مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

برنج برياني (برنج كوسكا)

 شود. اين چيزي نيست جز يك گياه گلدان برنج ساده گياهي كه بدون هيچ گونه گوشت و سبزيجات تهيه شده است. در هند جنوبي با نام برنج كوسكا يا برياني ساده نيز شناخته مي شود ، اين يك غذاي بسيار خوش طعم و تند است كه مي توان آن را به راحتي تهيه كرد. يكي از غذاهاي دوست داشتني در هند است و انواع مختلفي از برياني درست مي شود.

 

 

 

در حالي كه بسياري از مردم مي گويند يك غذاي بدون گوشت برياني نيست و بسياري ديگر مي گويند غذايي كه كاملاً طبخ نشده باشد ، برياني نيست. با اين حال حقيقت اين است كه هيچ راهي براي ساختن آن وجود ندارد. اما بله گفته مي شود كه يك برياني معتبر داراي گوشت است و هميشه طبخ شده است.

بنابراين اين برنج برياني نسخه جعلي از برياني معتبر است زيرا هيچ گوشتي ندارد و كاملاً طبخ نمي شود. در مناطق جنوبي هند ، اين يك غذاي است كه در رستوران هاي ارزان قيمت و مقياس متوسط ​​بسيار محبوب است. به آن كوسكا يا برياني ساده نيز گفته مي شود.

تبليغات

 

اين به سادگي با طعم و مزه بسته بندي شده است و مي توان آن را بدون هيچ گونه جانبي مصرف كرد. اما در رستوران ها معمولاً آن را با يك آبگوشت معروف به سالنا سرو مي كنند. بسياري از افراد نيز اين را با كورما يا حتي با رايتا مي خورند.

گياهخواران با يك سمت گياهخواري غذا مي خورند و دوستداران گوشت آن را با سالنا مرغ يا كرماي مرغ يا هر نوع سس گوشت سرو مي كنند.

براي تهيه برنج برياني ، از همه مواد ضروري برياني مانند برنج با كيفيت عالي ، ادويه كامل ، برگ نعناع ، برگ گشنيز ، پياز و ماست استفاده مي شود. گوجه فرنگي يكي از مواد غيرمعمول است كه بيشتر در اينجا استفاده مي شود زيرا طعم غذا بدون آن طعم ملايم است.

از آنجا كه كار خرد كردن يا اختلاط زيادي وجود ندارد ، تهيه اين دستور بسيار سريع است. مي توانيد اين برنج برياني را در قابلمه معمولي ، اجاق گاز تحت فشار اجاق گاز يا در قابلمه فوري درست كنيد.

 

طرز تهيه برنج برياني

1. برنج را حدود 20 تا 30 دقيقه بشوييد و خيس كنيد. در همين حين پياز و گوجه فرنگي را آماده كنيد. بعد از 30 دقيقه برنج را كاملاً در آبكش خالي كنيد. اين را كنار بگذاريد.

2. روغن را در قابلمه يا زودپز گرم كنيد. برگ بو ، انيسون ستاره اي ، هل ، ميخك ، دارچين ، شاهي و گرز اضافه كنيد. تفت دهيد تا شاهي جيرا پاشيده شود.

3. پيازهاي 3/4 فنجاني تكه شده را اضافه كرده و تفت دهيد تا طلايي شود.

4. 1 قاشق غذاخوري رب سير زنجبيل اضافه كرده و تفت دهيد تا بوي خوبي بگيرد.

5. اطمينان حاصل كنيد كه بوي خام سير از بين مي رود.

6. گوجه فرنگي و ماست را اضافه كنيد. هم بزنيد تا از سوختن جلوگيري شود.

تبليغات

 

7. 1/2 تا 3/4 قاشق چايخوري پودر چيلي قرمز ، كمي زردچوبه ، مشتي نعناع ، گشنيز ، نمك و 1 قاشق چايخوري پودر ماسالاي برياني اضافه كنيد (اختياري). براي برنج kuska ، بيشتر افراد از پودر ماسالاي biryani استفاده نمي كنند.

8- آنقدر بپزيد تا گوجه فرنگي له شود و روغن شروع به جدا شدن كند.

9. 3 1/2 فنجان آب اضافه كنيد. آن را بجوشانيد.

تبليغات

 

10. برنج آبكش شده را اضافه كنيد. خوب مخلوط كنيد.

11. روي شعله متوسط ​​بپزيد تا آب خيلي كمي باقي بماند. به تصوير مراجعه كنيد. شعله را كاملاً پايين بياوريد. قابلمه يا زودپز را با درپوش بپوشانيد و دقيقاً به مدت 5 تا 6 دقيقه آن را بپزيد. من از زودپز استفاده كردم.

