مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه .

مركز خريد فروش قيمت پودر پياز و سير ادويه

ترشي فلفل جالوپينو خوشمزه و آسان

يك دستورالعمل سريع و آسان براي فلفل دلمه اي خوشمزه! شوهر من اينها را دوست دارد و بسته به سليقه شخصي ميزان سير نيز قابل تنظيم است. ما زياد استفاده مي كنيم زيرا طرفداران بسيار زيادي سير ترشي هستيم. همچنين مي توانيد فلفل دلمه اي را جايگزين jalapenos ، گل كلم را به جاي هويج قرار دهيد يا پياز كوچك اضافه كنيد. ترشي حدود 6 هفته در يخچال نگهداري مي شود.

 

  • 2 فنجان سركه سفيد
  • ½ فنجان روغن زيتون
  • 2 هويج ، خرد شده به اندازه لقمه
  • 16 عدد فلفل جلاپنو تازه ، خرد شده
  • 1 عدد سير ، پوست كنده يا بيشتر براي طعم
  • 2 قاشق غذاخوري دانه هاي فلفل سياه كامل
  • 2 قاشق غذاخوري گشنيز آسياب شده
  • 2 قاشق غذاخوري نمك كوشر
  • 2 قاشق غذاخوري دانه خردل كامل
  • 2 قاشق چايخوري برگ آويشن
  • دستورالعمل چك ليست

مرحله 1


سركه سفيد و روغن زيتون را در يك گلدان تركيب كنيد. جوش بياوريد. هويج اضافه كنيد تا زمان نرم شدن ، حدود 10 دقيقه بپزيد. ژالاپنوس ، سير ، دانه هاي فلفل دلمه اي ، گشنيز ، نمك ، دانه خردل و آويشن را بهم بزنيد. بگذاريد 5 تا 10 دقيقه نرم شود و جالاپنوس نرم شود.

گام 2


مخلوط jalapeno را در 2 شيشه بريزيد ، مطمئن شويد كه jalapenos كاملا در مخلوط سركه غوطه ور شده است. حدود 1 ساعت خنك كنيد. روي آن را بپوشانيد و در يخچال قرار دهيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۰۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور تهيه برنج هويج

برنج هويج - دستور العمل ساده ، سالم ، خوشمزه و سريع برنج هويج براي روزهاي شلوغ. مي توان آن را براي يك وعده غذايي سريع درست كرد و همچنين در جعبه ناهار نيز به خوبي مناسب است. اين برنج هويج را مي توانيد با هويج رنده شده يا هويج ريز خرد شده تهيه كنيد تا مطابق ميل شما يا راحتي شما باشد.

اين برنج را مي توان به دو روش تهيه كرد ، هر دو نسخه را به اشتراك مي گذارد. روش دوم را مي توان در زودپز ساخت.

اين برنج هويج به قدري طعم دار است كه واقعاً ديگر نيازي به كناره نداريد. 

تبليغات

 

من اين برنج هويج را اغلب براي جعبه ناهار مدرسه بچه هايم درست مي كنم. آنها آن را دوست دارند و بيشتر اوقات به پايان مي رسند. به غير از هويج ، اين بار از مقداري بادام هندي استفاده كردم. گاهي اوقات براي اضافه كردن تنوع ، آن را با نخود سبز يا ذرت شيرين نيز درست مي كنم.

خلاقيت خود را به خرج دهيد و با پودرهاي ادويه مختلف مانند گارم ماسالا ، پودر كاري ، ماسالاي pav bhaji masala ، vangi حمام يا پودر حمام bisi bele امتحان كنيد.

 

روش 1 - آماده سازي

1. 1 فنجان برنج را چند بار خوب بشوييد و آن را به صورت دندانپزشكي بپزيد. برنج را له نكنيد. اگر در قابلمه پخت و پز كرديد ، 2 فنجان آب بريزيد و برنج آبكش شده و آبكش شده را اضافه كنيد. روي آن را بپوشانيد و روي حرارت ملايم بپزيد تا كاملاً پخته شود.

2. اگر مستقيماً در زودپز پخت و پز مي كنيد ، براي 1 سوت فشار دهيد. از همان مقدار آب كه به طور مرتب مي پزيد ، استفاده كنيد. برنج بايد دانه دار باشد و در اينجا لزج نباشد. اين را كاملاً خنك كنيد.

طرز تهيه برنج هويج

3. 1 قاشق غذاخوري روغن يا كره را در يك تابه گرم كنيد. در صورت استفاده از بادام هندي ، آنها را تا زماني كه طلايي شوند سرخ كرده و در بشقاب برداريد. كل ادويه ها را اضافه كنيد:

  • 1 برگ كوچك بو يا 1 برگ شاخه برگ كاري
  • ½ قاشق چاي خوري دانه هاي زيره
  • 2 هل سبز (اختياري)
  • دارچين 1 اينچي (اختياري)
  • 2 ميخك (اختياري)

4. وقتي ادويه جات پراكنده مي شود ، 1 عدد پياز خرد شده يا خرد شده را اضافه كنيد. تفت دهيد تا كمي طلايي يا قهوه اي شوند.

5. بعد 1 قاشق چاي خوري رب سير زنجبيل يا 2 حبه سير خرد شده خوب اضافه كنيد. تفت دهيد تا حدود 60 دقيقه بوي سير خوب شود.

تبليغات

 

6. 1 فنجان هويج رنده شده يا ريز خرد شده را اضافه كرده و مدتي تفت دهيد. اگر از نخود سبز يا ذرت استفاده مي كنيد مي توانيد اكنون آنها را اضافه كنيد. در صورت استفاده از ذرت از بلال ، ابتدا بايد جوشانده شود تا نرم شود و سپس در اينجا استفاده كنيد. اگر از ذرت يا نخود فرنگي منجمد استفاده مي كنيد ، فقط آنها را بشوييد و استفاده كنيد.

