی پیدا کند و بوی خام آن از بین برود.

  • برگ مرغ و گشنیز را اضافه کنید. تفت دهید تا مرغ سفید یا کم رنگ شود. این کار حدود 3 دقیقه ط
    برچسب: ،

    امتیاز:
     
    بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۴۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)