12. بعد از تمام شدن برنج ، درب ظرف را باز كنيد و دم كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور تهيه برنج كشك هندي

دستور تهيه برنج كشك همراه با عكس هاي ويديويي و گام به گام. برنج كشك يك غذاي جنوبي هند است كه با برنج پخته شده ، كشك (ماست) و ادويه جات معتدل تهيه مي شود.

اين ماده بيشتر توسط سرخپوستان جنوبي به عنوان بخشي از وعده غذايي مصرف مي شود. برنج كشك كه با نام هاي thayir saddam & daddojanam نيز شناخته مي شود ، يك غذاي عالي تابستاني درست مي كند. آن را با يك غلاف ، پاپاد ، ترشي و حتي با مقداري گل انار يا خيار خام و پياز خورده مي شود.

در طول pooja برنج كشك نيز به خدايان عرضه مي شود. معابد در جنوب هند نيز اين را به خدايان ارائه مي دهند و به عنوان پراسادام در ميان فدائيان توزيع مي شوند.

بيشتر خانه هاي جنوب هند اين كار را با برنج تازه پخته شده و كشك خانگي يا ماست درست مي كنند. با اين حال مي توان آن را با ماست خريداري شده در فروشگاه نيز تهيه كرد. براي تهيه كشك خانگي مي توانيد به اين پست مراجعه كنيد.

براي ساخت اين روش 2 روش مختلف وجود دارد

يكي سبك خانه و ديگري سبك معبد. در تهيه سبك خانگي ، ادويه هاي معتدل معتدل ، فلفل قرمز و فلفل قرمز استفاده مي شود. در مورد سبك معبد ، مواد تشكيل دهنده متفاوت هستند و همچنين روش.

همچنين مي توانيد اين دستور پخت و پز دادوجانام را كه در تابستان درست مي كنيم يا براي naivedyam ، جعبه ناهار يا مسافرت ، بررسي كنيد. با آنچه در اينجا به اشتراك گذاشته شده متفاوت است. دستور العمل به اشتراك گذاشته شده در اينجا در اين پست نحوه تهيه برنج كشك در خانه در روزهاي عادي است.

برنج كشك چگونه تهيه مي شود؟


برنج كشك با ساده مخلوط كردن برنج نرم و پخته شده با كشك و نمك تهيه مي شود. سپس آن را با ادويه ها و گياهان ادويه اي يا معتدل پايه تادكا معتدل مي كند تا به طرز ملايمي طعم دار شود.

نكاتي براي تهيه بهترين برنج كشك
1. هميشه از برنج تازه پخته و خنك شده استفاده كنيد. از استفاده از برنج كهنه يا مانده فقط از يخچال يا پخته شده در روز قبل خودداري كنيد. خوردن چنين برنجي بسيار ناسالم است زيرا حاوي باكتري است.

2. براي گزينه سالمتر از غلات سبوس دار ، از برنج قهوه اي يا هر نوع غلات سبوس دار مخلوط با برنج معمولي استفاده كنيد. براي تهيه اين غذا مي توانيد حتي از ارزن ، جو دوسر فولادي ، جو دوسر يا حتي گندم شكسته استفاده كنيد.

3. قبل از افزودن كشك به دانه ها نرم و پخته شده و خوب له شويد. برنج وقتي كشك به آن اضافه شود بدون اينكه خوب له شود ، سخت مي شود.

4. ماست سرد را به برنج داغ اضافه نكنيد زيرا ممكن است كشك لخته شود. با توجه به آيورودا افزودن كشك سرد به برنج داغ باعث ايجاد واتا دوشا مي شود و مي تواند منجر به عدم تعادل در بدن شود. بنابراين قبل از مخلوط شدن با كشك اطمينان حاصل كنيد كه برنج كاملاً سرد شده است.

فوايد


1. برنج كشك از نظر بسياري از سرخپوستان جنوبي يك ماده غذايي فوق العاده محسوب مي شود زيرا به راحتي نيازهاي غذايي روزانه بدن را برآورده مي كند. از آنجا كه كشك سرشار از كلسيم ، پروتئين و ساير مواد مغذي است ، به طور منظم مصرف مي شود.

2. به طور سنتي كشمش به طور منظم در تابستان ها مصرف مي شد تا از آفتاب زدگي جلوگيري كند و گرماي تابستان را از بين ببرد. ماست يا كشك به عنوان يك ماده خنك كننده طبيعي در نظر گرفته مي شود و دماي بدن را كاهش مي دهد.

3. خوردن اين غذا با پياز خام و خيار به كاهش گرماي بدن كمك مي كند و هضم غذا را بهبود مي بخشد.

4- همچنين اعتقاد بر اين است كه چاشني سدام thayir با روغن ، زنجبيل ، چيلي و ادويه جات خنك كننده بودن كشك را از بين مي برد.