7. نمك كمي بپاشيد و روي شعله ملايم بپزيد تا كمي نرم شود.

افزودن پودرهاي ادويه

8. سپس اضافه كنيد

  • ¼ تا p قاشق چاي خوري پودر چيلي قرمز (براي كودكان كاهش يابد)
  • ¾ قاشق چاي خوري garam masala
  • 2 قاشق غذاخوري برگ نعنا يا برگ گشنيز (ريز خرد شده). همه چيز را خوب مخلوط كرده و يك دقيقه تفت دهيد.

تبليغات

 

9. ظرف را بپوشانيد و با شعله ملايم به مدت 1 تا 2 دقيقه آن را بپزيد. اين به سبزيجات كمك مي كند تا طعم ها را به خوبي جذب كنند. اكنون اين مخلوط كمي مرطوب است ، اين از خشك شدن برنج جلوگيري مي كند حتي اگر چند ساعت در جعبه ناهار نگهداري شود.

10. اجاق گاز را خاموش كنيد. برنج پخته و خنك شده را اضافه كنيد ، نمك و آب ليمو را بپاشيد. من از روغن زيتون بسيار بكر نيز استفاده مي كنم.

11. همه چيز را خوب مخلوط كنيد. تست را بچشيد و در صورت لزوم نمك يا آب ليمو بيشتري اضافه كنيد. در صورت استفاده بادام هندي سرخ شده را اضافه كنيد.

برنج هويج را مي توانيد با يك رايتا ساده يا يك كاسه كشك ساده نيز سرو كنيد. براي جعبه ناهار ، من با يك تفت ساده سبزيجات بسته بندي مي كنم. اين بار نوشيدني بچه شيرين فلفل دلمه اي بود .

روش 2 - برنج هويج در اجاق گاز

يك روش گلدان. قابل تهيه در زودپز يا قابلمه
اين روش فقط با هويج خرد شده كارايي خوبي دارد. همچنين مي توانيد از نخود فرنگي و ذرت استفاده كنيد. دستورالعمل هاي مشابهي كه بايد تا مرحله 6 از دستورالعمل هاي مرحله به مرحله دنبال كنيد.

1 و يك فنجان آب اضافه كنيد و آن را بجوشانيد. نمك را در صورت نياز تنظيم كنيد. برنج خيس خورده و آبكش شده را به آب جوش اضافه كنيد.

بپزيد تا برنج تمام شود. در صورت پخت و پز در زودپز ، آن را بپزيد تا آب تقريباً بخار شود. در حالي كه برنج هنوز نمناك است ، درب اجاق را بپوشانيد و روي شعله بسيار ملايم به مدت 3 تا 4 دقيقه بپزيد.

وقتي فشار آزاد شد ، درب ظرف را باز كنيد .برنج هويج آماده است ، مقداري برگ خرد شده گشنيز را بپاشيد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور تهيه تخم مرغ بريوني با برنج باسماتي

دستور تهيه Egg dum biryani - Hyderabadi egg dum biryani با برنج باسماتي ، ادويه ها ، گياهان ، ماست و زعفران درست شده است. Biryani يك اختراع شگفت انگيز از مغول ها است و به دليل رايحه ، عطر و طعم و طعم بي نظير آن در سراسر جهان مورد علاقه قرار گرفته است. اين برياني تخم مرغ حيدرآبادي يكي از مورد علاقه هاي ما در خانه است و بسيار خوشمزه است.

اين برياني تخم مرغ حيدرآبادي ممكن است افزودني خوبي براي مهماني يا منوي آخر هفته شما باشد. بله ، بسيار آسان است و حتي يك مبتدي نيز مي تواند بدون مشكل اين كار را انجام دهد.

ما تخم مرغ را به هر شكلي دوست داريم و من اغلب روش هايي را پيدا مي كنم كه شام ​​خود را با تخم مرغ ساده كنم. كاري تخم مرغ ، بورجي تخم مرغ ، املت اغلب براي شام در آنجا هستند.

تبليغات

 

بعضي اوقات براي شام يك برياني تخم مرغ سريع يك قابلمه درست مي كنم. من هم اگر مقداري شير نارگيل داشته باشم اين بريان تخم مرغ را به سبك كرالا درست مي كنم.
اما اين تخم مرغ حيدرآبادي dum biryani چيزي است كه من هنگام برنامه ريزي براي يك وعده غذايي خاص انتخاب مي كنم.

آن مي رود تا به خوبي با ساده raita يا shorba .

 

طرز تهيه برياني تخم مرغ هيدرآبادي

1. تخم مرغ را به سختي بجوشانيد ، پوسته ها را خارج كنيد. با چنگال به طور تصادفي سوراخ كنيد يا بر روي 3 تخم مرغ برش بزنيد. آنها را كنار بگذاريد.

2. برنج را حدود 20 تا 25 دقيقه بشوييد و خيس كنيد. آب را تخليه كنيد. 5 فنجان آب را به جوش آورده ، چند هل سبز ، نصف قاشق چايخوري اضافه كنيد. شاهي ژيرا و برنج به آب جوش. تا ال دونته بپزيد.

كاملاً پخته شده اما دانه دار و سفت. در زير برنج پخته شده براي اين دستورالعمل خوب كار نمي شود ، از آنجا كه تخم مرغ مانند گوشت يا سبزيجات رطوبت آزاد نمي كند ، برنج در طي فرآيند دم كردن بيشتر پخته نمي شود. برنج را در آبكش آبكش كنيد. اين را كنار بگذاريد.