بنابراين به طور سنتي در زمستان هاي موسمي و زمستاني معتدل مي شد. در طي تابستان فقط از پياز خام و خيار جلوگيري مي شود.

 

طرز تهيه برنج كشك


1. نصف پيمانه برنج را به يك زودپز يا يك كاسه اضافه كنيد. فقط مي توانيد از برنج سفيد استفاده كنيد. من ترجيح مي دهم از برنج ماتا / برنج قهوه اي و برنج سفيد به نسبت برابر استفاده كنم. اين يكي از روش هاي خوب براي گنجاندن برنج قهوه اي در رژيم غذايي است.

استفاده از تمام برنج هاي قهوه اي ، برنج كشك خوبي را نيز به همراه دارد. حتي مي توانيد يك مشت ارزن اضافه كنيد يا ارزن را جايگزين برنج قهوه اي كنيد.

اضافه كردن برنج به گلدان براي thayir sadam
2. برنج را چند بار بشوييد. من معمولاً حدود 20 تا 30 دقيقه خيس مي شوم. 1 ½ فنجان آب شيرين و ½ قاشق چاي خوري نمك يا در صورت لزوم اضافه كنيد.

پختن برنج در قابلمه
3. من برنج را مستقيماً در زودپز براي 1 تا 2 سوت مي پزم. اگر مشغول پخت و پز در يك كاسه هستيد ، روي شعله متوسط ​​به مدت 3 سوت بپزيد. اين ممكن است بسته به مارك اجاق گاز شما باشد. اگر در قابلمه فوري پخت و پز مي كنيد ، 1 فنجان آب به ورق استيل بريزيد. ظرف را درون آن قرار دهيد و به مدت 10 دقيقه آن را بپزيد. ما بايد برنج را نرم بپزيم.

فشار برنج را روي شعله متوسط ​​براي سدام تايلر يا برنج كشك بپزيد
تهيه برنج
4. وقتي فشار به طور طبيعي آزاد شد ، برنج را خوب له كنيد. بسياري از افراد ترجيح مي دهند آن را خوب له كنند تا خامه اي شود. اگر برنج را له نكنيد ، پس از افزودن كشك ، آن سخت مي شود.

نكته اختياري: اگر اين كار را بعداً آماده مي كنيد - بعد از چند ساعت بگوييد ، سپس ¼ فنجان شير از قبل جوشانده را به برنج له شده بريزيد. اين بدون اينكه ترش شود ، برنج كشك شما را تازه نگه مي دارد. نگران نباشيد كه بوي شير به هيچ وجه احساس نمي شود زيرا در عرض يك ساعت يا حدود شير شير كشك مي شود.

برنج را كاملاً خنك كنيد. افزودن كشك به برنج داغ باعث انعقاد كشك (مانند كشك) مي شود.

پف كردن و خنك كردن برنج
5. 1 فنجان كشك تازه به برنج اضافه كنيد. مخلوط كنيد تا فقط تركيب شود. كم و بيش كشك اضافه كنيد تا برنج ماست يكدست شود. من همزمان با مخلوط كردن ، يك نيم فنجان ديگر اضافه مي كنم.

اضافه كردن ماست به گلدان برنج براي تهيه دستور صدام تاير

تعديل
6. 1 قاشق چاي خوري روغن را در يك تابه گرم كنيد. نيمي از تي اضافه كنيد 

خردل سه قاشق ، نيم قاشق چايخوري زيره (اختياري) ، 8 عدد بادام هندي ، 1 قاشق چايخوري چانا دال ، 1 قاشق چاي خوري اوراد دال و 1 عدد فلفل قرمز خرد شده قرمز. آنها را تفت دهيد تا دال طلايي شود. سپس 1 عدد چيلي سبز خرد شده ، برگ هاي كاري و نصف قاشق چاي خوري زنجبيل رنده شده را اضافه كنيد.

برگ هاي كاري ترد مي شوند سپس هينگ را اضافه مي كنند. اجاق گاز را خاموش كنيد. اگر از كدو بطري رنده شده استفاده مي كنيد ، آن را به ظرف اضافه كرده و براي يك دقيقه تفت دهيد.

ادويه جات ترشي جات را در روغن در مورد طرز تهيه دستور تهيه برنج كشك تهيه كنيد
7. در صورت استفاده هويج و برگ گشنيز را اضافه كنيد. سپس خو را روي برنج كشك بريزيد. خوب هم بزنيد. در صورت نياز نمك را تنظيم كنيد.

اضافه كردن ادويه به تابه براي تهيه برنج كشك
برنج كشك را با ترشي ، پاپاد ، پودي سرو كنيد. يك سالاد سبزيجات نيز به خوبي با اين كار همراه است. مي توانيد برنج را با دانه هاي انار و بادام هندي بو داده بپوشانيد.

سوالات 


1. چگونه مي توان از جدا شدن آب پنير در برنج كشك يا صدام Thayir جلوگيري كرد؟
غالباً وقتي صدام تايلر پس از چند ساعت جدا شدن آب پنير در جعبه بسته بندي مي شود و برنج بسيار ناخوشايند است. در اينجا نكاتي وجود دارد كه مي توانيد براي جلوگيري از آن رعايت كنيد

در بيشتر موارد اگر برنج گرم با كشك سرد مخلوط شود ، آب پنير جدا مي شود. بنابراين فقط وقتي برنج كاملاً سرد شد كشك اضافه كنيد.
اگر پيش از موعد تايمر صدام را تهيه مي كنيد و آن را براي جعبه دفتر يا مدرسه بسته بندي مي كنيد ، اين مرحله را دنبال كنيد. وقتي برنج هنوز داغ است خوب له كنيد. كم كم شير را به برنج داغ بريزيد و له كنيد تا تمام شير جذب شود.
سپس كشك را اضافه كرده و مخلوط كنيد. گرم مزاج را به برنج ماست يا صدام تايلر اضافه نكنيد.
دستور العمل هاي swasthis - دستور تهيه برنج كشك
2. چگونه از ترش شدن برنج كشك جلوگيري كنيم؟

اگر برنج را ترجيح دهيد ، در تابستان ترش مي شود. بنابراين افزودن مقداري شير به برنج از ترش شدن كشك جلوگيري مي كند. نيازي به يخچال نداريد. خواص زنجبيل ، روغن و ادويه جات ترشي جات را براي چند ساعت تازه نگه مي دارد.

3. آيا مي توانيد اين غذا را به نوزادان و كودكان نوپا بدهيد؟
بيشتر مادران جنوب هند پس از 9 ماه به نوزادان خود ماست و برنج غذا مي دهند. فقط برنج و ماست را با هم در مخلوط كن پوره كنيد. مي توانيد اين غذا را به عنوان صبحانه يا ناهار 2 تا 3 بار در هفته سرو كنيد. در هنگام مونسون و زمستان خودداري كنيد. اين بهترين تابستان ها است. لطفاً قبل از معرفي با پزشك خود مشورت كنيد.

اگر كودك نوپايي داريد كه عاشق ماست است ، مي توانيد اين غذا را در هفته 4 تا 5 بار تغذيه كنيد. مقداري سبزيجات مانند هويج و خيار را روي برنج رنده كنيد. همچنين مي توانيد مقداري podi بپاشيد يا سبزيجات سرخ شده را هم بزنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

طرز تهيه ادويه نمك تايلندي

طرز تهيه ادويه نمك تايلندي

يكي ديگر از چاشني هاي همه منظوره كه با هر نوع شور و خوشمزه اي همراه خواهد بود: همبرگر ، سينه مرغ ، سبزيجات كبابي ، حتي سوپ و آبگوشت.

6 قاشق غذاخوري نمك
1/2 قاشق چايخوري برگ خشك آويشن
1/2 قاشق چايخوري مرزنجوش
1/2 قاشق چايخوري نمك سير يا پودر سير
2 قاشق چاي خوري 1/4 قاشق چايخوري
1/4 قاشق چايخوري پودر كاري
1 قاشق چايخوري خردل خشك
1/4 قاشق چايخوري پودر پياز
1/8 قاشق چاي خوري علف هرز شويد
1/2 قاشق چايخوري نمك كرفس

آنچه شما نياز داريد


شيشه هاي شيشه اي را با درهاي محكم تميز كنيد. درپوش ها براي تازه نگه داشتن چاشني ها مهم هستند و از آنجا كه ظروف پلاستيكي بوي مواد را جذب مي كنند ، شيشه مهم است.
آسياب قهوه (يا چرخ ادويه ، كه در اصل همان چيز است). به طور طبيعي ، شما مي خواهيد آن را بين موارد استفاده تميز كنيد تا پس مانده هاي زيره به مخلوط ادويه اي كه شامل زيره نيست را نداشته باشيد (البته كمي زيره اضافي هرگز به كسي آسيب نمي رساند).


قيف: فقط سعي كنيد ادويه هاي خود را بدون يكي درون شيشه ها بريزيد. بله ، مي توانيد سعي كنيد از يك تكه كاغذ روغني استفاده كنيد ، اما بعد از دو بار ريختن ادويه جات ترشي جات در همه جاي محل ، مي خواهيد قيف بخريد. از آن مرحله رد شويد و از قيف استفاده كنيد.


برچسب ها: علاوه بر نام مخلوط ادويه ، مي توانيد تاريخ ساخت آن را نيز بنويسيد. اگر متوجه شديد شش ماه از آن گذشته است ، ممكن است بخواهيد به فكر ساخت يك دسته تازه باشيد.