3. در صورت استفاده از پياز سرخ شده آماده مي توانيد از اين مرحله صرف نظر كنيد. در يك تابه روغن داغ كنيد ، پيازهاي نازك را اضافه كرده و تفت دهيد تا طلايي شود. اينها را كنار يك بشقاب بگذاريد. نيمي از روغن را نيز در يك كاسه كوچك كنار بگذاريد. اجاق گاز را خاموش كنيد زيرا اكنون تابه بسيار داغ خواهد شد.

4. يك پيمانه زعفران را در 3 قاشق غذاخوري خيس كنيد. شير گرم آب كيورا را نيز كنار بگذاريد.

5. اجاق گاز را روشن كنيد. ادويه هاي كامل را به ماهيتابه اضافه كرده و اجازه دهيد تا صدا كنند.

6. رب سير زنجبيل ، چيلي سبز را اضافه كرده و تفت دهيد تا بوي خام آن گرفته شود.

7. پودر چيلي قرمز و ماسالاي برياني اضافه كنيد. سريع هم بزنيد.

تبليغات

 

8. ماست ، نمك و برگ هاي نعناع را اضافه كنيد. هم بزنيد و بپزيد.

9. تخم مرغ و 3/4 قسمت از پياز سرخ شده را اضافه كنيد.

10. هم بزنيد و روي شعله متوسط ​​بپزيد تا آب گوشت غليظ شود. شيره بايد ضخيم و يكنواخت از يك قوام روان باشد. اجاق گاز را خاموش كرده و ظرف را از مشعل دور كنيد ، در غير اين صورت آب گوشت بيشتر پخته مي شود و ممكن است مقدار آن كاهش يابد.

تبليغات

 

11. برنج را در هندي يا گلدان بچينيد.

12. مخلوط تخم مرغ را به طور مساوي روي برنج لايه لايه كنيد. مقدار آن كمتر است ، اما سعي كنيد آن را به طور مساوي پخش كنيد.

13. دوباره روي برنج لايه كنيد.

14. اين مرحله اختياري است. اگر دوست داريد برياني تخم مرغ ادويه دار با تخم مرغ سوخاري داشته باشد ، من اين را پيشنهاد مي كنم همان ظرف را دوباره روي اجاق بگذاريد و آن را با روغني كه قبلاً كنار گذاشته بوديم گرم كنيد. تخم مرغ ها را كمي سرخ كنيد. پودر چيلي قرمز ، كمي نمك و ماسالاي برياني يا ماسالاي گارم اضافه كنيد.

15. تخمها را تلنگر كنيد. اجاق گاز را خاموش كنيد. زياد سرخ نكنيد.

تبليغات

 

16- شير زعفران را روي برنج بريزيد ، مقدار باقي مانده پياز سرخ شده ، چند برگ نعناع و گشنيز را اضافه كنيد. تخمها را به آرامي به برياني منتقل كنيد ، همچنين روغن ادويه را از ظرف بريزيد. روغن را به برنج بريزيد و نه به تخم مرغ.

17. قابلمه را بپوشانيد. مي توانيد از يك فويل آلومينيومي براي مهر و موم گلدان استفاده كنيد يا يك پارچه مرطوب نيز به خوبي كار مي كند. درپوش آن را بگذاريد. من فقط با استفاده از يك درپوش محكم و سنگين جلو رفتم. يك تاوا يا يك تابه را گرم كنيد ، وقتي داغ شد ، اين قابلمه را روي ظرف گرم قرار دهيد و شعله را روي كم بگذاريد.

آن را به مدت 10 دقيقه بپزيد. خاموش كنيد و اجازه دهيد 10 دقيقه ديگر استراحت كند. اگر طاووت نداريد ، مي توانيد از هر تشت يا قابلمه ته سنگين استفاده كنيد. هر تابه از جنس استنلس استيل يا چدن نيز به خوبي كار مي كند. من از تشتك فشار ضد زنگ استفاده كرده ام. از تاوا نچسب استفاده كنيد زيرا پوشش آسيب مي بيند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۹ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

برنج سيب زميني

دستور پلوائو سيب زميني يا پلوائو سيب زميني - يك دستورالعمل آسان آلائو پولائو ، مناسب براي جعبه ناهار يا يك وعده غذايي سريع مخصوصاً در زمان موسمي ، به اشتراك بگذاريد . مي توان آن را فقط در 30 دقيقه درست كرد و بيشتر شبيه يك پوليائوي سريع است كه كمي ادويه جات هندي در آن ديده مي شود. دستور العمل هاي سيب زميني يكي از غذاهاي مورد علاقه كودكان است ، بنابراين بايد جعبه مدرسه بچه ها را امتحان كنيد.

 

برنج سيب زميني كاملاً شبيه حمام ماسالاي سبزيجات من است كه با گل كلم درست مي شود ، اما پودر ادويه اي كه در اينجا استفاده مي شود يك ماسالاي گارم پنجابي ساده است. مي توانيد از هر نوع ماسالاي خوش طعم گارم يا حتي پودر ماسالاي برياني استفاده كنيد.

 

طرز تهيه دستور پلوائو يا آلو پولائو سيب زميني

1. بدون اينكه آن را له دار كنيد شسته و بپزيد. من به طور كلي براي تهيه ظروف برنج متنوع ، برنج را با آب زيادي در يك ظرف قابلمه مي پزم. بعد از پخت و خنك شدن برنج را در آبكش خالي كنيد.