گياهان در مقابل ادويه جات و ترشي جات


بيشتر ادويه ها دانه هاي خشك ، ريشه يا جوانه هاي گل يا در مورد چيليس ، ميوه هاي خشك هستند. و مگر اينكه اين تركيب به طور خاص ادويه هاي كامل را بخواهد ، فرض كنيد كه آنها بايد خرد شوند. بنابراين وقتي پودر زيره را در ليست مواد تشكيل دهنده ديديد ، بايد با دانه كامل زيره شروع كنيد و خود آن را خرد كنيد. همان مواردي مانند گشنيز ، رازيانه و فلفل سياه (از نظر فني يك جوانه گل خشك ، نه يك دانه).

ساير مواد شامل پودر سير و پودر پياز كه به ترتيب سير و پياز هستند خشك شده و سپس به صورت پودر در مي آيند. نيازي نيست كه اينها را آسياب كنيد ، بلكه بيشتر از ظرف استفاده كنيد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

تركيب ادويه مرغ و ماهي و ادويه كاري

مخلوط پودر كاري



حدود هزار روش وجود دارد كه مي توانيد با استفاده از هزار ماده مختلف ، پودر كاري درست كنيد. اين يكي نسخه خوش طعم تايلندي است كه كاملا ملايم است. شما هميشه مي توانيد گرماي بيشتري اضافه كنيد. عنصري كه به زردچوبه رنگ زرد مشخصه به پودر كاري مي دهد.

1 قاشق غذاخوري زردچوبه
3 برگ بو (حذف ساقه پايين)
3 قاشق غذاخوري گشنيز (كامل يا زميني)
2 قاشق غذاخوري دانه زيره (كامل يا زميني)
2 قاشق چايخوري زنجبيل (زمين)
1 قاشق چايخوري فلفل سفيد (اگر دانه هاي فلفل سفيد يا كامل پيدا كنيد)
1 تا 3 قاشق چاي خوري تكه هاي چيلي (يا فلفل دلمه اي بسته به نوع ادويه اي كه مي خواهيد)
1 ميخك (كامل يا يك پيمانه زمين)


اين يك مالش خشك كلاسيك است كه به همان اندازه روي گوشت گاو ، گوشت خوك يا مرغ كار مي كند:

1/3 فنجان پاپريكا
1/4 فنجان شكر
2 قاشق غذاخوري فلفل سياه
2 قاشق غذاخوري نمك
2 قاشق چايخوري خردل خشك
2 قاشق چايخوري پودر چيلي
1 قاشق چايخوري فلفل سفيد
1/2 قاشق چايخوري فلفل كاين


مخلوط ادويه جات طيور

اين چاشني مرغ هاي معطر مي تواند قبل از بو دادن ، يا روي تكه هاي مرغي كه قرار است تفت داده شوند ، روي مرغ كامل قرار گيرد. درست مثل استفاده از مالش خشك از آن استفاده كنيد.

2 قاشق غذاخوري مرزنجوش خشك
2 قاشق غذاخوري مرزه خشك شده
2 قاشق چايخوري جعفري خشك شده
1 قاشق مرباخوري مريم گلي خشك
1 قاشق چاي خوري 1/2 قاشق چاي خوري آويشن خشك شده
1 پيمانه رزماري
1 پودر پودر پياز



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور العمل مخلوط چند ادويه

استفاده از گياهان خشك
به استثناي موارد خاص (به عنوان مثال برگ بو) ، گياهان خشك فله در حال حاضر خرد و خرد مي شوند.

 اگر مي خواهيد گياهان تازه خود را خشك كنيد (و اگر آنها را در باغ خود پرورش دهيد) و سپس آنها را در آسياب خود بچرخانيد ، عالي است.


ادويه تند چيلي


شما مي توانيد (و بايد) فلفل دلمه را مطابق طعم تنظيم كنيد. نيمي از مقدار زير را هم بزنيد ، مزه آن را بچشيد و سپس بقيه را چند بار اضافه كنيد ، بعد از هر بار اضافه كردن قبل از افزودن مقدار بيشتر مزه دار شويد.

  • 2 قاشق چايخوري پودر سير
  • 2 قاشق چايخوري زيره آسياب شده
  • 1 قاشق چايخوري فلفل دلمه اي آسياب شده
  • 1 قاشق چايخوري پونه كوهي برگ خشك
  • 1 قاشق چايخوري پاپريكا شيرين

ميكس ادويه اي تاكو


از سه قاشق غذاخوري از اين ادويه تاكو در هر كيلو گوشت گاو چرخ شده استفاده كنيد. فلفل دلمه اي اختياري است.

  • 1/4 فنجان پياز خرد شده فوري
  • 2 قاشق غذاخوري پودر چيلي
  • 2 قاشق چايخوري پاپريكا
  • 1 قاشق چايخوري پاپريكا دودي
  • 2 قاشق چايخوري تكه هاي فلفل قرمز خشك خرد شده
  • 2 قاشق چايخوري برگ خشك پونه كوهي
  • 1 قاشق چايخوري برگ مرزنجوش خشك
  • نمك 1 قاشق غذاخوري
  • 1 قاشق چايخوري فلفل
  • 3 قاشق غذاخوري نشاسته ذرت
  • 1 قاشق غذاخوري سير خرد شده فوري
  • 1 قاشق چايخوري زيره آسياب شده


اين تركيب چاشني و يكي از نمادين ترين نماهاي عطر و طعم كه تاكنون وجود دارد ، هر آنچه را كه دوست داريد در مورد همه چيز نان - بدون نان شيرين داشته باشد. آن را روي تخم مرغ هاي خرد شده ، مرغ تفت داده شده ، تره فرنگي سرخ شده ، حتي يك قطعه خوب خمير مايه با كره بپاشيد.

  • 2 قاشق غذاخوري دانه خشخاش
  • 1 1/2 قاشق غذاخوري دانه كنجد سياه
  • 1 1/2 قاشق غذاخوري پياز چرخ كرده خشك
  • 1 1/2 قاشق غذاخوري سير خرد شده خشك
  • 1 قاشق غذاخوري دانه كنجد سفيد (برشته يا ساده)
  • 1 قاشق چايخوري 1/2 قاشق چايخوري شله نمك دريا (يا نمك كوشر درشت)

ادويه كدو تنبل


نه ، فقط براي تهيه لاته ادويه كدو تنبل نيست ، اما بله ، قطعاً مي توانيد از آن براي آن استفاده كنيد - مي دانيد كه قصد داريد اين كار را انجام دهيد.

از ديگر امكانات مي توان به استفاده از آن براي چاشني سبزيجات بو داده ، چرخاندن آن به مافين يا خمير پنكيك ، يا البته براي تهيه پاي كدو تنبل اشاره كرد.

  • 2 قاشق غذاخوري دارچين (آسياب شده)
  • 1 قاشق غذاخوري زنجبيل (آسياب شده)
  • 1 1/2 قاشق چاي خوري جوز هندي (آسياب شده)
  • 1 1/2 قاشق چايخوري فلفل دلمه اي (آسياب شده)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

طرز تهيه ترشي هلو

هلو تازه آغشته به سركه ، شكر و ادويه هاي گرم يك درمان سنتي كلاسيك است. با بستني ، كيك پوند ، گوشت بو داده و سبزيجات سرو كنيد يا در سبزيجات سالاد مورد علاقه خود مخلوط كنيد. - نيك آيورسون ، ميلواكي ، ويسكانسين

كل زمان
آماده سازي: 20 دقيقه فرآيند: 15 دقيقه

مواد لازم :

 

  • 6 عدد چوب دارچين (3 اينچ)
  • 24 دانه فلفل كامل
  • 18 ميخك كامل
  • 2 قاشق چاي خوري زنجبيل تازه تكه تكه شده
  • 12 هلو متوسط ​​، پوست كنده ، حفره دار و كوارك
  • 3 فنجان شكر
  • 1 فنجان سركه سفيد
  • 1 فنجان آب

 

دستور العمل :


چوب دارچين ، دانه هاي فلفل دلمه اي ، ميخك و خلال هاي زنجبيل را بين 6 شيشه داغ داغ تقسيم كنيد. هلو را اضافه كنيد.
در يك قابلمه بزرگ ، شكر ، سركه و آب را بجوشانيد. با دقت مايع داغ را روي هلو ملاقه كنيد و 1/2 در آن را ترك كنيد.

فضاي سر حباب هاي هوا را برداريد و در صورت لزوم فضاي اصلي را با افزودن مخلوط داغ تنظيم كنيد.

رينگ ها را پاك كنيد. درب وسط شيشه ها ؛ نوارها را تا زمان محكم شدن انگشت پيچ كنيد.


شيشه ها را با آب در حال جوشيدن درون ظرف قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه كاملاً با آب پوشانده شده اند.