2. در حالي كه برنج پخته ، پوست و مكعب سيب زميني را بسيار كوچك كرده و به آب اضافه كنيد. مكعب ها كوچكتر ، سريعتر برشته مي شوند. پيازها را ورقه ورقه كنيد.

3. روغن را در يك ظرف پهن گرم كنيد ، ادويه هاي خشك را اضافه كرده و تفت دهيد تا شروع به صدا كردن كند

4. سير يا زنجبيل و پيازهاي خرد شده را اضافه كنيد. تفت دهيد تا پيازها نرم شوند. يك تا دو دقيقه سرخ نكنيد در غير اين صورت بعداً سوخته مي شوند.

5. سيب زميني را اضافه كرده و تفت دهيد تا خوب پخته و بو داده شود. در آن زمان پيازها نيز مانند پيازهاي سرخ شده اي مي شوند كه ما براي برياني استفاده مي كنيم.

پودرهاي ادويه را براي تهيه پالائو سيب زميني تهيه كنيد

6. پودر چيلي قرمز ، ماسالاي گارم ، زردچوبه ، نعناع و نمك را بپاشيد. همه چيز را خوب مخلوط كنيد تا معطر شود.

7. اين مرحله اختياري است ، براي پيگيري اگر سيب زميني شما هنوز پخته نشده است. آب خيلي كمي اضافه كنيد و هم بزنيد. روي آن را بپوشانيد و بپزيد تا سيب زميني ها پخته شوند. ديگر نبايد رطوبت باقي بماند و قبل از رفتن به مرحله بعدي بايد مخلوط نسبتاً خشك شود.

8- برنج پخته شده را سريع به ظرف اضافه كنيد در غير اين صورت ماسالا مي سوزد. خوب مخلوط كنيد. برنج سيب زميني را با يك سالاد ساده رايتا يا سبزيجات سرو كنيد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۸ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور پولي هورا

دستور پولي هورا با عكس گام به گام. Pulihora يك غذاي محبوب برنج است كه با گل نارنگي ، برنج ، ادويه هاي معتدل و برگ كاري درست مي شود. همچنين به عنوان chintapandu pulihora شناخته مي شود. اين يكي از اساسي ترين غذاهايي است كه در جشنواره هاي آندرا تهيه مي شود.

 

همه اينها معمولاً در خانه هاي سنتي در طول جشنواره ها و حتي در روزهاي عادي ساخته مي شوند. Pulihora همچنين در معابد محبوب است و به عنوان prasadam به فدائيان ارائه مي شود. pulihora به سبك معبد نه تنها بسيار خوش طعم بلكه خوشمزه است.

تبليغات

 

تهيه پوليوهورا در خانه ساده است و حتي توسط يك تازه كار نيز تهيه مي شود. من chintapandu pulihora را بيشتر در طول جشنواره ها درست مي كنم و خيلي نادر براي يك ناهار آخر هفته كه سبزيجاتم تمام مي شود درست مي كنم.

 

چگونه پوليوهورا درست كنيم

1. براي تهيه پودر خردل (اختياري) - دانه خردل را به يك تابه اضافه كنيد و آنها را گرم كنيد. زياد سرخ نكنيد ممكن است تلخ شود. آن را برداشته و كنار بگذاريد تا خنك شود. يا مي توانيد از دانه كنجد استفاده كنيد. خشك آنها را در ظرف تفت دهيد تا شروع به پاشيدن كنند. آنها را خاموش و خنك كنيد. يك پودر خوب درست كنيد. اين را كنار بگذاريد.

2. خيساندن تمر هندي : تمر هندي را بشوييد و خيسانده و با فشار دادن خمير غليظ درست كنيد. فيلتر براي از بين بردن سنگ و آوار. اين را كنار بگذاريد.

3. برنج را بدون اينكه لوس شود ، بپزيد. من برنج را در زودپز به مدت 1 سوت مستقيم مي پزم. برنج را روي يك صفحه پهن پخش كنيد و نمك ، زردچوبه و روغن بپاشيد. كنار بگذاريد تا كاملا خنك شود.

پولي هورا

4. به يك تابه روغن اضافه كنيد و آن را گرم كنيد. خردل ، چانا دال ، اوراد دال و بادام زميني را اضافه كنيد. بادام زميني ها را سرخ كرده تا طلايي و معطر شوند. سپس برگ هاي كاري ، زنجبيل ، فلفل قرمز و فلفل قرمز اضافه كنيد. همه چيز را خوب تفت دهيد تا برگ هاي كاري ترد شوند.

5. خمير تمر هندي ، جاجري ، پودر و نمك بيشتري اضافه كنيد و آن را بپزيد تا مخلوط غليظ شود.

5. هنگامي كه مخلوط روغن را ترك كرد اجاق گاز را خاموش كنيد.

تبليغات

 

6. پودر خردل را بپاشيد. سپس مخلوط پولي هورا را روي آن اضافه كنيد. برنج را خوب مخلوط كنيد.

Chintapandu pulihora آماده است .
دستور العمل هاي مرتبط ،
برنج گوجه فرنگي شير نارگيل برنج پودينا برنج قيسي


 

نكاتي براي بهبود خوب

1. برنج را به صورت دانه ريز بپزيد و له نشده باشد. اگر برنج را خيلي نرم يا مايه دار بپزيد ، به pulihora خوبي نخواهيد رسيد. برنج سالخورده بهتر است زيرا لازم است برنج را دانه دار بپزيد. متناسب با سن برنج از آب استفاده كنيد. برنج تازه برداشت شده فقط 1.5 فنجان آب براي هر فنجان برنج نياز دارد.

2. هميشه تفاله تمر هندي را بشوييد ، خيس كنيد و فيلتر كنيد. معمولاً تمر هندي داراي گرد و غبار و ذرات ناخواسته زيادي است ، بنابراين حداقل يك بار قبل از استفاده آن را بشوييد. پس از خيس شدن ، آن را از فيلتر عبور دهيد. اين كمك مي كند تا از فيبر و تفاله ناخواسته خلاص شويد.

3. براي تهيه پوليوهورا به سبك معبد ، كمي پودر خردل يا پودر كنجد اضافه كنيد. اما اين اختياري است از هر دو استفاده نكنيد زيرا باعث تلخ شدن ظرف مي شود. من معمولاً چند پوند از اين پودر تهيه مي كنم و در يخچال نگه مي دارم زيرا تهيه آن فقط كمي سخت است.

4- اگر براي پيشكش به خدا پوليوهورا درست مي كنيم ، پس از مصرف چيلي و زنجبيل صرف نظر مي كنيم. براي گرما برخي از افراد حتي فلفل خرد شده را اضافه مي كنند



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

دستور تهيه برنج كاشميري

كشميري پولائو يك غذاي يك قابلمه قابلمه از غذاهاي كشميري است كه با برنج باسماتي معطر ، ادويه كامل ، آجيل ، ميوه هاي خشك ، زعفران و ميوه هاي تازه درست مي شود. اين غذاي معطر در رستوران هاي هند محبوب است و در هر موقعيتي نوشيدن بسيار عالي است. از زماني كه من اين كار را براي اولين بار كردم ، پولائو كشميري مورد علاقه بچه هاي ما در خانه بود. اين يكي از بهترين كلاه هاي كلاسيك است كه تمام خانواده شما آن را دوست دارند. نه تنها بچه ها بلكه بزرگسالاني كه طعم هاي ملايم و شيرين را دوست دارند مطمئنا عاشق اين ظرف برنج مي شوند.

پالائو كشميري در شير آغشته به زعفران و ادويه هاي ملايم طبخ مي شود. با آجيل و ميوه هاي تازه مانند انار ، آناناس و تكه هاي سيب تزئين شده است.

ما شاهد تغييرات زيادي در كشميري پولو ، به ويژه در رستوران ها هستيم. يكي از انواع محبوب ، دستور تهيه zarda كشميري است ، كه مدتي به اشتراك مي گذارد.

تبليغات

 

تعداد كمي حتي از طعم دهنده برنج جدا از زعفران از گلاب يا گلبرگ تازه استفاده مي كنند.

من اغلب يك رايتاي انار ساده درست مي كنم تا با اين پولائو بروم. مقداري دانه انار به همراه پودر زيره ، نمك به ماست مخلوط شده اضافه كنيد. انار ريتا آماده سرو است.

 

طرز تهيه پولامو كشميري به سبك رستورانآماده سازي

1. 3 قاشق غذاخوري را گرم كنيد. رشته هاي زعفران را شير و خيس كنيد. اين را كنار بگذاريد.

2. قلمه را اضافه كرده و آجيل را سرخ كنيد تا كمي طلايي شود. كشمش را اضافه كرده و تفت دهيد. اين را كنار بگذاريد.

3. به همان ماهيتابه ، كمي گرانول بيشتري اضافه كنيد و پيازهاي خرد شده را سرخ كنيد تا طلايي شود. اينها را نيز با آجيل كنار بگذاريد.

4. ادويه ها را به همراه رازيانه خرد شده اضافه كنيد. تفت دهيد تا ادويه جات خوشبو شود.

طرز تهيه پولاموي كشمير

5. برنج خيس خورده و آبكش شده ، نمك و 1/2 قاشق غذاخوري را اضافه كنيد. قاري حدود 3 تا 4 دقيقه سرخ كنيد. تفت دادن برنج در گياهي همراه با ادويه ها عطر و بوي خوبي به پولماي كشمير مي دهد.

تبليغات

 

6. شير و آب زعفران بريزيد. برنج را هم بزنيد و بپزيد تا تمام شود. درست قبل از پوشاندن گلدان ، گلاب يا گلبرگ بپاشيد.

در صورت استفاده از زودپز ، در هنگام تبخير آب درب ظرف را ببنديد ، اما برنج هنوز نمناك است.

شعله را كم كرده و به مدت 3 تا 5 دقيقه آن را بپزيد. اجاق گاز را خاموش كنيد. نگذاريد اجاق گاز سوت بزند. اگر از برنج معمولي استفاده مي كنيد ، بگذاريد يك بار سوت بزند.

7. وقتي فشار پايين مي آيد. درب ظرف را باز كنيد و برنج را كرك كنيد.

8. برنج را به ظرف سرو منتقل كنيد.

 

9. با پياز سرخ شده ، آجيل ، كشمش و ميوه هاي خرد شده تزئين كنيد. كشميري پولائو آماده سرو است.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

برنج كلم (برنج سرخ شده كلم)

دستور پخت كلم - يك برنج سرخ شده بسيار ساده كه فقط از كلم و نخود استفاده مي شود. طعم اين كلم كلم با طعم هاي بسيار خوب كلم سرخ شده و سير بسيار خوشمزه است. بدون استفاده از سس ، اين واقعاً هركسي را با عطر و طعم و طعم بي نظيري كه از كلم سرخ شده نرم و ترد حاصل مي شود متعجب مي كند.

بعضي اوقات غذاي خود را به غيرمعمول ترين روش ها مي پزم و اين يكي از آنهاست. با اين كار شما به چيز ديگري احتياج نداريد. اگر تخم مرغ مي خوريد ، مي توانيد از آن استفاده كنيد.