بجوشانيد. به مدت 15 دقيقه پردازش كنيد. شيشه ها را برداشته و خنك كنيد.
ارزش غذايي
4 قطعه: 78 كالري ، 0 چربي (0 چربي اشباع) ، 0 كلسترول ، 0 سديم ، 19 گرم كربوهيدرات (17 گرم قند ، 2 گرم فيبر) ، 1 گرم پروتئين.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

طرز تهيه ترشي هندوانه

مواد لازم :

 

  • 8 فنجان پوست هندوانه پوست كنده (2x1 اينچ. قطعه)
  • 6 فنجان آب
  • نمك كنسرو 1 فنجان
  • 4 فنجان شكر
  • 2 فنجان سركه سفيد
  • 6 عدد چوب دارچين (3 اينچ) ، تقسيم شده
  • 1 قاشق چايخوري ميخك كامل
  • 1 قاشق چاي خوري دانه هاي فلفل كامل

دستور العمل آماده سازي :


پوست را در يك كاسه بزرگ غيرفعال قرار دهيد.

در آب و نمك هم بزنيد.

براي چند ساعت يا يك شب در يخچال قرار دهيد. خوب بشوييد و آبكش كنيد.
در فر هلندي ، شكر ، سركه ، 2 چوب دارچين ، ميخك و دانه هاي فلفل دلمه اي را مخلوط كنيد.

جوش بياوريد. پوست اضافه كنيد به جوش برگرديد.

گرما را كاهش دهيد بجوش ، بدون پوشش ، 10 دقيقه يا تا زماني كه نرم شود. چوب دارچين را دور بريزيد.
با احتياط مخلوط داغ را در 4 شيشه داغ 1 پيمانه ملاقه كنيد و 1/2 در بگذاريد.

فضاي سر به هر شيشه يك چوب دارچين باقيمانده اضافه كنيد.

حباب هاي هوا را برداريد و در صورت لزوم فضاي اصلي را با افزودن مخلوط داغ تنظيم كنيد. رينگ ها را پاك كنيد.

درب وسط شيشه ها ؛ نوارها را تا زمان محكم شدن انگشت پيچ كنيد.
شيشه ها را با آب در حال جوشيدن درون ظرف قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه كاملاً با آب پوشانده شده اند.

بجوشانيد. به مدت 10 دقيقه پردازش كنيد.

شيشه ها را برداشته و خنك كنيد.
يادداشت سردبير: براي تهيه پوست هندوانه ، پوست سبز تيره را از پوست هندوانه جدا كرده و دور بريزيد.

زمان پردازش ذكر شده براي ارتفاعات 1000 فوت يا كمتر است.

براي ارتفاعات تا 3000 فوت ، 5 دقيقه اضافه كنيد.

6000 پا ، 10 دقيقه اضافه كنيد 8000 پا ، 15 دقيقه اضافه كنيد 10000 پا ، 20 دقيقه اضافه كنيد.
ارزش غذايي
1/4 فنجان: 16 كالري ، 0 چربي (0 چربي اشباع) ، 0 كلسترول ، 96 ميلي گرم سديم ، 5 گرم كربوهيدرات (5 گرم قند ، 0 فيبر) ، 0 پروتئين.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

طرز تهيه ترشي جوانه بركسل

دستورالعمل :


جوانه بروكسل 3 پوندي ، خرد شده و نصف شده (حدود 12 فنجان)
6 حبه سير ، نصف شده
2 قاشق چايخوري پوسته فلفل قرمز خرد شده
2-1 / 2 فنجان آب
2-1 / 2 فنجان سركه سفيد
1 پياز متوسط ​​، خلال نازك
1 فلفل قرمز متوسط ​​شيرين ، ريز خرد شده
1/2 فنجان شكر
كنسرو نمك 3 قاشق غذاخوري
1 قاشق غذاخوري دانه كرفس
1 قاشق غذاخوري دانه هاي فلفل دلمه اي كامل

 
موارد مصرف ترشيجات :


يك كوره هلندي را سه چهارم پر از آب كنيد. جوش بياوريد. جوانه بروكسل را به صورت دسته اي اضافه كنيد.

آشپزي ، بدون روكش ، 4 دقيقه يا تا زماني كه ترد شود. آن را با يك قاشق شكاف دار برداشته و بلافاصله درون آب يخ بريزيد. آبكش كنيد و خشك كنيد.
جوانه بروكسل را در شش ظرف گرم 1 ليتري بسته بندي كنيد. تكه هاي سير و فلفل را بين شيشه ها تقسيم كنيد.

 


در يك قابلمه بزرگ ، مواد باقي مانده را بجوشانيد.

مايع داغ را با احتياط روي جوانه بروكسل ملاقه كنيد و 1/2 در آن را ترك كنيد. فضاي سر حباب هاي هوا را برداريد و در صورت لزوم فضاي اصلي را با افزودن مخلوط داغ تنظيم كنيد. رينگ ها را پاك كنيد. درب وسط شيشه ها ؛ نوارها را تا زمان محكم شدن انگشت پيچ كنيد.