من اين كار را اغلب در خانه با استفاده از كلم به تنهايي و بدون هيچ گونه سبزيجات ديگري انجام مي دهم زيرا در واقع به هيچ گونه افزودني ديگري احتياج ندارد. اين بار از نخود سبز استفاده كردم تا كمي رنگارنگ شود و بتوان از آن چشم پوشي كرد.

تبليغات

 

اگر مقداري برنج پخته و خنك داشته باشيد ، تهيه اين برنج كلم سريع است. من معمولاً آن را تازه و خنك مي پزم.

مي توانيد برنج را در اجاق گاز يا قابلمه بپزيد. لطفا توجه داشته باشيد كه برنج پخته شده بايد به صورت دندانه اي يا دانه اي باشد و نرم و نرم نباشد.

 

طرز تهيه برنج سرخ شده با كلم

1. كلم را به چهار چهارم برش دهيد و حدود 10 تا 15 دقيقه در آب گرم نمك بپاشيد. آنها را چندين بار در آب شيرين بشوييد. آب را كاملاً تخليه كنيد. هسته و قطعات سخت را برداريد.

برش ها را خرد كرده و سپس به دلخواه خرد كنيد. يك غذاساز كار را راحت مي كند ، اگر يكي از آن را داريد مي توانيد از آن استفاده كنيد. براي تهيه يك برنج سرخ شده خوب ، اطمينان حاصل كنيد كه در كلم خرد شده آب قطره اي وجود ندارد در غير اين صورت آب وهوايي مي شود. اين را كنار بگذاريد.

2. برنج را با شستشو ، خيسانده و بپزيد و كاملاً سرد كنيد. بيش از حد نپزيد و برنج را له كنيد.

3. روغن زيتون را به يك ووك يا تابه داغ اضافه كنيد. اگر ووك نداريد از يك ظرف پهن استفاده كنيد ، ممكن است يك ظرف كوچك گزينه خوبي براي سرخ كردن كلم نباشد.

4. چيلي و سير شكاف خورده شده را اضافه كنيد. تفت دهيد تا بوي سير خوب شود. من همچنين يك انيسون كوچك ستاره اي و يك رشته گرز اضافه مي كنم ، آنها طعم بسيار خوبي به برنج مي دهند. براي اينكه گرما طعم ملايم برنج داشته باشد به اندازه كافي از چيلي استفاده كنيد.

5. اطمينان حاصل كنيد كه شعله روي زياد قرار گرفته است. وقتي سير معطر شد ، كلم و نخودفرنگي را اضافه كنيد. اگر دوست داريد از پياز استفاده كنيد ، مي توانيد ابتدا آن را اضافه كرده و تفت دهيد تا صورتي شود.

6. 2 تا 3 دقيقه سرخ كنيد. سركه اضافه كنيد.

7. سرخ كردن را ادامه دهيد تا كلم كمي طلايي و لطيف و در عين حال ترد شود. اين فقط 2 تا 3 دقيقه طول مي كشد. الان كلم بوي خيلي خوبي مي دهد.

تبليغات

 

8. سس سويا بريزيد (اختياري). برنج را اضافه كنيد ، نمك و فلفل بپاشيد.

9. همه چيز را خوب مخلوط كرده و به مدت 2 تا 3 دقيقه سرخ كنيد. اگر براي جعبه ناهار درست مي كنيد ، پيشنهاد مي كنم زياد سرخ نكنيد. فقط يك دقيقه سرخ كردن كافي است.

برنج سرخ شده كلم خوشمزه آماده است.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

سيب زميني برياني يك غذاي خوش طعم و خوشمزه

دستورالعمل Aloo dum biryani كه به سبك حيدرآبادي طبخ مي شود. سيب زميني برياني يك غذاي خوش طعم و خوشمزه است كه با برنج باسماتي ، ادويه جات ، سيب زميني و گياهان تهيه مي شود. معمولاً برياني با مرغ يا گوشت گوسفندي درست مي شود و مورد علاقه بسياري است. اين aloo biryani به طرز حيرت انگيزي خوشمزه است و اگر گياه خوار باشيد دوست خواهيد داشت.

انواع مختلف برياني گياهخواري وجود دارد اما اين يكي از طعم غني با رايحه عالي ادويه جات است. سيب زميني ها تمام طعم هاي ماريناد را جذب مي كنند و طعم بسيار خوشمزه اي از سبزيجات مخلوط معمولي مانند هويج ، لوبيا و نخود فرنگي دارند.

به طور سنتي dum biryani را در گلدان هاي سفالي درست مي كردند و با خمير مهر و موم مي كردند. سپس برياني را با شعله كم و بخار را به دام انداختند. اين مرحله تمام طعم هاي ادويه ها ، گياهان و ماريناد را قفل مي كند. هر نوع برياني طبخ و احمق بسيار خوش طعم و خوشمزه ما مي شود چه گياهي باشد و چه گوشتي.

تبليغات

 

نكاتي براي تهيه آلو برياني
  • براي تهيه برياني از برنج باسماتي قديمي يا برنج keema يا برنج جيراگا سامبا استفاده كنيد. انواع ديگر برنج براي تهيه برياني مناسب نيستند.
  • هميشه از گلدان ته سنگين براي ساختن برياني استفاده كنيد در غير اين صورت خطر سوختن برياني در ته آن وجود دارد.
  • قبل از افزودن به ماريناد ، از سرخ كردن يا جوشاندن سيب زميني خودداري كنيد. اين مرحله پختن كامل سيب زميني را تضمين مي كند. پختن سيب زميني با ماده اي اسيدي مانند ماست اغلب از پخت نرم آن جلوگيري مي كند. آنها همچنين بسيار طولاني مي شوند.
  • برياني هميشه با غنچه تهيه مي شود كه رايحه غذا را افزايش مي دهد. اما اگر ترجيح نمي دهيد از روغن استفاده كنيد.
  • اگر به دنبال يك الو برياني ساده هستيد ، مي توانيد هركدام از اين دستور العمل هاي گياهي برگي را دنبال كنيد و به راحتي سازگار شويد و يك الو برياني ساده بسازيد.

    آماده سازي

    1. سيب زميني ها را در 3 قاشق غذاخوري گياهي روي شعله متوسط ​​تا كم تفت دهيد. سيب زميني ها بايد تقريباً پخته شوند ، در غير اين صورت در آلو برياني پخته نمي شوند. در همان ماهيتابه ، برش هاي پياز را سرخ كنيد تا پياز سرخ شده درست شود. روي حرارت متوسط ​​پيازها را سرخ كنيد تا رنگ آنها طلايي و قهوه اي شود. سپس آنها را درون بشقاب برداريد.

    2. كشك ، پودر چيلي ، رب سير زنجبيل ، نمك و ماسالاي برياني را به يك كاسه مخلوط اضافه كنيد. نمك و ادويه را به اندازه كافي مخلوط كرده و بررسي كنيد. سپس سيب زميني سرخ شده و پياز سرخ شده را اضافه كنيد. خوب مخلوط كنيد. حداقل براي 30 دقيقه تا يك ساعت كنار بگذاريد.

    3. حداقل 30 دقيقه برنج را بشوييد و خيس كنيد. آنها را تخليه كنيد. 4 فنجان آب را بجوشانيد ، ادويه ها را اضافه كنيد (براي برنج) ، 1 قاشق غذاخوري روغن ، نمك و برنج باسماتي خيسانده را اضافه كنيد.

    4. آنقدر بپزيد تا برنج 90٪ پخته شود و آب اضافي آن را در آبكش تخليه كنيد.

    طرز تهيه الو برياني

    5- قير يا روغن باقيمانده را در ظرف نچسب حرارت دهيد. فلفل قرمز ، برگ بو ، ميخك ، دارچين ، انيسون ستاره اي و شاهي جيرا را اضافه كنيد. تفت دهيد تا ادويه جات ترش شود.

    تبليغات

     

    6. مخلوط مارين شده را به همراه سيب زميني اضافه كنيد و بپزيد تا سيب زميني كاملاً نرم شود.

    7. در صورت نياز مي توانيد كم كم آب بپاشيد تا سيب زميني بپزد. سيب زميني ها را تا حدي له نكنيد كه بپزند. با سوراخ كردن يك چاقوي نوك تيز ، بررسي كنيد كه آيا سيب زميني كاملاً پخته شده است. در پايان اين مرحله بايد آب گوشت غليظ رها شود. شعله را بجوشانيد.

    8. روي پياز سيب زميني را با گشنيز و برگ نعناع بالا بريزيد.
    9. يك لايه برنج را به طور يكنواخت پخش كنيد.

    تبليغات

     

    9. پياز سرخ شده ، برگ گشنيز و برگ نعناع را بپاشيد.
    10. شير زعفران را به طور يكنواخت در همه قسمت ها بريزيد.

    11. درب قابلمه يا گلدان سفالي را ببنديد و مطمئن شويد درب آن از نوع هوايي نيست ، بخار خارج نشود.

    12. اين تابه / قابلمه را روي يك طواي تخت داغ قرار دهيد. من از تاوا دوساي قديمي استفاده كردم. به مدت 10 تا 12 دقيقه روي شعله بسيار كم بپزيد. اين به جلوگيري از سوختن برياني در زير كمك مي كند.

    13. هنگامي كه شعله خاموش شد. قابلمه را بدون باز كردن درب براي 15 دقيقه كنار بگذاريد و سپس آن را سرو كنيد. الو دام برياني را با رايتا
    سرو كنيد .

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    برنج سرخ شده سير چيلي

    برنج سرخ شده سير فلفلي نوعي تغذيه با برنج سرخ شده پايه گياهي از غذاهاي چيني هندو است . به نظر مي رسد معطر ، ملايم گرم ، تند و خوشمزه است. در رستوران هاي چيني هند كاملاً مشهور است و در همان خط نودل سير فلفل درست مي شود.

    به همين ترتيب اين برنج سرخ شده به يك غذاي فرعي احتياج ندارد زيرا خوشبو ، ادويه دار و به تنهايي سرو مي شود. اما طرفهايي مانند مرغ چيلي ، مرغ سير ، قارچ چيلي يا هر نوع غذاي مخصوص چيني هندو بسيار مناسب اين برنج است. اگر يك غذاي فرعي داريد ، مي توانيد از سبزيجات مخلوط موجود در اين دستور غذا صرف نظر كنيد. برنج همچنان عالي خواهد بود.

     

    تبليغات

     

    طرز تهيه برنج سرخ شده سير چيلي

    1. سير و فلفل قرمز درست كنيد. سير را نگيني خرد كنيد و با قيچي غذا ، فلفل قرمز را از بين ببريد تا ورقه ورقه شود. شما همچنين مي توانيد اين هر دو را مخلوط كرده و يك خمير سير فلفل درست كنيد و در دستور غذا استفاده كنيد. اگر برنج سرخ شده بسيار معطر را دوست داريد ، پيشنهاد مي كنم يك خمير درشت را در يك گلدان دستي يا مخلوط كن خرد كنيد. از آنجا كه من بچه هاي كوچكي در خانه دارم ، آنها را خرد نكردم.

    2. برنج را حدود 30 دقيقه بشوييد و خيس كنيد. آشپزخانه را بپزيد. كنار بگذاريد تا كاملا خنك شود.