شيشه ها را با آب در حال جوشيدن درون ظرف قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه كاملاً با آب پوشانده شده اند. بجوشانيد. به مدت 10 دقيقه پردازش كنيد. شيشه ها را برداشته و خنك كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ادويه ترشي خانگي + طرز تهيه آن

من هر ساله مي توانم و دوست دارم از اين ادويه ترشي براي ترشي هايم استفاده كنم. همه مي گويند بهترين كساني هستند كه تاكنون داشته اند. اوليويا ميلر ، ممفيس .
 

زمان آماده سازي / كل زمان: 10 دقيقه

ملزومات :
  • 2 قاشق غذاخوري دانه خردل
  • 1 قاشق غذاخوري فلفل دلمه اي
  • 2 قاشق چايخوري دانه گشنيز
  • 2 عدد ميخك كامل
  • 1 قاشق چايخوري زنجبيل سايه شده است
  • 1 قاشق چاي خوري شله فلفل قرمز خرد شده
  • 1 برگ بو ، خرد شده
  • 1 چوب دارچين (2 اينچ)

 

 

دستورالعمل :


همه مواد را با هم تركيب كرده اند و در يك ظرف يا ظرف هوا بندازيد. در دستور العمل هاي ترشي مورد علاقه استفاده كنيد.
نكات ادويه جات ترشي جات


ترشي ادويه از چه چيزي ساخته شده است؟


ادويه جات ترشي جات تركيبي از 6 تا 8 ادويه و ادويه است. براي اين دستور ، ما از برخي ادويه ها استفاده مي كنيم كه فكر مي كنيم هر آشپز خانه را بايد مانند دانه خردل ، فلفل دلمه اي ، دانه هاي گشنيز ، ميخك ، زنجبيل ، تكه هاي فلفل قرمز ، يك برگ و يك چوب دارچين داشته باشيد.


ادويه ترشي براي چه استفاده اي مي شود؟


از ادويه ترشي استفاده از ترشي خوردن مي تواند براي طعم دادن به سوپ ها ، خورش ها ، آب نمك و غذاهاي اصلي استفاده شود. براي الهام گرفتن از بهترين دستورات ترشي ما را ببينيد!

 

 


چه تفاوتي بين فلفل دلمه اي و ادويه ترشي وجود دارد؟


فلفل دلمه اي يك توت خشك است كه عطر و طعم گرمي شبيه دارچين ، جوز هندي و گل ميخك دارد. ادويه جات ترشي جات تركيبي از ادويه ها و ادويه هاي مختلف است كه مي تواند شامل ادويه جات ترشي جات باشد.


كدام سركه براي ترشي بهترين است؟


محبوب ترين سركه ترشي سركه سفيد مقطر به دليل شفاف بودن و داراي طعم ملايمي است. اما از هر سركه اي مي توان استفاده كرد به شرطي كه حداقل 5 ٪ اسيديته باشد و باعث شود غذاها به درستي حفظ شوند. درباره زمان كارايي هر نوع سركه بيشتر بدانيد.
ارزش غذايي : 1/8 قاشق چاي خوري: 1 كالري ، 0 چربي (0 چربي اشباع) ، 0 كلسترول ، 0 سديم ، 0 كربوهيدرات (0 قند ، 0 فيبر) ، 0 پروتئين.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

طرز تهيه ترشي رنگين كمان

مواد لازم :
  •  
  • 2 دسته خرده چوب رنگين كمان
  • 1 پياز كوچك ، نصف شده و خلال شده
  • 2 قاشق چاي خوري ادويه جات ترشي جات مخلوط شده
  • 1/2 قاشق چايخوري دانه كرفس
  • 1/2 قاشق چايخوري دانه خردل
  • 1 فنجان شكر
  • 1 فنجان سركه سيب
  • 1/3 فنجان آب

 

دستور ترشي:


برگ هاي خرد شده از خرده چوب سوئيس. براي استفاده ديگري ذخيره كنيد. ساقه ها را به 2 اينچ برش دهيد. قطعات؛ در يك كاسه بزرگ غير واكنشي ضد حرارت قرار دهيد. پياز ، ادويه ترشي ، دانه كرفس و دانه خردل را اضافه كنيد.
در يك قابلمه كوچك ، شكر ، سركه و آب را مخلوط كنيد. جوش بياوريد. 1 دقيقه بپزيد ، هم بزنيد تا شكر حل شود. با دقت روي مخلوط خرد شده بريزيد. كاملاً خنك در يخچال قرار دهيد ، يك شب در آن را بپوشانيد ، و گاهي اوقات هم بزنيد.
ارزش غذايي
1 وعده: 48 كالري ، 0 چربي (0 چربي اشباع) ، 0 كلسترول ، 211 ميلي گرم سديم ، 11 گرم كربوهيدرات (8 گرم قند ، 2 گرم فيبر) ، 2 گرم پروتئين.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۰۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)