    3. روغن را در ووك يا ماهي تابه گرم كنيد ، فلفل قرمز و سير را بهمراه يك عدد چيلي قرمز شكسته تفت دهيد و فقط 1 دقيقه تفت دهيد. اين كار را روي شعله زياد انجام ندهيد و نبايد بيش از حد بپزد. اين ممكن است به طعم تلخ منجر شود.

    4. پيازهاي نازك يا سفيد پياز را اضافه كنيد. از اين به بعد روي شعله بالا تفت دهيد.

    5. وقتي پيازها كمي صورتي شدند ، بقيه سبزيجات را اضافه كنيد. من از هويج ، فلفل دلمه اي ، لوبيا و گل كلم استفاده كرده ام. همچنين مي توانيد از كلم ، جوانه لوبيا و غيره استفاده كنيد.

    6. وقتي سبزيجات كمي ملايم يا نيمه پخته شدند ، سس سويا اضافه كنيد.

    7. سركه و شكر اضافه كنيد. يك دقيقه تفت دهيد.

    تبليغات

     

    8. برنج و نمك خنك شده را اضافه كنيد. من هم ترجيح مي دهم الان كمي روغن زيتون اضافه كنم. اگر سبزي كرفس يا پيازچه داريد مي توانيد هم اكنون آن را اضافه كنيد.

    9. 2 دقيقه مخلوط كنيد و سرخ كنيد.

    گرم سرو كنيد.

    لطفاً مقداري را كه در تابه مي بينيد اندازه گيري نكنيد ، من دستور تهيه را براي تهيه 4 وعده دو برابر كردم.

     

     

    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

    دستور تهيه غذاي هندي بلام پارامانام

    Bellam paramannam يك غذاي سنتي است كه در بيشتر خانه هاي آندرا در طول جشنواره هاي makara sankranti (جشنواره پنگال) ، varalakshmi vratam ، lakshmi puja و navratri puja درست مي شود. در بعضي مناطق به آن سانكرانتي پونگالي يا بللام پونگالي نيز گفته مي شود. اين به طور خاص براي جشنواره Sankranti آماده شده است.

     

    من فقط دستور مامانم را دنبال مي كنم و تعجب مي كنم كه آيا نسخه ديگري براي ساخت اين پارامانام بلام وجود دارد؟

    در طول آماده سازي غذاهاي جشنواره ، اولين كاري كه صبح بايد انجام دهيد اين است كه شربت جاگري درست كنيد و در حالي كه آماده سازي هاي ديگر را ادامه مي دهيد آن را كنار بگذاريد تا خنك شود.

    تبليغات

     

    از آنجايي كه افزودن شربت گرم به هر payasam يا paramannam خواهد شير دلمه و خراب كردن ظرف. بنابراين هميشه اطمينان حاصل كنيد كه شربت جاگه شما تا دماي اتاق خنك است.

    اين دستورالعمل يك شيريني بسيار خامه اي ، خوشمزه و خوشمزه ارائه مي دهد. اگر از رژيم كم چربي استفاده مي كنيد ، مي توانيد شير كم چربي را جايگزين كنيد و غزه را كاهش دهيد.

     

    آماده سازي

    1. برنج و دال را حداقل براي 15 تا 30 دقيقه خيس كنيد.

    2. در صورت داشتن ژاگري كه تميز و بدون هرگونه سنگ يا ناخالصي است ، مي توانيد مستقيماً مرحله 6 را رد كرده و شروع كنيد. در غير اين صورت تهيه شربت را اينجا دنبال كنيد. آب را به اندازه كافي اضافه كنيد تا ژاگري را در ظرف ته سنگين غوطه ور كنيد. داغ شويد تا كاملا ذوب شود.

    3. آوار را فيلتر كرده و برداريد.

    4. ظرف را بشوييد و شربت فيلتر شده را به ظرف انتقال دهيد ، آن را بجوشانيد تا كمي غليظ شود. به ياد داشته باشيد كه با خنك شدن ضخيم تر مي شود.

    5. اين را به يك كاسه وسيع منتقل كرده و براي خنك شدن آن را تا حدي در آب سرد يخ قرار دهيد. مراقب باشيد تا آب به شربت نازك نريزد.

    طرز تهيه پارامنام bellam

    6. با شعله ملايم ، شير و آب را در قابلمه سنگين ته بجوشانيد ، آب برنج و دال را تخليه كرده و به شير در حال جوش اضافه كنيد.

    تبليغات

     

    7. بپزيد تا برنج و دال نرم پخته شود. بررسي كنيد آيا برنج نرم پخته شده است يا خير. يك دانه برنج برداشته و آن را له كنيد تا پخته بودن آن بررسي شود. اگر قبل از پخت درست برنج شربت اضافه كنيد ، برنج سفت مي شود و بيشتر پخته نمي شود.

    8. شربت جاگري خنك شده را ريخته ، پودر هل را اضافه كرده و خوب هم بزنيد تا جاگي ها به خوبي مخلوط شوند. من از ترس اينكه شيرين نشود بيشتر آشپزي نمي كنم. حرارت را خاموش مي كنم و ظرف را روي اجاق گاز مي گذارم.

    9. در حالي كه برنج مي پزد ، مي توانيد سرخ كردن آجيل ها را به پايان برسانيد. گلدان را در يك تابه كوچك گرم كنيد ، بادام هندي را اضافه كرده و تفت دهيد تا كمي طلايي شود ، كشمش را اضافه كرده و روي حرارت قرار دهيد. اين را به payasam اضافه كنيد.

     



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۸:۴۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)